Чому подорожчав проїзд у тернопільських тролейбусах

Виконавчий комітет Тернопільської міської ради 25 квітня затвердив новий тариф на перевезення пасажирів у тернопільському тролейбусі. З початку травня він становитиме 1,50 грн.  

Відповідні розрахунки фахівці КП «Тернопільелектротранс» були погоджені з Міністерством економіки та житлово-комунального господарства ще наприкінці листопада минулого року, однак довгий час тариф через різні причини не переглядали. Нині ж, зважаючи на важкий фінансовий стан підприємства (в тому числі і через невідповідність тарифів), тенденцію на збільшення втрат від перевезень пасажирів та невідшкодування державою в повному потязі проїзду пільговиків, підняття тарифу стало вкрай актуальним, і це зрозуміли перші особи міста.

– Для підняття тарифів є всі економічні підстави. Ви бачите, що робиться з енергоносіями (електроенергія подорожчала майже у 2 рази), яка вартість паливно-мастильних матеріалів. Зросли ціни на матеріали і запчастини. Але окрім того, є найважливіше, що мене найбільше турбує як керівника – те, що зросла мінімальна заробітна плата. Якщо на 1 грудня вона становили 860 грн., то нині вона складає 1074 грн. Ми повинні нашим працівникам платити достойну заробітну плату, адже вони, окрім того, що займаються перевезенням людей, дбають в першу чергу за безпеку, – зазначив директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

Зазначимо, що востаннє тариф на проїзд у тролейбусах Тернополя піднімали у квітні минулого року. Тоді, як і нині проїзд подорожчав на 25 копійок. Проте і тоді, і тим більше майже через рік цей тариф для підприємства – збитковий, стверджує директор тролейбусного депо Андрій Мастюх.

– Ми над цим питанням працюємо вже рік. За підрахунками підприємства, собівартість перевезення пасажирів у тролейбусі з розрахунку мінімальної грудневої зарплати по країні 860 грн., становить 1 грн. 76 коп. Відповідні розрахунки були передані у міську раду. І вартість проїзду 1,50 грн. мала бути впроваджена ще з весни минулого року. Натомість, ми розуміли ситуацію, що людям не просто перейти зразу на таку вартість. Прийняли рішення, що треба максимально відтермінувати, скільки зможемо, і цей час уже настав, – зазначив Андрій Мастюх.

Нагадаємо, щоденно в Тернополі працює 46 тролейбусів. Із них силами працівників минулоріч КП «Тернопільелектротранс» капітально відремонтовано 6. Разом з тим, керівники міста та тролейбусного депо, розуміючи, що цієї кількості тролейбусів вкрай мало, до того ж левова частина рухомого складу морально застаріла, а тому планується, і позиція міського голови Сергія Надал в цьому питанні однозначна, до дня міста придбання щонайменше п’яти б/к тролейбусів з Чехії.

 

Коментарі вимкнені.