Чотири роки до села на Тернопільщині не їздить рейсовий автобус

Транспортне сполучення з Тернополем та райцентром жителі села Поділля, як і Хоптянки, Підволочиського району втратили ще влітку 2013 року. Перевізники перестали обслуговувати маршрут. Намагання вирішити це питання після входження згадуваних сіл до Скалатської об’єднаної територіальної громади досі не увінчались успіхом. Спілкування з мешканцями села і місцевим самоврядним активом підтвердило гостроту проблеми і безпорадність нової влади.

Богдан Мигаль, майстер ТОВ «Поділля-Агро»:
– За чотири роки ми вже звикли, що нема регулярного автобусного сполучення зі Скалатом, Підволочиськом і Тернополем. Тепер мій головний транспортний засіб – велосипед (сміється). Так їжджу на роботу, на тік місцевого ТОВ «Поділля-Агро». Люди з Поділля добираються до Скалата, Підволочиська і Тернополя хто як може.
Степан Дембіцький, житель с. Поділля, безробітний:
– Раніше я працював у комунальному підприємстві в Скалаті, зараз на біржі, бо нема роботи. Сім’я живе в селі, син Петро – шестикласник, ходить у місцеву дев’ятирічку, допомагає нам з дружиною по господарству. Аби доїхати до Скалата за якоюсь довідкою, просимо кого-небудь підвезти. Це досить незручно.
Леся Фаєр, завідуюча ЗОШ I ст. с. Теклівка Скалатської ОТГ:
– Я 26 років добираюся з Поділля у Теклівку, це за 11 кілометрів від нашого села, причому вбік від головної дороги, що веде на Скалат. Те, що погані дороги і не їздить маршрутка, звісно, незручно. Щось треба робити.
Селяни з подільської глибинки наголошують, що з входженням їх сіл до об’єднаної громади дива не сталося і не могло статися, тож покладаються лише на себе. Староста сіл Поділля і Хоптянка Олег Дронга каже, що головне зараз – відремонтувати дорогу, яка веде із с. Криве до с. Поділля. Ця частина шляху, що має районний статус, вкрай погана.
– З весни, – розповідає Олег Павлович, – за сприяння голови правління ПАТ «Тернопільгаз» Олега Караванського, який орендує паї у місцевих селян, та з участю односельчан значну частину дороги підсипали і зрівняли. Можливо, через деякий час роботи продовжаться.
На моє запитання, чи можуть подоляни сподіватися на відновлення транспортного сполучення зі світом і коли дорога буде відремонтована, Олег Дронга з невеселими нотками у голосі повідомив, що перевізник відмовився надавати послуги не лише через погані дороги (бо де вони зараз інакші), а й через значну збитковість маршруту. У Скалаті робочих місць мало, а до Тернополя їздити щодня надто дорого. Тому все більше односельчан заводять худобу і з цього живуть.
Отакі невеселі сюжети із життя людей поза центром новоутворених громад.

Ганна МАКУХ

Газета “Сільський господар плюс”

Коментарі вимкнені.