У Тернополі перевізники багато заробляють, тому тернополяни просять не піднімати вартість за проїзд
– Я запитую водія, чому він не бере пільговиків, а він мені каже: “То подавайте до суду”, каже тернополянка Мирослава Дубчак. – У наших маршрутках нема порядку, тому підняття цін на проїзд не виправдане.
Цю жінку турбує ситуація з транспортом у місті, хоч сама вона їздить не часто. Адже є інвалідом другої групи. Втім, тернополянка вважає, що бізнес перевізників є доволі рентабельним.
Можливо, є невигідні маршрути. Але загалом картина далеко не така сумна, як про це говорять, додає тернополянка. Нагадаємо, за рішенням виконкому тариф на проїзд у міських автобусах з 1 квітня становитиме 2,50 грн.
– Мені останнім часом довелося кілька разів їхати у напрямку “Подолян” автобусом № 18, – каже пані Дубчак. – Там завжди салон забитий, адже маршрут прибутковий. У торговий центр вічно їздить багато людей. Причому пенсіонери туди їдуть рідко. Переважно це молодь. Але пенсіонера чи інваліда водій просто відмовляється провести безкоштовно.
Мирослава Дубчак вважає, що можна знайти якийсь вихід, піти на компроміс з громадою і не піднімати тарифів. Адже нині при мізерних зарплатах та пенсіях тернополян це вдарить по їхніх гаманцях.
– Що має робити безробітний, студент? Їхати ж треба усім, – каже жінка. – Хочеться, щоб все було справедливо.
Тернополянка каже, що маршрутки наші зазвичай переповнені, то ж про які збитки йдеться.
– Принаймі ті, що прямують в напрямку “Сонячного” та “Аляски”, – там в салоні ніде голці впасти, – каже наша читачка. – Одного разу я вирішила порахувати пасажирів. Поки маршрутка зробила коло від церкви на вул. 15 Квітня через “Подоляни” до церкви на вул. Володимира Великого, я нарахувала близько 50 пасажирів. Тож лише за якихось 30 хвилин дохід – 100 грн.
Жінка каже, що в 1970-х роках минулого століття, коли вона була студенткою, її не раз залучали до підрахунку пасажирів у транспорті. Таким чином визначали, на який маршрут дати більше автобусів, а який – менше.
– Ми рахували, скільки людей на кожній зупинці заходить у маршрутку, і скільки виходить з неї, – каже Мирослава Дубчак. – Гадаю таке можна було б практикувати і нині. І проблем не було б. Адже більшість автобусів — переповнені. Тож очевидно, що прибутки є. І тут раптом піднімають тарифи.
Тему тарифів закрили
Про нинішні проблеми громадського транспорту в управлінні транспорту міськради воліють не говорити.
Тож на які позитивні зміни нам чекати після підняття тарифів на проїзд і чи чекати їх взагалі, – невідомо.
Спілкуватися на цю тему начальник міського управління транспорту Ігор Мединський не поспішає. Отримати від нього коментар з приводу вищезгаданих проблем кореспонденту не вдалося.
Нагадаємо, 13 березня “RIA плюс” провела громадську раду про якість перевезення у громадському транспорті Тернополя. Про це ми написали у нашому виданні за № 12 від 20.03.2013. Ніхто з представників міськради на обговорення не прийшов. Мовляв, у міськраді вже провели власні громадські слухання з даної теми, тому доцільності у проведенні нашого засідання вони не бачили. У “RIA плюс” ми також надрукували питання до керівництва управління транспорту. Адже публікацію в газеті прирівнюють до інформаційного запиту. Наразі жодної відповіді на ці питання ми не отримали.
Коментарі вимкнені.