5 ідей змін в українських школах, про які варто знати тернополянам

Як швидко та ефективно впроваджувати зміни у освіті, з чого почати і хто повинен взяти на себе відповідальність за ці зміни?

Поки ми шукаємо відповіді на ці запитання, дехто пробує самостійно реформувати школу і шкільне середовище, не чекаючи вказівок “згори”.

Центр інноваційної освіти “Про.Світ”, який займається неформальною освітою для вчителів, нещодавно створив краудфандингову платформу GoFundEd для шкільних проектів, аби вчителі мали змогу втілювати свої ідеї і реформувати середовище школи.

Проекти, які потрапляють на платформу, повинні відповідати основним критеріям:

– масштабованість ідеї (можливість поширити на інші школи);

– ініціатива повинна розвивати в учнів навички “ХХІ століття”;

– бути реалістичною у виконанні.

Вчителі, які пропонують свої ідеї, самостійно контактують з авторами платформи і проходять відбір. Дехто з них є випускниками програми “Про.Навички”, яка дає знання з управління проектами і підготовки ініціативи до старту.

Виклики, які постають перед вчителями – відсутність фінансів на втілення ідей та загальна пасивність і небажання більшості освітян змінювати шкільне середовище.

“Це дуже складно, потребує чимало зусиль, навіть деякої жертовності”, – пояснює Ольга Прецель, педагог, автор одного з проектів.

Наразі на платформі GoFundEd є 9 шкільних ініціатив, три з яких стали успішними, а ще шість збирають необхідні кошти.

“ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ – КЛЮЧ ДО ЗМІН”

НВК “СЗШ-ліцей” при Львівському Національному Університеті ім. І. Франка, с. Козьова, Сколівський район, Львівської області

Перетворити звичні уроки з різних предметів – на уроки за методикою “змішане навчання”

Директоці школи у селі Козьова Оксані Клепуц вдалось об’єднати і заохотити вчителів до спільної роботи над масштабним шкільним проектом: перетворити звичні уроки з різних предметів – на уроки за методикою “змішане навчання”, blended learning.

Що це означає?

Перш за все, максимум практики на шкільних заняттях. Діти матимуть змогу засвоїти теорію вдома онлайн, а в класі – поділитись своїми знаннями у форматі дискусій, попрацювати над завданнями у групах.

Команда вчителів вже розпочала втілювати перший етап проекту – перехід від звичних уроків до уроків на методиці “змішане навчання” з математики для 7-го класу.

Створенням онлайн-складової проекту займаються вчителі математики школи спільно з освітнім проектом EdEra, який має досвід розробки онлайн-курсів і підручників для школярів.

Команда вже зуміла розробити е-підручник з теми “Многочлени”, почати роботу над темою “Функції та їх властивості”, провести кілька пробних уроків.

Також директор школи ініціювала і розпочала кампанію зі збору коштів на краудфандинговій платформі GoFundEd для того, щоб мати кошти на придбання обладнання й розробку матеріалів для інших предметів.

ІГРОВА КІМНАТА “ПЛАНЕТА ДИТЯЧИХ МРІЙ”

ЗОШ І-ІІІ ступенів, с. Підгородці, Сколівської райради, Львівської області

У школі села Підгородці незабаром з’явиться інтерактивний простір

У школі села Підгородці незабаром з’явиться інтерактивний простір, де учні зможуть повчитись, погратись, почитати книгу, зробити домашнє завдання і подискутувати зі своїми однокласниками.

Ініціаторкою проекту є Ольга Прецель, директорка школи.

Педагог згуртувала навколо ідеї зацікавлених вчителів, батьків та дітей, а також розпочала збір коштів на GoFundEd. Зібрані гроші підуть на обладнання ігрової кімнати й покупку навчальних та ігрових матеріалів.

Натхненням для Ольги створити такий простір у своїй школі стала книжка Гордона Драйдена та Джанет Вос “Революція в навчанні”.

У книжці йшла мова про те, що у Китаї 8-9-річні діти пекінської експериментальної школи вчаться вільно розмовляти англійською за допомогою гри – величезних складанок, кросвордів, вікторин, а учні новозеландської початкової школи, шестирічні діти, за допомогою конструктора “Лего” творять проекти будинків ХХІ століття.

Директорка переконана, що ніщо так не навчає, не виховує дитину, як середовище, простір, у якому вона перебуває.

“Усі діти народжуються геніями, але впродовж перших років навчання в школі ми “допомагаємо” їм позбутися їхньої геніальності. Стандартні класні кімнати, традиційне розміщення парт, оформлення, звичні комбіновані уроки не можуть пробудити в дитині радість творчості та пізнання”, – пояснює Ольга Прецель своє бажання створити інтерактивний простір.

