Портрет тернопільського ІТ-спеціаліста
Судячи із відповідей, які траплялись найчастіше, вималювалась така “картина”: тернопільський працівник ІТ – чоловік, віком 21-30 років, з технічною освітою, розробник або тестувальник. Працює у великій компанії, отримує зарплату 1000 доларів. Неодружений, живе в орендованій квартирі, власного авто не має, їздить громадським транспортом і розглядає можливість переїзду в інше місто або й за кордон.
Впродовж одного місяця в Тернополі тривало опитування Ternopil IT Universe Research. Участь у ньому взяли не лише розробники та тестувальники, а й інші працівники галузі.
На основі отриманих відповідей, в Тернопільському ІТ Кластері створили презентацію, аби показати, яким є середньостатистичний ІТ-працівник. І як може взаємодіяти він, місто та кластер.
“Ми порахували, що в Тернополі працює +/- 2 500 ІТ-спеціалістів, – розповідає керівник маркетингової агенції “Прості рішення” Юрко Кулик. – Участь в опитуванні взяли 180 людей. Похибка становить 7%, але це первинне опитування. Наступного року за тими ж показниками ми проведемо ще одне, аби бачити тенденції, які є в ІТ-сфері міста.”
Згідно результатів опитування, 80% відповідей були від чоловіків, 20% – від жінок.
“Це було передбачувано, адже представника ІТ-галузі недаремно більшість асоціює саме з чоловіками. Однак з часом ця тенденція зміниться. До слова, один із проектів, який запускає Тернопільський ІТ Кластер пов’язаний саме з гендерною рівністю в ІТ”, – коментує Юрко Кулик.
Вікова категорія. Освіта.
Тернопіль – місто студентів, тож результати, здебільшого, прогнозовані.
“В місті зараз є +/- 30 тисяч студентів. Найпоширеніший вік ІТ-спеціаліста – 21-30 років.
50% ІТ-спеціалістів, які взяли участь в опитуванні, мають вищу освіту, 25% – вищу спеціальну, 22% – незакінчену вищу, –продовжує Юрко Кулик. – 70% опитаних мають технічну освіту. 31% – це випускники ТНТУ, 30% – ТНЕУ, 14% – ТНПУ.
Однак, якщо копнути глибше, саме педагогічний випустив найбільше маркетологів, які зараз працюють в сфері ІТ Тернополя.”
75% опитаних почали кар’єру саме в Тернополі.
“Можна припустити, що це колишні наші школярі та студенти, які закінчили наші виші. Тож увагу на якість освіти справді варто звертати ще на рівні шкіл”, – додає Юрко Кулик.
Досвід роботи. Релокація.
Спеціалістів, які працюють в ІТ до 1-го року – 25%, 1-3 роки – 35%.
“Далі показники починають падати. Людей із досвідом 3-5 років – 18%, 5-7 – трохи більше 7%, більше 7 років – майже 15%. Чому так? Люди їдуть в інші міста. Куди саме? Переважно у Львів.
Майже 62% відповіли, що розглядають можливість переїзду в інше місто. 75% з них вказали Львів як потенційне для переїзду. Що вабить? Швидше за все, атмосфера. До Києва переїжджати хочуть 15,5%, очевидно, це і інший менталітет, і відстань більша”, – пояснює Юрко Кулик.
38% думають над переїздом в іншу країну.
За кордон переїхати готові менше 39%. Здебільшого думають про США – 28%, Канаду – майже 18%, Польщу або Німеччину – 13-14%.
Спеціалізація.
Серед опитаних найбільше виявилось розробників та тестувальників – 40% і 20% відповідно.
З них 40% – це Junior, 37% – Middle, 16% – Senior, Trainee – майже 7%.
Рівень оплат. Розмір компаній.
Згідно результатів опитування, 36% отримують зп до 500 доларів, 39% – до 1000 доларів, 16% – 1000-2000 доларів. Такі дані легко узгодити із показниками про досвід.
Найчастіше представляють компанії, де є 100-200 працівників – 33%, 50-100 людей – 22%.
“Якщо в Тернополі є 2 500 ІТ-працівників, які отримують в середньому навіть 1000 доларів, то щомісяця в місто заходить 2,5 млн доларів. Які тут осідають, бо більшість тратять саме тут. Це інвестиції”, – зауважує Юрко Кулик.
Нерухомість. Транспорт.
46% орендують житло. Придбати власне планують лише трохи більше 9% опитаних.
“Чому люди не планують купувати тут житло? Бо вони хочуть їхати в інше місто. З купівлею земельних ділянок така ж ситуація –лише 3% опитаних відповіли, що хочуть її придбати”, – додає Юрко Кулик.
25% опитаних мають власний транспортний засіб. 47% щодня або майже щодня користуються громадським транспортом, хоча 82% його станом незадоволені.
Розваги.
47% витрачають на харчування 2-5 тис. грн щомісяця. 30% – 1-2 тис. грн.
40% витрачають за ресторани та кафе до 1 тис. грн щомісяця, 32% – до 2 тис. грн, 19% – 2-5 тис. грн кожного місяця.
На походи в кіно 75% опитаних витрачають до 1 тис. грн щороку, 17% готові залишити 2 тис.грн, 7% – від 2 тис. грн до 5 тис. грн в рік.
“На основі цих результатів можна порахувати, скільки грошей ІТ-спеціалісти залишають в місті. Кафе, ресторани, кіно, продукти харчування. Ця інформація цікава і для підприємців, адже вони мають зрозуміти: ІТ – це їхня аудиторія”, – пояснює Head of Branch Office ELEKS Ternopil Сергій Кутузов.
Звісно, ці цифри є приблизними, як і будь-яке статистичне опитування.
Однак вони показують тенденції і найбільш цікаві моменти, на які варто звернути увагу і керівникам ІТ-компаній, і підприємцям, і навіть чиновникам.
Тернопіль – дуже перспективне місто: затишне, у нас хороша ситуація з екологією. Однак, як показують цифри, людей це не завжди тримає. Люди хочуть якісного транспорту та інфраструктури, цікавого дозвілля. А це вже питання до влади та підприємців.
Сподіваємося, що наступного року в опитуванні візьме участь ще більше людей і цифри будуть ще більш репрезентативними.
Детальніше з результатами опитування ви можете ознайомитись в презентації.
Джерело: itcluster.te.ua
Коментарі вимкнені.