Маршрутки в Тернополі з’їжджають за годину-півтори до кінця зміни
Більшість міських автобусів, які мають курсувати до 23.00-23.30, з’їжджають із маршруту до 22-ї години. І так щодня, нарікають тернополяни. У міськраді водіїв захищають: мовляв, фахівців і без того бракує, і радять скаржитися письмов, – пише сайт 20minut.ua
– Після 22-ї доїхати кудись – проблема! Маршуртки просто зникають. Буває, що і о 22.30 з’являються, але на кінцеву не їдуть, – поскаржився в редакцію тернополянин Петро Гоцко. – Приміром, водій 19-ї на зупинці на Симоненка завжди каже: “Тільки до “Універсаму”, а водій №1 на зупинці біля “Маяка” говорить: “Везу до філармонії”. Коли питаю, чого так, на графік посилаються. Думаю, брешуть.
Доїхати до потрібного місця увечері можна тільки з пересадками або на таксі.
– Але я стільки не заробляю, – бідкається тернополянин.
Подібні скарги надходять і від інших городян. Адже після 22.00 на зупинках годі дочекатися будь-якого автобусу. Тож кореспонденти “20 хвилин” вирішили перевірити, як в Тернополі після 22-ї працює громадський транспорт.
Стежили на двох зупинках
З допомогою опитування на нашому сайті ми з’ясували, на які ще маршрути нарікають тернополяни. Серед лідерів – №№1, 3, 11, 18, 19, 22, 25, 27 та 31. Принагідно перевірили й роботу інших. За транспортом стежили 9 та 10 листопада на двох зупинках – у Центрі біля медичного університету та на “Сонячному” на розі вулиць Симоненка та В.Великого з 22.00 до 23.30. Результати прикро здивували. Деякі водії з’їжджають із маршруту майже за півтори години до кінця робочого дня. Так, з Центру вже після 22-ї взагалі не возять автобуси №№ 3, 11, 15, 25 та 31. А з “Сонячного” після 22-ї години не їздить маршрутка №22. Всі результати можна побачити в таблиці, де ми порівняли реальний графік руху водіїв та затверджений міськрадою.
– Це не робота. Якщо вказано возити до такої-то години – значить, вози, – обурюється тернополянка Вікторія Симонець. – Якби то десь колись таке було, а то ж постійно і на всіх маршрутах. І найгірше, що всі про це знають, але ніхто нічого не робить. Влада куди дивиться? Вигнати таких водіїв і перевізників! Охочі працювати завжди знайдуться.
У міськраду скаржаться рідко
В управлінні транспорту міськради кажуть, що проблема їм знайома і її контролюють. Але, мовляв, і пасажирам слід виявити розуміння, адже у пізній час одну людину автобус не повезе. Мотати круг впусту – нерентабельно, каже начальник управління транспорту міськради Ігор Мединський.
– Тернополяни мають знати, що о 21.00 багато автобусів завершують роботу, – каже він. – А часом автобус з якихось причин може і з’їхати з маршруту раніше. Скажімо, якщо поламається.
Управління контролює графік руху, переконує пан Мединський.
– Звісно, є проблемні автобуси, де може таке бути, що водії швидше з’їде з графіку, – зітхає він. – Тоді ми виносимо перевізникам попередження. Якщо їх три – можемо розірвати угоду. Але наголошую, претензії до водія мають бути обґрунтовані. Пасажири повинні подати свою скаргу письмово і мати двох свідків порушення – тоді факт беззаперечний. Єдине виправдання для водія, який з’їхав з маршруту завчасно, – те, що автобус був несправний, і це підтвердив механік.
На подібні проблеми в управління транспорту тернополяни скаржаться рідко, каже начальник управління.
Ми ведемо моніторинг за роботою автобусів. У вечірній час на зупинках буває по двоє пасажирів, стільки ж в салоні, – продовжує він. – До слова, навіть питання нічних маршрутів у Тернополі відпадає. Немає кого возити. Львів – місто-мільйонник, і там таке нововведення не прижилося, хоч пасажиропотік більший. То що тоді про нас говорити?
До слова, у Вінниці нічні автобуси ходять раз на півгодини, щоправда квиток коштує трохи більше — 3, 30 грн, розповідає вінничанка Ольга Бавінова, яка нині живе у Тернополі.
– І ці автобуси завжди повні, – каже вона. – Бо таксі всеодно дорожче. Я коли приїжджаю додому у Вінницю, то їду з вокзалу автобусом навіть уночі, замість підгодовувати нелегальних вокзальних таксистів.
Ігор Мединський також просить пасажирів бути толерантнішими до водіїв та поважати їхню роботу.
– Буває, просять вигнати водія, бо він чимось не вгодив, і часом справді є такі підстави, – каже пана Мединський. – Але, на жаль, у наших авто- та тролейбусному парках бракує більше 20% водіїв. А хто не помиляється? Професіонала вигнати можна, але на його місце знайти когось дуже важко. До того ж розірвати угоду з перевізником – не вихід. Адже він в середньому має 12 автобусів. І через те, що комусь не сподобався тон водія, наступного дня тисячі пасажирів не буде кому возити.
До речі, “20 хвилин” підготувала запит до міської ради з проханням надіслати графіки останніх заїздів маршруток на кожну зупинку Тернополя. Їх ми публікуватимемо, аби читачі могли проконтролювати роботу громадського транспорту і за потреби поскаржитись.
Коментарі вимкнені.