Проїзд у маршрутках не повинен бути вищим за 2,60 грн., – Роман Торожнюк проаналізував рентабельність маршрутного транспорту Тернополя

«Підвищення вартості проїзду в тролейбусах стане каталізатором зростання тарифу і в маршрутках»,- говорив депутат міськради, заступник голови постійної комісії з питань економіки, промисловості, транспорту і зв’язку Роман Торожнюк, виступаючи категорично проти змін в цінової політики «рогатих».

Депутат як у воду дивився! Адже не встигли тернополяни звикнути до «золотих» тролейбусів, як тернопільські перевізники почали диктувати нові ціни на проїзд у маршрутках: із звичних 3 грн. до 4 грн.

Так, наразі ріст цін перебуває на рівні обговорення. За словами, начальника управління транспорту міськради Ігоря Мединського,подорожчання вартості проїзду не відбулося, оскільки в управління економіки перевізники ще не направили усіх документів, що обґрунтовували б його необхідність.

Проте очевидно, що «бюрократичні перепони» – це лише питання часу. Та на скільки, в дійсності, є аргументованою така вимога перевізників?

Депутат міськради Роман Торожнюк не полінувався і самостійно проаналізував рентабельність маршрутного транспорту Тернополя.

Працюючи в Тернопільській районній державній адміністрації, начальником відділу інфраструктури, депутат чудово розуміється в громадському транспорті і знає, що вартість проїзду береться не «зі стелі», а прораховується за формулою.

В якості «піддослідного» пан Роман обрав непопулярний маршрут №31, в якому провів час з 10:00 по 12:00 (будній день).

Депутат зробив колосальну роботу, прорахував усі статті витрат, що несуть перевізники (на паливо, мастильні матеріали, шини,акумуляторні батареї, технічне обслуговування і ремонт автомобілів, амортизаційні та господарські витрати, заробітну плату).Результати, які вдалось отримати народному обранцю, відверто, вразили. Так, згідно підрахунків, вартість проїзду в Тернополі має не зростати, а навпаки знижуватись.

– Опираючись на отримані мною результати, вартість перевезення пасажирів автобусами, які працюють у режимі маршрутного таксі повинна бути не вищою 2,60 грн.,- каже Роман Торожнюк.

Наголошуємо, що мова йде про нерентабельний маршрут №31. Яка ситуація з топовими №19 чи ж №18 – можна тільки уявляти.

До речі, приміром, в Хмельницькому теж нещодавно змінювали цінову політику в маршрутках: з 3 грн. до 3,5 грн. І це при тому, що місто-сусід майже вдвічі більше (по площі) за Тернопіль.

Після вище сказаного, до управління транспорту Тернополя виникає лише одне питання: чому продовжують говорити про ріст цін без наявної на те необхідності?

Хочеться вірити, що чиновники міськради все ж не підуть «на поводу» в перевізників, і перед тим, як «втішити» городян новими тарифами, проведуть власний, об’єктивний аналіз рентабельності маршруток. Або ж (якщо самі не в змозі) звернуться за кваліфікованою допомогою до небайдужого депутата…

Розрахунок по статтях витрат
Враховуючи що на маршрутах працюють в основному автобуси марок Богдан та Еталон і споживання в міському режимі не перевищує 21 літр на 100 км.
1. Витрати на паливо:
Вп1км.= Вп1 х Цп = 0,01 Нп х (1+0,01 Кs) х Цп = 0,01 х 15,0 х 21 = 3,15.
В рік автобус проїжджає 25 км. х 8 рейсів х 365 днів = 73000 км
3,15 х 73000 = 229950 грн.

2. Витрати на мастильні матеріали:
Вм1км = 0,01 х Вп1 х (Nм*Цм + Nтр х Цтр + Nпл х Цпл + Nс х Цс) =
= 0,01 х 15,0 (1,8 х90 + 0,15 х 60 + 0,05 х 100 + 0,1 х 70) = 0,2745
0,2745 х 73000 = 20038,5

3. Розрахунок витрат на шини:
Цш х Кш 3500 х (6+1)
_________ ___________________
Вш1км = Нш х Кш = 80000 = 0,30625

0,30625 х 73000 = 22356,3

4. Витрати на акумуляторні батареї:
Вартість акумуляторної батареї – 2100 грн.

Цаб х К аб 2100 х 2
________________ _____________
Ваб1км = Наб х Кк х І = 24,0 = 175
За рік – 175 х 12 = 2100

5. Заробітна плата:
Зарплата за місяць – 2756
Резерв відпусток 8% – 220,5
Всього: 2756+220,5 = 2976,5
Відрахування на соціальні заходи 37,66 % – 1120,9
Всього зарплата + відрахування – 2976,5 + 1120,9 = 4097,4
Витрати на заробітну плату за рік – 4097,4 х 12 = 49168,8

6. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів:

ВТО і ПР 1 км = 1/L (Nщо х Н м що + Nто-1 х Нм то-1 + Nто-2 х Нм то-2 + (L х (Нм р + Н зч р))/1000) = (365 х 20 + 9,1 х 120 + 3,7 х 540 + (73000 х 690)/1000) = 60760

7. Амортизаційні витрати:
Балансова вартість не перевищує 200 000 грн.
200000/10 років. = 20000

8. Загальногосподарські витрати: 30000

Всього витрат: 229950 + 20038,5 + 22356,3 + 2100 + 49168,8 + 60760 + 20000 = 404373,6

ТАРИФ НА ПЕРЕВЕЗЕННЯ
За рік перевозиться, в середньому, на маршруті 10 х 6.25 (25/4 = 6,25) х 8 х365 = 182500
Рентабельність маршруту – 15 404373,6 х 0,15 = 60656,0
Тпр = (Sп + П п)/ Qn = (404373.6 + 60656.0)/182500 = 2.55 грн.

Коментарі вимкнені.