Тернопіль: вперше за три останні роки піднімуть вартість проїзду

Вартість проїзду в електротранспорті може збільшитись не швидше, ніж з нового 2016 року.

Тролейбусники просять збільшити ціну на проїзд. За розрахунками КП “Тернопільелектротранс”, нині собівартість проїзду становить 2,71 грн. і це при нульовій рентабельності. Про це на останньому засіданні виконкому міськради повідомив директор тролейбусного депо Андрій Мастюх. Утім наразі чітко про терміни подорожчання проїзду говорити рано.

Востаннє тариф на проїзд у тролейбусах змінювався (до 1,5 грн.) ще у травні 2012 року. За три з половиною роки зросло практично все – від долара і запасних частин до соціального хліба та мінімальної зарплати.

– Ми підняли питання підвищення тарифу на проїзд у тролейбусах, бо для цього є всі економічні підстави. Ви бачите, що робиться з енергоносіями. На 1 січня 2015 року ми платили за електроенергію 36,48 коп. за 1 кВт, з 1 квітня – 63 коп., а з 1 вересня вже платимо 78,9 коп. Тобто має місце подорожчання більш ніж у 2 рази. Більше того, НКРЕ вже прийняла постанову про підняття вартості електроенергії для підприємств міського електротранспорту з наступного року до 99 коп. Якщо на початку року підприємство платило за використану електроенергію 250-300 тис. грн. на місць, то нині – 500-550 тис. грн. А в зимовий період із включеними пічками витрати зростуть до 600 тис. грн. Окрім того, зросли ціни на паливно-мастильні матеріали, запчастини тощо. А ще ми повинні нашим працівникам платити достойну заробітну плату, адже вони попри те, що займаються перевезенням людей, дбають у першу чергу за безпеку, – каже директор тролейбусного депо.

Нагадаємо, щоденно в Тернополі на лінію виходить 55 тролейбусів. Водночас, зважаючи на непростий фінансовий стан підприємства (в тому числі і через невідповідність тарифів), тенденцію на збільшення втрат від перевезень пасажирів та невідшкодування державою у повному обсязі проїзду пільговиків (2-4 млн. грн. щороку), ситуація нині важко прогнозована.

– Є кілька шляхів виходу з цього становища. Перший і непопулярний – збільшення тарифу. Якщо виходити з фінансових показників, то розрахунковий тариф на сьогоднішній день становить 2,71 грн. Ми просимо збільшити вартість проїзду до 2,5 грн. – це тариф, який дасть змогу жити міському електротранспорту. На підприємстві розуміють, що ця вартість є непідйомною для нашого пасажира, тому пропонується інший варіант – надання дотацій з міського бюджету (фінансовий заступник мера Вікторія Остапчук повідомила, що ця сума мала би бути на рівні 8 млн. грн. у рік – авт.). Якщо жоден із варіантів не буде прийнятий, то тернополяни можуть залишитися без тролейбусів, а Тернопіль – без бюджетонаповнюючого підприємства (до 10 млн. грн. у рік КП ТЕТ перераховує до Пенсійного фонду і місцевих бюджетів) через неможливість у повній мірі ремонтувати транспортні засоби, купувати нові шини, проводити відрахування в різноманітні фонди тощо. Щоб не допустити останнього, потрібно приймати рішення найближчим часом. Ми, як могли, відтермінували цю ситуацію, але час «Х» уже настав. І це не примхи депо чи бажання отримати надприбутки, стоїть просте питання – виживання підприємства, – зазначив Андрій Мастюх.

Коментарі вимкнені.