Нарешті міліція взялася за “великих” хабарників Тернопільщини

Оперативники управління боротьби з економічною злочинністю викрили посадовців у розтраті бюджетних коштів в особливо великих розмірах. 

Державне підприємство «Кременецьке лісове господарство» згідно нормативних документів забезпечувало підготовку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та встановлення меж своєї території. В межах цього проекту вирішувалося питання вилучення у Державного підприємства та природного заповідника «Медобори» і надання у постійне користуванняНаціональному природному парку «Кременецькі гори» чотирьох гектарів земель.

Однак впродовж трьох років акти на право постійного користування на земельні ділянки оформлені не були і тому охорона земельних ділянок здійснювалася фактично силами працівників Державного підприємства та природного заповідника.

Разом з тим, не маючи відповідних документів про передачу земельної ділянки, посадовці Національного природного парку «Кременецькі гори» здійснили власний  розрахунок обсягів видатків підприємства, у тому числі і на охорону цих земель (фактично не здійснювалася).

Це призвело до внесення недостовірних даних до бюджетних запитів, кошторисів і подальшого їх затвердження, в результаті чого з бюджету безпідставно було профінансовано майже вісімсот тисяч гривень.

Досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом розтрати бюджетних коштів посадовцями Національного природного парку «Кременецькі гори» триває. Дії правопорушників кваліфіковано за ч. 5 ст. 191 КК України

 

-1 thoughts on “Нарешті міліція взялася за “великих” хабарників Тернопільщини

  • 09:24 | 25.03.2015 о 09:24
    Permalink

    Відповідно до статті 62 Конституції України «Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду». Тому називаючи посадових осіб національного природного парку «Кременецькі гори» «великими хабарниками» та «правопорушниками» вказують на необізнаність автора надрукованої статті як в чинному законодавстві так і в ситуації, що склалася.
    Протягом першого кварталу 2015 року у національному природному парку «Кременецькі гори» проводилась ревізія фінансово-господарської діяльності за 2012-2014 роки, відповідно до Акту якої зазначено, що при відсутності земельних ділянок наданих Парку в постійне користування штатні розписи на 2012-2014 роки затверджені з штатною чисельністю працівників, які виконують природоохоронні функції, що в результаті призвело до зайвого виділення коштів на суму 772351,40 грн. (нарахування заробітної плати, закупівля форменого одягу, зброї та спецзасобів, тощо). Дане трактування є суперечливим на що адміністрацією національного природного парку «Кременецькі гори» було надано пояснення, яке повністю відображає позицію Міністерства екології та природних ресурсів України.
    Національний природний парк «Кременецькі гори» створений Указом Президента України від 11.12.2009 р. № 1036 «Про створення національного природного парку «Кременецькі гори» з метою збереження цінних природних та історико-культурних комплексів і об’єктів. Відповідно до зазначеного Указу Президента України визначена ним територія отримала особливий природоохоронний статус – національного природного парку (далі – Парк). Відповідно до статті 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» територія, що отримала відповідний статус відноситься до земель природно-заповідного фонду. До встановлення меж територій Парку в натурі його межі визначаються відповідно до його Проекту створення.
    Згідно затвердженого 10.03.2010 р. Кабінетом Міністрів України Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення організації Указу Президента України від 11.12.2009 р. №1036, першочерговим завданням було встановлено – забезпечити утворення адміністрації Парку та її функціонування, затвердження Положення про Парк, а лише потім вирішення питання щодо вилучення та надання у постійне користування Парку земельних ділянок.
    Так, на сьогоднішній день, з метою забезпечення виконання даного Плану заходів та вимог статей 12, 20, 21, 60 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» забезпечено утворення та функціонування адміністрації Парку, а також функціонування її служби державної охорони. У зв’язку з невиконанням відповідних завдань з боку державних підприємств лісового господарства, розташованих у межах Парку, до цього часу не вирішено питання надання у постійне користування Парку земельних ділянок.
    Служба державної охорони Парку здійснює свої повноважень по всій території Парку відповідно до компетенції, визначеної статтями 60-62 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» та постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.2000 р. №1127 «Про службу державної охорони природно-заповідного фонду України», які є набагато ширшими ніж повноваження працівників інших суб’єктів господарювання у межах території Парку, зокрема працівників лісової охорони.
    Таким чином, працівники інших суб’єктів господарювання не мають права притягувати правопорушників у межах території Парку до встановленої для об’єктів природно-заповідного фонду підвищеної відповідальності. Зокрема, відповідний факт призводить до того, що за порушення природоохоронного законодавства у межах території Парку винних осіб притягують до відповідальності на основі загального, а не спеціального законодавства, а нарахування розміру шкоди здійснюється за тарифами, що у середньому у 20 разів нижчі за спеціальні, що затвердженні Постановою Кабінету Міністрів України від 24 липня 2013 року №541 «Про затвердження такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної порушенням законодавства про природно-заповідний фонд України».
    Також слід зазначити, що служба державної охорони національного природного парку «Кременецькі гори» виконувала свої природоохоронні функції в повному обсязі на всій території Парку, що включають в себе науково-дослідні роботи, еколого-освітні заходи, заходи щодо збереження та відтворення природних комплексів та об’єктів, збереження та відтворення фауни, протипожежні заходи та інші.
    Окрім цього розрахунок чисельності працівників адміністрації Парку здійснюється з урахуванням функцій та завдань покладених на адміністрацію Парку, визначених Законом України «Про природно-заповідного фонд України», Положенням про Парк та Проектом створення Парку. Зокрема, саме Проектом організації території Парку визначається чисельність працівників адміністрації Парку необхідна для належного її функціонування. Нормативи чисельності працівників установ природно-заповідного фонду України, затвердженні Мінприроди у 2004 році та Нормативи чисельності і примірні штати працівників установ природно-заповідного фонду Мінприроди України, затверджені наказом Мінприроди України від 08.05.2014 №145 розроблені з урахуванням безумовного виконання Указів Президента України, Планів заходів Кабінету Міністрів України щодо вилучення та надання у постійне користування земельних ділянок. Окрім цього відповідно до Нормативів чисельності працівників національних природних парків, що виконують природоохоронні функції по установі в цілому залежить від площі земель, наданих у постійне користування та загальної площі установи, яка становить 6951,2 га.

    Начальник відділу державної служби охорони
    природно-заповідного фонду національного
    природного парку «Кременецькі гори» Росіцький А.Я.

Коментарі вимкнені.