Європа на колесах

Добігає до завершення проект “Велопробіг євро партнерство 2011”, в рамках якого молодь з Німеччини та України долають сотні кілометрів з Дрездена до Брюсселя. Організатори проекту ставили за мету познайомити молодь з можливостями вироблення енергії альтернативними шляхами. Більш детально про альтернативну енергетику ФРН читачі Погляду мали можливість ознайомитись у статті про пляси і мінуси виробництва електроенергії з альтернативних джерел.

Крім вміння німців використовувати відновлювальні джерела енергії та економити її використання, особисто мене вразила також інфраструктура для велосипедистів. Велосипедисти, в моєму розумінні, розділились на тих, хто їздить містом (у справах та відпочиваючи) та тих, хто мандрує з міста в місто, а то й з країни в країну. Німеччина зуміла створити чудову вело інфраструктуру для всіх, у кого є двоколісний кінь.

  1. Сітка вело доріжок. З будь якого міста Німеччини з пункту А в пункт Б ви можете добратись на велосипеді. Зорієнтуватись вам у цьому допоможуть від сучасного навігатора до класичної паперової карти вело доріг міста, землі або країни. В більшості картах також вказані висоти від одного населеного пункту до іншого, що значно допомагає велосипедисту в дорозі.
  2. Вело знаки. Зорієнтуватись куди їхати – простіше простого, варто лише слідкувати за знаками. Їдучи групою понад 20 людей – це дозволило кожному з нас їхати з комфортною швидкістю, не боячись відстати від інших та заблукати. Крім напрямку, знак також вкаже скільки кілометрів залишилось до пункту призначення, а також де починається і закінчується вело доріжка.
  3. Вело парковки. Розташовані практично поблизу усіх закладів, куди може доїхати велосипедист. Також приємно вразив творчий підхід при виготовленні самих парковок – від великих до маленьких, від класичних до ексклюзивних.
  4. Вело гаражі. Гаражі для велосипедів вразили не тільки учасників з України, як виявилось, більшість наших німецьких колег їх також не бачили. Натрапити на вело гаражі нам пощастило поблизу залізничного вокзалу міста Зіген. Як нам пояснили місцеві жителі, такі гаражі убезпечують велосипеди від дощу, у той час коли власників немає в місті. Користуються ними ті, хто часто подорожує залізницею, а до вокзалу, а згодом й до дому добираються на двоколісних друзях.
  5. Масовість. У Німеччині, Нідерландах та Бельгії катаються усі – від 3-ох місячного малюка в спеціальному облаштуванні велосипеда батька чи мами до 80-ти літніх пенсіонерів.
  6. Вело бізнес. Магазинів з вело атрибутикою значно більше ніж у нас. Велосипеди не лише гірські чи спортивні, більшість з них – прості міські велосипеди, без лишніх наворотів, лише творчий підхід у оформленні. На вело індустрію також працюють кемпінги, спеціалізована преса, сувенірна продукція, оренда велосипедів (до речі, якою займається компанія Deutsche Post). І це лише з того, що вдалось побачити за 2 тижні.

 

Як виявилось, досвідом розбудови вело доріжок та всім, що з ними пов’язано з Німеччиною поділились сусідні Нідерланди. Саме у цій невеличкій країні розпочався справжній вело бум, який повільно, але впевнено їде на схід.

Загалом, вело туристи народ не вибагливий. Для успішної подорожі потрібно:

  • Чітко знати безпечну дорогу до пункту призначення (фізична наявність дороги та знаків).
  • Місце, в якому можна розбити палатки, приготувати їжу, прийняти душ та сходити в туалет. Може підійти простий кемпінг, в якому наявний душ, туалет та електричний струм.
  • Знання мови, на якій тебе зрозуміють.
  • Цікаві місця, які можна побачити під час подорожі.

 

Враховуючи відсутність наразі в Тернополі 4-х зіркових готелів, низький рівень обслуговування в галузі громадського харчування та й в сфері послуг взагалі, і те, що на виправлення цієї ситуації потрібен час, саме вело туризм може стати локомотивом туристичної індустрії в Тернополі та області. Міський голова Сергій Надал спільно з Громадською радою з питань молодіжної політики, спорту та туризму уже взялись за розробку програми зі створення вело інфраструктури Тернополя.

Сподіваймося, незабаром Тернопіль наповнять вело туристи і наше місто перетвориться у вело-столицю України.

Максим Черкашин

-1 thoughts on “Європа на колесах

  • 12:01 | 5.08.2011 о 12:01
    Permalink

    ПОТРІБНО ТАКЕ Ж У ТЕРНОПОЛІ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 15:51 | 5.08.2011 о 15:51
    Permalink

    Про це можна тільки мріяти! Потрібно в Тернополі розвивати вело-туризм, адже усі умови в нашого міста є!!!

Коментарі вимкнені.