Як тернопільська преса маніпулювала думкою читачів

У тернопільській пресі протягом попереднього тижня висвітлювала діяльність більшості політичних сил, що підлягають моніторингу, одне про КПУ, втричі менше у порівнянні з минулим тижнем – про партію «Україна – вперед!», що, очевидно, спричинене приїздом в область лідерів цієї політичної сили. Виборчий контент займає в середньому понад 40 відсотків газетної площі. Виняток становить газета  РІА+, де політиці відведено дві сторінки із 24-ох. «Вільне життя»: із 16 сторінок – 7 про політику, «Свобода»: із 16 сторінок – 5 про політику,  «Нова Тернопільська газета»: із 16 сторінок – 7 про політику. Приблизно  95% такого контенту складають  публікації, які марковані позначкою «політична реклама» і не підлягають моніторингу. Інші – подієві матеріали та  матеріали про перебіг виборчого процесу, аналіз діяльності  суб’єктів виборчого процесу, ініціативи кандидатів, діяльність виконавчої влади тощо. Публікації про кандидатів-мажоритарників від політичних сил та самовисуванців вчетверо перевищують згадування про самі політичні сили.

У пресі є багато інформації про діяльність міської ради, яку представляє ВО «Свобода».

Протягом звітного періоду удвічі зменшилася кількість немаркованих публікацій про діяльність суб’єктів виборчого процесу («джинси»). Вважаємо, що це має два наслідки. Перший – позитивний: зменшується кількість замовних немаркованих матеріалів. Негативом є те, що із збільшенням платних матеріалів газети через брак площі не мають можливості розміщувати незаангажований політичний контент.

Тернопільська преса подає просвітницькі матеріали, публікуються рішення ЦВК та матеріали від українських  незалежних спостерігачів.

Коментар максимальних та мінімальних показників тональності.

Максимальну кількість позитивних показників – у самовисуванців та Партії регіонів

Максимальна кількість нейтральних показників – у ВО «Свобода»

Максимальна кількість негативних показників у Партії регіонів (влада) та УДАРу. Щодо останніх, то  з»явилися  вони після приїзду до Тернополя керівництва партії.

Нова Тернопільська газета

Немаркована одна публікація у негативній  тональності щодо Об`єднаної опозиції, де обумовлено про слабких та непрохідних кандидатів ОО і можливе злиття їх голосів до ПР. Опубліковано  позитивну публікацію щодо уряду та  ПР й  соціальні ініціативи президента про відродження села, вигідні умови для селян та фермерів. Найбільше публікацій у номері приділено самовисуванцю Клименку  (ставленик  ПР) – 4 рази позитивно.  Подано одну немарковану позитивну публікацію про акцію УДАРу – книги у подарунок бібліотеці. Нейтральне інтерв`ю про ГЕС біля Тернопільського ставу з депутатом м.р. (не кандидатом)ВО Жодних згадувань про «Україна Вперед!.

Газета містить 16 сторінок, з них 1-7 політичні матеріали, 85% марковані  позначкою «політична реклама».

Газета РІА+ містить 24 сторінки. Політична реклама уся маркована на 5 сторінці. У номері є абетка виборця. На 8 сторінці подаються матеріали про порушення виборчогог законодавства політичними силами та кандидатами, збалансовано та нейтрально.

Газета «Вільне життя» . Політичний контент розподілився так: найбільше згадувань про самовисуванців, усі у позитивній тональності, та партію «УДАР», однак тональність цих матеріалів негативна (2). Жодного матеріалу газета не присвятила Об»єднаній опозиції «Батьківщина». Згадування про ВО «Свобода» – у позитивній (1) та негативній (1) тональностях. Про Партію регіонів газета подала матеріали позитивні щодо ініціатив Президента та уряду.

Номер газети за п’ятницю виходить меншим накладом та обсягом – на 8 сторінках. Політичний контент складає менше 2 %.

Газета «Свобода» повідомляє про діяльність законодавчої та виконавчої гілок влади у позитивній тональності, включаючи Партію регіонів Позитивно подавалися також «Україна-вперед!» та УДАР.і Об’єднана опозиція.. Не було немаркованих згадувань про КПУ, само висуванців.

Цього звітного періоду у номері за п’ятницю  не було політичних матеріалів.

Пріоритетність представлення (хто у перших сюжетах та на перших шпальтах – без цифр)

Самовисуванці

Депутати-мажоритарники від партій

Представники місцевої та центральної влади

Уряд

Теми (без цифр)

Приїзд Кличка

Діяльність та ініціативи кандидатів та партій

Підтримка кандидатів відомими особистостями

Ініціативи уряду та  влади

Критика опонентів

Спікери (без цифр)

Кандидати політичних сил

Кличко

Представники виконавчої влади

Самовисуванці

Опис маніпуляцій та медіаефектів

Підтримка видатними людьми певних кандидатів – Олексія Кайду, голову обласної ради. Підтримка та  проведення Днів Українського кіно за участю відомих акторів, режисерів кандидатом-самовисуванцем Клименком. А також  відкриття оновленого аквапарку за участі його благодійного фонду «Галичина-Волинь», де заступник губернатора Желіховський навіть випив стакан води з басейну.(влада постійно на його заходах)

 

 

За інформацією Асоціації “Спільний простір”

-1 thoughts on “Як тернопільська преса маніпулювала думкою читачів

  • 10:56 | 17.10.2012 о 10:56
    Permalink

    Звідки ці дані? Хто автор цього матеріалу? Редакція “Погляду”?

Коментарі вимкнені.