Портрет тернопільського ІТ-спеціаліста

Судячи із відповідей, які траплялись найчастіше, вималювалась така “картина”:  тернопільський працівник ІТ – чоловік, віком 21-30 років, з технічною освітою, розробник або тестувальник. Працює у великій компанії, отримує зарплату 1000 доларів. Неодружений, живе в орендованій квартирі, власного авто не має, їздить громадським транспортом і розглядає можливість переїзду в інше місто або й за кордон. 

Впродовж одного місяця в Тернополі тривало опитування Ternopil IT Universe Research. Участь у ньому взяли не лише розробники та тестувальники, а й інші працівники галузі.

На основі отриманих відповідей, в Тернопільському ІТ Кластері створили презентацію, аби показати, яким є середньостатистичний ІТ-працівник. І як може взаємодіяти він, місто та кластер.

“Ми порахували, що в Тернополі працює +/- 2 500 ІТ-спеціалістів,  розповідає керівник маркетингової агенції “Прості рішення” Юрко Кулик.  Участь в опитуванні взяли 180 людей. Похибка становить 7%, але це первинне опитування. Наступного року за тими ж показниками ми проведемо ще одне, аби бачити тенденції, які є в ІТ-сфері міста.”

Згідно результатів опитування, 80% відповідей були від чоловіків, 20%  від жінок.

“Це було передбачувано, адже представника ІТ-галузі недаремно більшість асоціює саме з чоловіками. Однак з часом ця тенденція зміниться. До слова, один із проектів, який запускає Тернопільський ІТ Кластер пов’язаний саме з гендерною рівністю в ІТ”,  коментує Юрко Кулик.

Вікова категорія. Освіта.

Тернопіль  місто студентів, тож результати, здебільшого, прогнозовані.

“В місті зараз є +/- 30 тисяч студентів. Найпоширеніший вік ІТ-спеціаліста  21-30 років.

50% ІТ-спеціалістів, які взяли участь в опитуванні, мають вищу освіту, 25% – вищу спеціальну, 22%  незакінчену вищу, продовжує Юрко Кулик.  70% опитаних мають технічну освіту. 31%   це випускники ТНТУ, 30%  ТНЕУ, 14%  ТНПУ.

Однак, якщо копнути глибше, саме педагогічний випустив найбільше маркетологів, які зараз працюють в сфері ІТ Тернополя.”

75% опитаних почали кар’єру саме в Тернополі.

“Можна припустити, що це колишні наші школярі та студенти, які закінчили наші виші. Тож увагу на якість освіти справді варто звертати ще на рівні шкіл”, – додає Юрко Кулик.

Досвід роботи. Релокація.

Спеціалістів, які працюють в ІТ до 1-го року  25%, 1-3 роки  35%.

“Далі показники починають падати. Людей із досвідом 3-5 років  18%, 5-7  трохи більше 7%, більше 7 років  майже 15%. Чому так? Люди їдуть в інші міста. Куди саме? Переважно у Львів.

Майже 62% відповіли, що розглядають можливість переїзду в інше місто. 75% з них вказали Львів як потенційне для переїзду. Що вабить? Швидше за все, атмосфера. До Києва переїжджати хочуть 15,5%, очевидно, це і інший менталітет, і відстань більша”, – пояснює Юрко Кулик.

38% думають над переїздом в іншу країну.

За кордон переїхати готові менше 39%. Здебільшого думають про США  28%, Канаду  майже 18%, Польщу або Німеччину  13-14%.

Спеціалізація.

Серед опитаних найбільше виявилось розробників та тестувальників  40% і 20% відповідно.

З них 40%  це Junior, 37%  Middle, 16%  Senior, Trainee  майже 7%.

Рівень оплат. Розмір компаній.

Згідно результатів опитування, 36% отримують зп до 500 доларів, 39%  до 1000 доларів, 16%  1000-2000 доларів. Такі дані легко узгодити із показниками про досвід.

Найчастіше представляють компанії, де є 100-200 працівників  33%, 50-100 людей  22%.

“Якщо в Тернополі є 2 500 ІТ-працівників, які отримують в середньому навіть 1000 доларів, то щомісяця в місто заходить 2,5 млн доларів. Які тут осідають, бо більшість тратять саме тут. Це інвестиції”,  зауважує Юрко Кулик.

Нерухомість. Транспорт.

46% орендують житло. Придбати власне планують лише трохи більше 9% опитаних.

“Чому люди не планують купувати тут житло? Бо вони хочуть їхати в інше місто. З купівлею земельних ділянок така ж ситуація лише 3% опитаних відповіли, що хочуть її придбати”,  додає Юрко Кулик.

25% опитаних мають власний транспортний засіб. 47% щодня або майже щодня користуються громадським транспортом, хоча 82% його станом незадоволені.

Розваги.

47% витрачають на харчування 2-5 тис. грн щомісяця. 30%  1-2 тис. грн.

40% витрачають за ресторани та кафе до 1 тис. грн щомісяця, 32%  до 2 тис. грн, 19%  2-5 тис. грн кожного місяця.

На походи в кіно 75% опитаних витрачають до 1 тис. грн щороку, 17% готові залишити 2 тис.грн, 7%  від 2 тис. грн до 5 тис. грн в рік.

“На основі цих результатів можна порахувати, скільки грошей ІТ-спеціалісти залишають в місті. Кафе, ресторани, кіно, продукти харчування. Ця інформація цікава і для підприємців, адже вони мають зрозуміти: ІТ  це їхня аудиторія”,  пояснює Head of Branch Office ELEKS Ternopil Сергій Кутузов.

Звісно, ці цифри є приблизними, як і будь-яке статистичне опитування.

Однак вони показують тенденції і найбільш цікаві моменти, на які варто звернути увагу і керівникам ІТ-компаній, і підприємцям, і навіть чиновникам.

Тернопіль  дуже перспективне місто: затишне, у нас хороша ситуація з екологією. Однак, як показують цифри, людей це не завжди тримає. Люди хочуть якісного транспорту та інфраструктури, цікавого дозвілля. А це вже питання до влади та підприємців.

Сподіваємося, що наступного року в опитуванні візьме участь ще більше людей і цифри будуть ще більш репрезентативними.

Детальніше з результатами опитування ви можете ознайомитись в презентації.

Джерелоitcluster.te.ua

загрузка...

Comments are closed.