Найавторитетніша вітчизняна школа містобудування взялася за Тернопіль
Фахівці державного науково-дослідного інституту проектування міст «Дніпромісто» продовжують розробляти генеральний план міста.
Щоб скласти генеральний план, необхідно зробити демографічний розрахунок, тобто вирахувати на скільки може за 10-20 років збільшитися кількість населення у місті, скільки для населення треба буде додаткової території. Картографічні матеріали у генеральному плані – це території житлової, громадської, промислової забудови, перспективної промисловості, можливої зміни цільового призначення територій, території парків та можливого розміщення нових парків тощо.
У середині квітня деякі із частин цього документу уже презентували у міськраді, про що «Тернопільська липа» уже писала. А на початку червня депутати затвердили на сесії ще одну частинку містобудівної документації – план червоних ліній магістральних вулиць центральної частини Тернополя. Саме його 18 червня презентував представникам ЗМІ Данило Чепіль – заступник начальника управління містобудування, архітектури та кадастру міськради.
– Допоміжним документом до генплану є зонування території і план червоних ліній, – каже чиновник. – Червоні лінії – це межі існуючих чи запланованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють територію забудови та території іншого призначення. Для центральної частини міста не потрібно розробляти детальний план території, оскільки там уже все забудовано. У «Дніпромісті» в першу чергу зробили план червоних ліній для центральної частини міста, щоб ми чітко знали які, із будинків можемо ремонтувати та перебудовувати, а які – ні. Для того, щоб регулювати, хто має право ремонтувати, а хто не має права, який будинок буде зноситися, а який не буде, і встановлюються червоні лінії. Це є межа між територією забудови і територією вулиці. Те, що потрапляє у забудову – там можна ремонтувати, реставрувати, надбудовувати поверхи і т.д.
Побачити схему червоних ліній магістральних вулиць у центрі міста уже можна на сайті міської ради у пункті «Генеральний план». Картографічні матеріали існуючої забудови нанесені відповідно до зальотів вертольотом, дешифровані у масштабі 1 до 2000, які проведені минулого року, тобто це найсвіжіші дані. Виготовляли карту військовим способом – фотографували вулиці і будинки з вертольота, дешифрували дані і наносили їх на карту. Така детальна, дуже точна карта, є у службовому користуванні, а на сайті викладено зменшену її копію, де видно тільки червоні лінії. На одних вулицях вони вужчі, а на інших ширші. В середньому, ширина вулиці у Тернополі становить 30 метрів.
– Оскільки місто у нас уже сформоване, то ми встановлюємо червоні лінії відповідно до державних будівельних норм, які визначаються статусом важливості споруд, що розміщені вздовж вулиць, – зазначив Данило Чепіль. – Через те вулиці можуть бути ширшими та вужчими. Наприклад, на вулиці Руській від універмагу до моста лінії мають одну ширину – точно по будинках, а Руська від універмагу до Надставної церкви має іншу ширину, тому що там є можливість ширше її зробити. Таким чином її не зможуть забудувати новими спорудами. Але червоні лінії не вирішують питання тимчасових споруд – лотків, кіосків, всього, що не має фундаменту.
На деяких вулицях червоні лінії можуть зачіпати і самі будинки. Це означає, як пояснив Данило Чепіль, що такі будівлі не можна буде ремонтувати та перебудовувати. Наприклад, кілька таких старих будинків є на вулиці Соломії Крушельницької, що ближче до моста. А от на початку вулиці Пирогова, навпаки межі червоних ліній звузили, щоб зберегти одну із пам’яток нашого міста – старий будинок, де колись жили гімназисти.
Розробити план червоних ліній для решти магістральних вулиць Тернополя спеціалісти «Дніпроміста» планують до вересня цього року.
Коментарі вимкнені.