Через часті відключення електроенергії у тернополян “горять” побутові прилади

На електронну адресу “Погляду” надійшов лист від тернополянина Ю.Сироти, жителя будинку по вул. Київська, 1. Його турбує постійне відключення світла.

Йде мова  про будинки № 1 і №7  по  вулиці  Київській. Постійне  відключення  світла.  Буває по   два рази в  день.  Останній  місяць майже  кожен день.  У  всіх  вдома  холодильники, компьютери, телевізори. Нікого не  обходять проблеми людей, те що горять електроприлади, які  вартують не мало. Звертався  неодноразово  в  свій ЖЕК. Але  відповідь була, що винні енергомережі. Так  крайнього і не  знайшов. В  мене  згорів  блок живлення  від ноутбука із-за перепадів  напруги. І тепер треба  робити дорогий ремонт. До  кого   виставити претензії?

 

ВІДПОВІДЬ ЮРИСТА:
Куди звертатися, якщо виключають світло без попередження і при цьому псується побутова техніка? Хто за це має відповідати? Чи передбачені відшкодування?

Споживач електричної енергії має знати свої права, особливо щодо припинення електропостачання з боку енергопостачальної організації.

Головне, що слід запам’ятати, що енергопостачальник перед припиненням енергопостачання у оселі або на об’єкті споживача (підприємство, магазин тощо) має письмово повідомити споживача про свої наміри щодо відключення.

Процедура відключення прописана у Правилах користування електричною енергією (ПКЕЕ) та у Правилах користування електричною енергією для населення (ПКЕЕн), а також у договорах про постачання та користування електричною енергією.

Направлення попередження про відключення поштою без повідомлення про вручення, а також залишення у дверях чи воротах не передбачено ні ПКЕЕ, ні ПКЕЕн.

На сьогоднішній день енергопостачальники почали для нагадування споживачам про необхідність сплатити заборгованість за спожиту електроенергію застосовувати технічні засоби зв’язку, зокрема телефон. Часто у таких нагадуваннях попереджають і про відключення, причому не дотримуючись термінів, передбачених ПКЕЕн.

Слід зазначити, що такі нагадування є не що інше як нагадування, які не передбачені, але і не заборонені ПКЕЕн. Між тим ототожнювати їх з попередженнями про відключення, які мають надсилатися, про що чітко зазначено у п.27 ПКЕЕн та договорі про користування електроенергією, – не слід.

Не передбачено також вручення попередження про відключення неповнолітнім членам родини споживача та особам, яких споживач не уповноважував на вчинення таких дій (для юридичних осіб),

З урахуванням багатьох чинників, що перешкоджають своєчасності оплати послуг та товарів, порядок відключення споживача-фізичної особи (населення) визначається наступним чином:

1. Якщо на 10-ий день від дати оплати, визначеної договором про користування електричною енергією (зазвичай ця дата встановлюється до 10 числа кожного місяця) від споживача не надійшли кошти за використану електроенергію (тобто до 20 числа місяця), йому надсилається письмове повідомлення про наявну заборгованість, яка може бути визначена Енергопостачальником самостійно – шляхом зняття контрольних показів лічильника або за плановим нарахуванням, що також обумовлюється чинним Договором.

2. Письмове повідомлення повинно містити інформацію про попередню оплату за спожиту електроенергію (дату, суму та останні оплачені покази електролічильника) та пропозицію сплатити суму боргу протягом 30-ти днів від дня отримання повідомлення. Крім вказаної інформації повідомлення має містити попередження про дату відключення у разі несплати суми заборгованості у визначений термін,

Повідомлення про заборгованість повинно бути вручене під підпис особисто споживачеві, або його повнолітнім членам родини, що мешкають з ним за однією адресою, чи направлене поштою з повідомленням про вручення.

Дотримання саме такої процедури – без спрощень та змін – надає Енергопостачальнику право відключити електроенергію у визначений термін.

Але навіть за таких умов на Енергопостачальника покладається обов’язок у день відключення електроенергії звертати увагу на соціальний статус споживача та запропонувати йому (у разі достатніх підстав чи на прохання споживача) укласти договір про реструктуризацію заборгованості у встановленому порядку.

Слід зазначити, що не заборонено проводити відключення побутових споживачів напередодні вихідних та святкових днів.

Споживачу важливо знати:

Зміна організаційно-правової форми, форми власності чи економічного стану постачальника електричної енергії за регульованим тарифом не може призводити до обмеження чи припинення постачання електричної енергії споживачу, якщо останній виконує свої зобов’язання згідно з договором та цими Правилами. Електрична енергія постачається споживачу безперервно, крім випадків, передбачених договором та нормативно-правовими актами, у тому числі Правилами.

Comments are closed.