Корупційні стандарти Тернопільської міської ради
Далеко не всім тернополянам відомо, що «високий» рівень надання всіх адміністративних та не адміністративних послуг виконавчих органів Тернопільської міської ради підтверджено сертифікатом якості (див додаток). Проте, багато із жителів нашого міста на практиці змогли оцінити невідповідність цього документу реальному стану речей.
На запит «ДемАльянсу» надати матеріали аудиту на підставі якого Тернопільській міській раді видано сертифікат якості ISO 9001:2008, до органу сертифікації ТОВ «Глобал Сертифік», який і надав сертифікат, ми отримали відмову. Міська рада у договорі заборонила надавати таку інформацію. Тому, тернопільський «ДемАльянс» вирішив провести свій аудит якості надання адміністративних послуг. Із переліку послуг ми обрали найбільш прості але чомусь проблемні: надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, адже надаються вони тільки управлінням архітектури, на протязі 7 робочих днів, і відмова може бути тільки одна, – невідповідність містобудівній документації.
При зверненні на утримання містобудівних умов замовник одразу стикається із неможливістю визначити відповідність своєї забудови містобудівній документації, оскільки міська рада, всупереч вимогам законів України, їх приховала. Тобто подавши заяву у центр надання адмінпослуг (далі Центр) ви ризикуєте, через максимально допустимий термін розгляду (7 днів) отримати не містобудівні умови, а відмову, тому що не зможете вгадати, що на вашій ділянці можна будувати за містобудівною документацією. Зрозуміло, що після такої відмови замовнику необхідно «здобути» прихований перелік дозволених видів забудови. Для цього, як показує практика, необхідно «зацікавити» відповідальних чиновників міської ради.
Звернувшись вдруге у Центр, через наступні 7 днів, уже із «правильним» видом забудови, ви знову отримаєте відмову з посиланням на особисте розпорядження міського голови Надала С.В. від 29.11.2011 р. за №599, згідно з яким вам повідомлять, що необхідно виконати вимоги «зацікавити до візування» відділ квартирного обліку та нерухомості, відділ земельних ресурсів міської ради та профільного заступника міського голови. І це ще пощастить, якщо «зацікавлювати» не потрібно буде по черзі, кожен раз подаючи заяву у Центр через 7 робочих днів.
Втретє, або уже в шосте, подавши заяву в Центр ви знову ж отримуєте відмову з посиланням на рішення виконавчого комітету за № 934 від 17 вересня 2014 р., де вам запропонують звернутись до п. Бесаги і подати заяву на розгляд ваших матеріалів на архітектурно-містобудівній раді. Дана рада згідно із типовим положенням має право розглядати ваше питання не раніше ніж через 10 робочих днів. Парадоксально, але закони на які посилаються у цьому рішенні виконавчого комітету власне і забороняють ці дії. Показовим є те, що контроль за усіма цими схемами був покладений на праву руку міського голови п. Камінського В.В., який у суді визнав отримання коштів для «сприяння». Зараз його справу «уміло» продовжує п. Остапчук В.О.
Отже, на практиці, центр надання адміністративних послуг став ланкою у схемах з корупційною складовою, значно збільшуючи час надання послуг. Замість семи дів Тернополяни ризикують отримати містобудівні умови не раніше ніж на 52 чи 62 робочий день, або не отримати їх зовсім, якщо одразу не «порішати питання».
Мабуть тому міська влада наперед подбала, щоб результати аудиту, котрий проводився за кошти Тернопільської громади не був відомий громаді. Та й аудитори, чомусь цих схем на побачили. То ж єропейцям є чому у нас «повчитись», зокрема і як дотримуватись міжнародних стандартів ISO 9001:2008 щоб не міліли корупційні потоки.
Коментарі вимкнені.