Поле бою – Твіттер, Фейсбук і ВКонтакте
У боротьбі з опозицією Кремль не гребує масованими інтернет-нападами на соціальні мережі.
Японська антивірусна компанія Trend Micro виявила специфічну атаку в соціальних медіа, спрямовану на утруднення спілкування російських блогерів-опозиціонерів, повідомляє CNews.ru.
Мікроблоги, котрі не виявляли активності останні півроку, раптом різко активізувалися, почавши відправляти по 5-7 однакових повідомлень щокілька хвилин. При цьому вони “працювали” по хеш-тегу “# тріумфальна” (під час активної фази протестів цей хеш-тег вийшов у світовий топ серед найбільш цитованих), зазначає newsru.com.
Таким чином, поки “Живий журнал” лежав під DDoS-атаками, десятки акаунтів на Twitter, заведені ще в червні-липні цього року, одночасно буквально вибухнули негативними і нецензурними повідомленнями на адресу опозиціонерів, застосовуючи найрізноманітніші методи для порушення процесу комунікацій. У хід йшли будь-які прийоми: троллінг, образи, постинг сотень повідомлень, що не мають відношення до суті дискусії і тому подібні прийоми.
Trend Micro склала список (напевно, неповний) виявлених Twitter-ботів, що стояли за “сміттєвої атакою”. Антивірусна компанія відзначає, що всього з настанням на Twitter-опозиціонерів було пов’язано близько 2 тис. акаунтів. Велика їх частина, швидше за все, керується кількома майстер-ботами, за якими стоять люди. Крім того, організатори “сміттєвої атаки” створили кільцеву мережу, в якій вони слідують один за одним, передаючи один одному дані по ланцюжку.
Невідомо, підтримуються чи подібні дії офіційною владою Росії чи ні, але очевидно, що соціальні медіа стали полем бою за свободу слова, кажуть в компанії, а мета атаки – засмічування процесу спілкування блогерів, координували свої дії через інтернет.
Соціальні медіа в поточному році стали одним з основних інструментів масових комунікацій у всьому світі, особливо в періоди зростання напруженості в суспільстві. У Росії відзначається та ж тенденція: вибори, підрахунок голосів і наступні протести призвели до різкого зростання активності користувачів більшості соціальних медіа, про що свідчать дані аналітиків і самих ресурсів, приводяться РІА “Новости”.
Починаючи з дня виборів найпопулярніший в Рунеті блогхостинг – LiveJournal – відчував періодичні перебої в роботі, викликані, за словами адміністрації ресурсу, безперервними потужними кібератаками.
Одночасно, за статистикою аналітичного онлайн-сервісу LiveInternet, найбільше зростання продемонстрували соціальна мережа Facebook і сервіс мікроблогів Twitter: кількість переходів з цих сайтів на сторонні ресурси збільшилася на поточному тижні приблизно в два рази щодо усереднених значень за попередній період.
Переходи з сайтів соцмедіа на інші ресурси – наприклад, новинні сайти або відеохостинги – є показником активності користувачів щодо розповсюдження інформації.
Про значимість політичних подій для рунета говорить і опублікований Facebook список найпопулярніших тем, які російські користувачі найчастіше вживали у своїх публікаціях. Більшість слів зі списку стосуються політики – “партії”, “вибори”, “Путін”, “влада”, “Медведєв”, “президент”, “проголосуйте”.
У вівторок обговорення несанкціонованої акції протесту опозиційних сил, що пройшла 6 грудня на Тріумфальній площі, потрапило у світові тренди (найбільш обговорювані теми) сервісу Twitter. Зазвичай у цей рейтинг включаються слова, які згадувалися мінімум в 10-20 тисячах повідомлень на годину.
На цьому тижні “ВКонтакте” переходи на зовнішні ресурси з неї зросли приблизно на чверть, і за абсолютними значеннями “ВКонтакте” як і раніше випереджає Facebook і Twitter в Рунеті в рази.
У четвер творець “ВКонтакте” Павло Дуров розповів про вимогу з боку Федеральної служби безпеки закривати опозиційні групи, що закликають виходити на мітинги, а потім опублікував скан запиту ФСБ про закриття опозиційних груп у “ВКонтакте”. Як стало відомо з листування Дурова з одним з користувачів мережі, найбільша соцмережа Рунета відкинула ці вимоги ФСБ.
Російський сегмент Facebook, за даними сайту Socialbakers, які наводить агентство, налічує близько п’яти мільйонів користувачів. Число користувачів сервісу мікроблогів Twitter перевищує 200 мільйонів чоловік, при цьому кількість російських користувачів, за статистикою компанії “Яндекс”, в липні перевищило позначку в один мільйон чоловік. Російський сегмент LiveJournal нараховує більше п’яти мільйонів користувачів. “ВКонтакте” зареєстровано більше 100 мільйонів користувачів, при цьому понад 28 мільйонів заходять на сайт соцмережі щодня.
Коментарі вимкнені.