Що за шельми сидять у Тернопільській міській раді

Сумнівні «манси» земельного відділу міської ради: які рішення хочуть проштовхнути без законного розгляду

«Мансами» називають у народі сумнівні вчинки хитрої людини, що мають на меті непевні, часто – непорядні наміри. З фільмів та анекдотів досить часто доводилося чути про «одеські манси». Схоже, що віднедавна з подачі структурних органів міської ради «манси» можна буде називати ще й тернопільськими. Адже саме тут винайшли начебто законний механізм, як проштовхнути на розгляд міської ради рішення, які викликають особливий суспільний інтерес і при звичайному розгляді нізащо б не могли бути прийнятими без детального вивчення громади.

Йдеться, зокрема, про ініціативу об’єднувати окремі питання, що стосуються земельних ділянок, у так звані «пакетні» рішення. На практиці це означає, що питання 400 земельних ділянок за запитом громадян та юридичних осіб, об’єднані земельним відділом міської ради у 22 проекти рішень з десятками і сотнями пунктів! Депутатам-членам профільної комісії з питань природокористування, приватизації, продажу та оренди землі пропонується навскач розглянути ці питання під час всього одного засідання, яке призначене лише за 4 робочих дні до сесії (засідання комісії – 21, сесія міської ради – 26 січня 2016 р.). «Пакетні рішення» готуються виконавчими органами міської ради начебто з добрих міркувань: аби полегшити роботу постійно діючих депутатських комісій.

Насправді ж, така процедура розгляду комісією земельних питань позбавляє можливості депутатів вивчити проблемні моменти, провести, за необхідністю, виїзні засідання, ба навіть фізично не дозволяє розібратися відповідальним особам у стосах додатків, відкоригованих даних та оновлень, які, за вимогами чинного законодавства, повинні бути оприлюднені за 20 робочих днів до початку сесії. Тож ідеться далеко не про полегшення роботи, а швидше – про нівелювання значення функціонування депутатських комісій (все одно ж не встигне нічого розглянути по суті, тож просто погодиться із підготовленим пакетом рішень). Більше того, «пакетні» рішення з великою ймовірністю можуть містити так звану корупційну складову: коли серед десятка «чистих» і благородних питань (як то виділення землі учасникам АТО) тихенько сховаються два-три «мутних», які хтось комусь просто пообіцяв вирішити… Депутати ж свідомо ставляться у програшну позицію: голосуватимуть «проти» – їх звинуватять у блокуванні прийняття важливих для громади земельних рішень, голосуватимуть «за» – швидко витягнуть на поверхню неоднозначні рішення, які не встигли розглянути професійно.

«Далеко не випадковим, а свідомо шельмуватим вважаємо такий підхід міської влади до вирішення земельних питань, – запевняє член постійної комісії, голова фракції «Народного контролю» у міській раді Володимир Бліхар.

За словами В.Бліхара, розрахунок робиться на те, що члени комісії не встигнуть «вникнути» у суть багатьох питань, пропустять між сотнями рядків «проблемні» , сумнівні моменти, що, цілком ймовірно, допустить незаконне виділення окремих земельних ділянок. Проте депутат наполягає – і з його пропозицією погоджуються інші члени комісії – щоб на засіданні постійно діючої комісії кожне питання, яке буде виноситися на порядок денний міської ради, було попередньо детально вивчене і розглянуте.

«Ми знайдемо час, щоб розглянути, оприлюднити на засіданні комісії кожне земельне питання окремо. Позиція «Народного контролю» полягає в тому, щоб робота жодної комісії міської ради (особливо – земельної) не була формальною. Громадськість хоче і має право впливати на важливі рішення міської ради, ми будемо робити все для того, щоб кожне таке рішення було прозорим і не таїло в собі ані підводних каменів, ані корупційної складової», – резюмував В.Бліхар.

Коментарі вимкнені.