МАЛІ ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ – СПОРТИВНЕ СВЯТО ДЛЯ РОДИНИ

Школа “Св.Софії”, м. Львів

 Вчителів зі школи “Св.Софії” поставили собі за ціль популяризувати активний і здоровий спосіб життя

Проект “Малі олімпійські ігри” Олега Корчовського і команди вчителів зі школи “Св.Софії” поставив собі за ціль популяризувати активний і здоровий спосіб життя та створити сучасні умови для фізичного розвитку учнів львівських шкіл, які вже цього літа зможуть взяти участь у сімейних спортивних змаганнях.

Автор проекту запевняє, що все буде, як у справжніх Олімпійських іграх – здорова конкуренція і дух єдності.

“Щороку з нагоди Дня захисту дітей відбуваються певні заходи – концерти, круглі столи, подарунки дітям, тощо.

Однак дитина живе в родині, і якщо бодай раз у рік тато чи мама змагається разом із дитиною, а дитина щиро вболіває за батьків – ми отримуємо міцніші стосунки в родині, а завдяки промоції активного способу життя – здорову націю”, – наголошує на важливості такого заходу вчитель фізичного виховання Корчовський.

КОНСТРУКТОРИ LEGO НА ІНФОРМАТИЦІ

ЗОШ №26, м. Тернопіль

Вчитель інформатики дізналась про те, як ефективно можна використовувати модельки LEGO на уроках зі свого предмету

На курсах з робототехніки вчитель інформатики Наталія Сулік дізналась про те, як ефективно можна використовувати модельки LEGO на уроках інформатики – і загорілась бажанням втілити такий експеримент у життя. Тому вона підготувала всю необхідну інформацію про ідею та подала свій проект на краудфандинг.

Головним викликом для реалізації проекту були кошти на закупівлю обладнання.

“На основі конструкторів LEGO можна наочно пояснювати програмування, фізику, математику. Головне, що діти мають простір для творчості і власних експериментів.

З одного й того ж конструктора можна скласти і запрограмувати простеньку машинку чи пташку, а можна й складний маніпулятор чи крокуючий механізм.

Тому один конструктор можна використовувати і в другому класі, і в шостому”, –пояснює Наталя практичність такого підходу у викладанні.

 Авторці проекту вже вдалось провести кілька уроків у такому інтерактивному форматі.

Вчитель зауважила, що діти, які раніше не виявляли зацікавлення у програмуванні, активно включались у роботу. Наввипередки робили нові випробування, ділились отриманим досвідом з однокласниками.

Учні ще довгий час цікавились, коли в них на уроці будуть такі ж конструктори (адже моделі для цих уроків вчителька позичила).

“ШКОЛА SMART” – ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ, УЧНІВ ТА БАТЬКІВ

Школа №82, м. Одеса

Ініціатор проекту вчитель математики та інформатики Світлана Демченко.

“Школа Smart” має на меті впровадити інноваційні технології Arduino (електронний конструктор для створення електронних пристроїв) і Raspberry Pi (одноплатний комп’ютер) на уроках математики і інформатики, та в такий спосіб допомогти дітям реалізовувати свій потенціал, експериментувати та створювати щось власними руками.

Для цього Світлані вдалось налагодити співпрацю із вісьмома вчителями по всій Україні, які після закінчення кампанії на GoFundEd отримають кошти на придбання навчальних інструментів.

“Я хочу змінити підхід до викладання, показати дітям користь від вивчення математики, інформатики та інших наук.

Запитання, яке я постійно ставлю дітям в кінці уроку – “Чи можуть ці знання стати в нагоді у вашому житті?” – коментує авторка проекту своє бажання зробити навчання її дітей цікавим.

ARDUINO НА ІНФОРМАТИЦІ

Спеціалізована школа №3, м. Києва

Вчитель прагне зробити уроки інформатики максимально практичними для дітей

Вчитель інформатики Олег Горбач хоче зробити уроки інформатики максимально практичними для дітей.

Він веде факультативні заняття із невеликою кількістю дітей, батьки яких не можуть придбати необхідне обладнання – так і виникла ідея подати проект на GoFundEd.

Також Олег планує створити на базі школи “Клуб юних техніків” – так званий Hackerspace для дітей.

Це простір, де діти зможуть долучитись до проекту, розробити власну установку чи взяти участь у змаганнях з робототехніки.

Проекти зібрала Надія Михалевич, спеціально для УП.Життя

-1 thoughts on “5 ідей змін в українських школах, про які варто знати тернополянам

  • 13:50 | 7.06.2016 о 13:50
    Permalink

    В основному Львівщина. А Тернопільщина пасе задніх, дякуючи начальнику управління освіти та науки ОДА та некомпетентному директору ТОКІППО Петровському О.М.

Коментарі вимкнені.