На Тернопільщині дороги ідеальні, тому розпочинають їх будівництво у лісі
Плануючи будівництво нової лісової дороги, лісівники враховують, що вона служитиме не один десяток років. А найголовніше, розробляючи план проходження нового лісового полотна, лісівники зважають на те, що цим шляхом проводитимуться безперервні лісові роботи – від весни до весни.
Будівництво лісових полотен дає змогу пришвидшити всі лісокультурні роботи, провести вчасно догляд за молодими лісовими культурами, щоб згодом перевести їх у якісний і здоровий ліс.
Лісовою дорогою здійснюються і протипожежні заходи, адже вона веде до важкодоступних місць, що дає змогу вчасно дістатися туди протипожежною технікою.
Водночас вона полегшує роботу працівникам державної лісової охорони забезпечувати охорону лісів від несанкціонованих вирубувань. Гарна лісова дорога спрощує лісівникам проведення різноманітних санітарно-оздоровчих заходів.
Крім того, будуючи лісові дороги, лісівники завжди враховують їхню соціальну значимість, адже такі шляхи завжди в кілька разів скорочують відстані між населеними пунктами, полегшуючи життя мешканцям навколишніх міст, сіл і селищ.
Як зазначив у одному зі своїх виступів Голова Держлісагентства Віктор Сівцьо – будівництво лісових доріг наблизить галузь лісового господарства до євро стандартів: «На сьогоднішній день ми маємо повну підтримку зі сторони і Президента України, і Уряду в необхідності розвитку лісової інфраструктури».
Як поінформував на нещодавній колегії облуправління начальник відділу лісових ресурсів та технічної політики Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства Любомир Ничка, на сьогодні держпідприємствами ТОУЛМГ виготовлено проектну документацію лісовозних доріг, погоджено проходження трас доріг та надано лісівничо-екологічну експертизу проектам.
До прикладу, ДП «Бучацьке лісове господарство» планує збудувати цьогоріч у Дорогичівському лісництві лісове полотно протяжністю 1,4 кілометра ІІ типу та 1,3 кілометра лісополотна ІІІ типу з твердим покриттям.
Тернопільський лісгосп має намір збудувати три лісовозні дороги у трьох лісництвах – Збаразькому (1 км), Мшанецькому (1 км дороги ІІ типу та 0,7 км ІІІ типу) і Скалатському (1 км) лісництвах. Всього 3,7 кілометрів лісополотен.
Цьогоріч у планах бережанських лісівників – будівництво двох лісодоріг зі значним кілометражем – 2,2 км у Бережанському та 1,9 км – у Нараївському лісництвах.
У Суразькому лісництві, що входить до ДП «Кременецьке лісове господарство», 2013 року планують добудувати до минулорічного двокілометрового лісополотна 1,9 та 1,7 кілометрів дороги відповідно ІІ та ІІІ типів.
Цьогорічний кілометраж з’єднає два населені пункти – Андрушівку й Кутянки. За словами головного інженера Кременецького лісгоспу Олександра Войтюка, лісова дорога з’єднає Кутянки, яке знаходиться у передмісті Шумська з Андрушівкою Шумського району і скоротить шлях від одного до іншого села з п’ятнадцяти до п’яти кілометрів.
В Улашківському лісництві найпівденнішого лісового господарства – ДП «Чортківське ЛГ» цьогоріч збудують лісову дорогу протяжністю 2,5 та 2,1 км ІІ та ІІІ типу відповідно. Чортківські лісівники уже розпочали будівельні роботи та розрахували її орієнтовну вартість 350 тис. грн. замість 490 тисяч кошторисних.
В управлінні наголошують що лісові дороги мають важливе соціальне значення, адже ними користуються не лише працівники лісової галузі, а й мешканці навколишніх сільських населених пунктів. Та й будуються дороги не на рік-два, адже при їх зведенні враховуються всі технічні стандарти, – повіжомляє прес-служба Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства.
Коментарі вимкнені.