Як тернополянам не потратити лишнього, скуповуючись на свята
Великий візок = великі витрати
Прямо біля входу в супермаркети завжди “припарковані” величезні візки на коліщатках. На перший погляд, все зроблено для зручності покупців – котити візок набагато легше, ніж нести покупки до каси в руках. Проте і тут є своя хитрість. З психологічної точки зору порожній простір візка викликає внутрішній дискомфорт і цілком зрозуміле бажання скоріше його (простір) заповнити. Саме на це і розраховують власники магазинів: прийшовши за пакетом молока і буханцем хліба, покупець в результаті “набиває” візок додатковим товаром, покупку якого він не планував
Порада: Замість величезного візка візьміть кошик – так ви зможете уникнути спокуси купити що-небудь зайве. А якщо прийшли за пакетом молока, то і кошик брати не варто.
«Свет мой, зеркальце, молчи!»
Величезні дзеркала в магазинах готового одягу повішені не лише і не стільки для зручності покупців. Тонкий розрахунок власників магазина знов ґрунтується на психологічній особливості більшості людей: проходячи мимо дзеркала, вони не можуть встояти перед спокусою кинути погляд на власне віддзеркалення. Зрозуміло, немає такої людини, яка на 100% була б задоволена своїм зовнішнім виглядом. Рішення приходить миттєво – потрібно терміново купити щось привабливе! І погляд тут же падає на охайні ряди акуратно розвішеного одягу… Граючи на невпевненості в собі, власники магазинів одягу маніпулюють відвідувачами, примушуючи їх здійснювати покупки, на які вони не розраховували. Особливо добре ця стратегія працює, якщо те, що на вас надіто в даний момент, виглядає менш привабливо, чим ооон та красива штучка на вішалці.
Порада: дивіться на себе в дзеркало, тільки якщо збираєтеся щось приміряти. Не ходіть по магазинах готового одягу в пом’ятих джинсах і стоптаних кросівках, збирайтеся туди, як на побачення: стильний зручний одяг, зачіска і аксесуари додадуть упевненості в собі і допоможуть уникнути незапланованих витрат.
Гривень купка, а в купці – три штучки
Розпродаж товару крупними партіями, вона ж “тільки у нас: купіть три футболки всього за 99 гривень!” – ще одна улюблена хитрість продавців, здатна викликати купівельний ажіотаж на порожньому місці. Тільки задумайтеся: немає ніякої математичної різниці між однією футболкою за 33 грн. і трьома за 99 грн.! Проте чарівне слово “розпродаж” і магія некруглих цінників роблять свою справу – і ось ми вже виходимо з магазину з трьома однаковими футболками (хоча нам була потрібна лише одна), в цілковитій упевненості, що зробили вигідне придбання. Насправді ж ми даремно витратили 66 грн. і купили дві непотрібні речі. Але навіть якщо різниця в ціні між одним товаром і декількома однаковими, які продають “оптом”, істотна, подумайте, а чи так вже вам потрібний кілограм майонезу або 1000 “вішалок” для одягу?
Порада: Порівнюйте ціни на одну одиницю товару і на “купки”, не купуйте більше тільки через те, що так “дешевше”. Насправді ви даремно витратите гроші і купите що-небудь непотрібне.
Всі на барикади!
По дорозі до каси покупців підстерігають різні перешкоди – в буквальному розумінні слова. То тут, то там ми натикаємося на великі ємності-коробки з ходовим товаром, нібито виставлений таким чином для нашої зручності. Просуваючись магазинними рядами і постійно натикаючись на ці коробки із закличними написами “Розпродаж! Все по 19 гривень!”, неможливо утриматися від спокуси: так і хочеться кинути яку-небудь дрібничку в кошик. Відразу згадується, що начебто зубна паста закінчується, і мило б треба купити, і ще ось мочалка така симпатична, всього за десятку. З цими думками ми і здійснюємо непотрібні покупки. Розрахунок магазину простий: ціну на річ, узяту “по дорозі” з рекламного стенду, ніхто не піде перевіряти ще раз у відповідний відділ. Покупець набагато більш схильний здійснювати імпульсивні покупки, якщо товар, спочатку йому не потрібний, виставлений прямо на дорозі.
