Чернівчанин запропонував мільйон за текст про святість неділі

Офіційним вихідним днем загальноприйнято вважати неділю. Так  було за часів Радянського Союзу, так є і в наш час. Але якщо говорити про неділю, як про релігійне свято, то виявляється, що дискусії не уникнути.

Микола Гунько, юрист і громадський діяч з Чернівців, запропонував священикам, які правлять службу в неділю в храмах, підтвердити святість неділі текстом Святого Письма, – повідомляє сайт pavlonews.info. Щоб залучити до цього дослідження більше число священиків, він пообіцяв виплатити винагороду за знайдений біблійний текст в сумі одного мільйона гривень.

Приводом для такої заяви, як стверджує сам Микола, стало щоденне дослідження Святого Письма, під час якого він жодного разу не зустрів ні в Старому, ні в Новому Заповіті тексту про святість неділі. “Якщо Біблія говорить тільки про святість суботи, якщо сам Бог називає суботу днем Господнім, святим і шанованим, то чому ж тоді люди, які вважають себе християнами, святкують неділю – день, який Бог ніколи не освячував?” – запитує він. “Багато-хто пояснює святкування неділі тим фактом, що вони таким чином шанують воскресіння Господа. Дійсно, всі євангелісти повідомляють про те, що Ісус воскрес в перший день тижня, тобто в неділю, але ж Господь не сказав святити цей день” – наголосив Микола.

Слід зазначити, що Микола Гунько не є єдиною людиною в християнському світі, хто підняв питання відсутності біблійного підтвердження святості неділі. Католицький кардинал Джеймс Гіббонс у своїй книзі “Віра наших батьків” написав: “Ви можете прочитати Біблію від Буття до Об’явлення і не знайдете жодного рядка, який би підтверджував освячення недільного дня. Святе Письмо зобов’язує до релігійного дотримання суботи. Якщо бажаєте дотримуватися вчення Біблії, поклоняйтеся в суботу. Але Церква говорить, що традиція стоїть вище від Біблії, і ми встановили неділю. Ми змінили день, згідно з авторитетом Церкви”.

Якщо об’єктивно розглянути питання багатовікової дискусії навколо дня Господнього, то стає очевидним, що на Лаодикійському Соборі дійсно була допущена богословська помилка – автори переміщення дня Господнього з суботи на неділю випустили з уваги ту обставину, що це рішення не грунтувалося на новозавітніх книгах Святого Письма, зібраних в канон на тому ж Соборі.

Питання насправді досить серйозне, враховуючи, що мова йде про одну з десяти Божих заповідей, а також беручи до уваги незаперечний історичний факт – Першоапостольська Церква святкувала суботу. Іосиф Флавій пише: “Немає жодного грецького або варварського міста, жодної такої нації, куди б не проник звичай відпочивати в сьомий день!” (M’Clatchie, Notes and Queries on China and Japan, edited by Dennys, Vol. 4, Nos. 7, 8, p. 100). Про ставлення ранніх християн до суботи Господньої говориться наступне: “Перші християни відчували велике благоговіння перед суботою і проводили цей день в поклонінні і проповідях. І, поза всяким сумнівом, вони взяли це від самих апостолів, що підтверджують кілька письмових свідчень з цього питання” (Dialogues on the Lord’s Day, p. 189. London: 1701, by Dr. Т. Н. Morer, a Churcli of England divine). “Сьомий день, субота, урочисто відзначався Христом, апостолами, простими християнами до Лаодикійського собору, який скасував його” (Dissertation on the Lord’s Day, pp. 33, 34, 44) (Dissertation on the Lord’s Day, pp. 33, 34, 44).

“Цілком логічно, що якщо сьогодні говорити про спадкоємність до Першоапостольської Церкви, то потрібно і вірити так, як вірили перші християни. Докіль кульгатимемо на обидва боки?” – підмітив Микола.

Микола Гунько – автор багатьох реформаційних статей на релігійну тематику, таких як “Пасха Нового Завіту – хліб і вино чи паска з писанками?”, “Хрещення – кроплення, обливання чи занурення?”, “Чи є життя після смерті?”, “Ікони – дискусійне питання в християнському світі”.

Коментарі вимкнені.