Податківці Тернопільщини визначили пріоритети у роботі

Про підсумки діяльності податківців Тернопільщини у першому кварталі цього року йшлося днями на розширеному засіданні колегії ДПА в Тернопільській області під головуванням керівника регіонального податкового відомства Михайла Кацана.

Із доповіддю про результати роботи органів державної податкової служби області в першому кварталі цього року та завдання із забезпечення надходження коштів до бюджетів усіх рівнів у першому півріччі виступив перший заступник голови ДПА в області Володимир Михайлюк. Володимир Дмитрович, зокрема, зазначив, що прогнозні показники першого кварталу по надходженнях до загального фонду державного бюджету виконано на 106 відсотків (143,7 млн. грн.). До бюджету додатково надійшло понад 8 млн. грн. Порівняно із відповідним періодом минулого року забезпечено приріст надходжень на 37,5%. У абсолютному виразі – це 39,2 млн. грн. додаткових коштів бюджету. Доходи місцевих бюджетів зросли на 22,2 млн. грн.

Збільшенню надходжень сприяли позитивні економічні тенденції та покращення адміністрування платежів. У І кварталі підприємства промисловості збільшили платежі на 20 млн. грн. або в 1,5 р., електроенергетики – на 7,6 млн. грн. або майже удвічі, торгівлі – на 4,3 млн. грн. або на 20,2%. Спостерігається позитивна тенденція до зростання платежів від платників фінансової сфери – на 1,1 млн. грн. або в 2,6 р.

Триває робота із детінізації економіки. На усіх рівнях працюють робочі групи із відпрацювання підприємств-«транзитерів» та підприємств-«вигодонабувачів». Для відпрацювання відібрано 39 суб’єктів господарювання Тернопільської області на суму схемного кредиту 20,4 млн. грн. У І кварталі завершено перевірки 18 суб’єктів господарювання, в тому числі 8 підприємств – ймовірних транзитерів та 10 ймовірних вигодонабувачів. У трьох випадках в результаті проведених співбесід із посадовими особами, підприємствами самостійно зменшено суми ризикового податкового кредиту на суму 258,9 тис. грн. Такі відпрацювання підприємств є новим підходом у боротьбі із мінімізацією схем ухилення від оподаткування.

Не менш актуальне питання – залучення платників до подання звітності в електронному вигляді. Забезпечити вимоги щодо переходу на автоматичне відшкодування ПДВ можливо лише шляхом автоматизації усіх процесів щодо податкового супроводження платників податків.

Однак, незважаючи на позитивні результати, не задіяними залишаються ще багато резервів збільшення надходжень до бюджету. Адже при суттєвому зростанні цього року надходжень з податку на прибуток (в 1,3 р.) потребує активізації робота з підприємствами–«мінімізаторами». Проблемним залишається і своєчасне відшкодування ПДВ. За результатами фінансово-господарської діяльності в січні та лютому задекларували бюджетне відшкодування на рахунок в банку 22 суб’єкти господарювання Тернопільської області на суму 4,2 млн. грн. Однак жодне підприємство не відповідає критеріям щодо відшкодування ПДВ в автоматичному режимі. Згідно із проведеним аналізом встановлено, що 91% платників не дотримано вимоги двох із семи критеріїв, передбачених пунктом 200.19 статті 200 розділу V Податкового Кодексу. Це, зокрема, рівень середньої заробітної плати працівників менший від двох з половиною разів мінімальної (встановленої законодавством) у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів; сума розбіжностей між податковим кредитом і податковими зобов’язаннями контрагентів становить більше ніж 10% заявленої до відшкодування суми.

Під час засідання також проаналізовано стан виконання заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення.

Завершуючи розширене засідання колегії, голова ДПА в Тернопільській області Михайло Кацан підсумував: «Сьогодні суспільство від податківців чекає динамічної та злагодженої роботи, спрямованої на позитивний результат, який проявлятиметься у відкритості та публічності  податкової служби, створенню зручних та комфортних умов для платників».

Коментарі вимкнені.