Автомобілі в Україні подорожчають на 40%?

У випадку, якщо уряд задовольнить вимоги автовиробників і введе спеціальне мито на легкові автомобілі, такі транспортні засоби відразу ж істотно подорожчають. Про це ЛІГАБізнесІнформ повідомив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

Як приклад Назаренко навів розрахунки вартості імпортного авто у випадку, якщо буде знову введена спецмито в розмірі 34%, що діяла в Україні з 2001 по 2006 рік. У такому випадку, зазначають у ВААІД, вартість автомобіля для кінцевого користувача збільшиться на 40% (з урахуванням ПДВ).

За словами гендиректора ВААІД, на сьогодні відсутні підстави для проведення спеціального розслідування щодо імпорту автомобілів і введення спецмита в Україну.

“Згідно з офіційною статистикою держкомстату і держмитслужби, виробництво легкових автомобілів в Україні впало з 402 тис. шт. – в 2008 році, до 65,7 тис. шт. – в 2009 році, а потім зросла – до 75,3 тис. шт. в 2010 році. При цьому загальне зростання проданих нових легкових автомобілів після падіння з 623 252 штук – в 2008 році, до 162 291 штук – в 2009 році, склав лише 304 шт – до 162 595”, – відзначає Назаренко.

Як відзначають у ВААІД, за 4 місяці 2011 зростання автовиробництва в Україні в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року склав 90% – 15 270 шт. (У січні-травні 2011 року вироблено 28 964 легкових авто). Разом з тим, зростання продажів нових легкових авто аз 4 місяці 2011 склав 45% (січень-травень 2011 року – 60 391 проданих легкових авто).

Нагадаємо, асоціація “Укравтопром” звернулася із заявою до міністерства економіки щодо проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів з об’ємом двигуна більше 1000 см куб., але не більш як 1500 см куб. і більше 1500 см куб., але не більш як 2200 см куб., які класифікуються згідно з УКТ ЗЕД за кодами: 8703221000 і 8703231910.

Приводом для цього називають значне збільшення співвідношення між імпортом і власним виробництвом, і як наслідок – стрімке падіння продажів на внутрішньому ринку, що призвело до різкого скорочення обсягів виробництва, чисельності працюючих і значного погіршення фінансово-економічного стану підприємств.

Промисловці попросили уряд застосувати попередні спеціальні заходи і, за результатами розслідування, встановити ввізне мито терміном на 4 роки на легкові автомобілі за вищевказаними кодами УКТ ЗЕД.

Раніше вітчизняні автовиробники звернулися до уряду України з проханням врахувати їхню позицію в переговорному процесі щодо створення зони вільної торгівлі з ЄС. Зокрема, в якості тимчасового регулювання ринку автовиробники попросили ввести квоти на імпорт транспортних засобів та встановити мінімум 10-річний перехідний період, протягом якого будуть поступово знижуватися ставки ввізного мита на продукцію машинобудування.

Коментарі вимкнені.