Порада: у гіпермаркетах шукайте вказівники, заглядайте лише в потрібні відділи і скорочуйте шлях до кас. Постарайтеся відразу пройти до потрібного стенду, не звертаючи уваги на корзини з дрібничками.
Сир в кінці тунелю
Найзвичайніші і найбільш затребувані продукти – молоко, хліб, сир – магазини часто розташовують у найдальшому кутку приміщення. Розрахунок простий: ці товари потрібні практично всім, а коштують недорого, тому їх прибирають подалі, примушуючи покупців, що проходять мимо струнких рядів інших товарів по дорозі до звичайного сиру, зробити ще декілька непотрібних покупок.
Порада: біжіть мимо упаковок з чіпсами і яскравими обгортками цукерок відразу до жаданого шматочка сиру. І так само – назад до каси.
Ах, обдурити мене не складно – я сам обманюватися радий
Прийшовши в магазин одягу і окинувши поглядом полиці, ми несвідомо спрямовуємося не до акуратних стопок светрів, а до вішалок, які виглядають трохи безладно. Наша підсвідомість говорить нам про те, що саме там знаходиться все найцікавіше – мовляв, от як решта покупців накинулася на товар! І зовсім не здогадуємося про те, що продавці магазина самі створили цей маленький безлад на стенді для того, щоб привернути нашу увагу. А знамениті “фінальні розпродажі”, “повні ліквідації” і “знижки у зв’язку з відкриттям магазина”? Це теж не більше ніж спроби магазинів позбавитися від залежаного товару (і, треба сказати, спроби завжди приносять результат).
Порада: об’єктивно оцінюйте можливу вигоду від покупки і не піддавайтеся на провокації продавців.
А запах!..
Магазини і ресторани часто збуджують апетит клієнтів смачними запахами і спокусливими рекламними написами. На ринках голодним покупцям пропонують безкоштовно спробувати фрукти (знаючи, що після цього покупка обов’язково відбудеться); булочні і пекарні навмисно не встановлюють в торгівельних залах витяжку, роблячи аромат випічки своєю кращою рекламою. Незапланованих витрат не уникнути.
Порада: ніколи не ходіть до магазинів на голодний шлунок!
Платіжні картки
Є дуже вагома причина, по якій менеджери з радістю допоможуть вам оформити кредитну платіжну карту магазину з включеною знижкою на товари. Вони знають, що не отримавши гроші прямо зараз, вони отримають їх пізніше і, як не дивно, в більшому об’ємі (не дивлячись на “знижку”). Річ у тому, що покупець з більшою вірогідністю зробить дорожчу покупку, ніж збирався спочатку, якщо упевнений, що на товар буде надана знижка (несвідомо ми вважаємо це вигідною операцією) і за нього не потрібно прямо зараз платити готівкою.
Порада: не піддавайтеся на пропозиції менеджерів магазину оформити вам кредитну платіжну карту “з накопичувальною знижкою”. Розплачуйтеся тільки готівкою. Вид грошових купюр витвережує і примушує ще раз задуматися про необхідність майбутнього придбання.
Квіти життя
Магазини частенько привертають увагу дітей до товарів, викладаючи в зоні видимості предмети в яскравій, кольоровій, блискучій упаковці. Діти, приваблені красивою упаковкою, обов’язково звернуть увагу батьків на товар, а там вже і до імпульсивної покупки недалеко.
Порада: Залиште дітей удома, якщо є така можливість. До речі, найбільш розумний і бережливий покупець – той, хто ходить по магазинах поодинці, а не в компанії друзів, дітей або батьків.
Остання спокуса
Щасливо уникнувши всіх спокус, обійшовши підводні камені шопінгу і стоячи біля каси, не поспішайте розслаблятися! На шляху до касира вас підстерігають цукерки, жуйки, шоколадки, газети і батарейки. З одного боку, стійки з таким товаром зручні, а з іншого – часто змушують нас до непотрібних витрат. Річ у тому, що ціна товару на касі може трохи відрізнятися від ціни товару в залі – у вигіднішу для магазина користь. А перевірити вже немає часу.
Порада: Перед тим, як схопити шоколадку зі стійки або купити на касі сигарети, запитайте себе, а чи так вам це необхідно?
Коментарі вимкнені.