Засновник Тернополя Ян Тарновський «воскрес» в образі хіпстера
Якби засновник Тернополя Ян Амор Тарновський жив тепер, то був би правдивим хіпстером, який їздить на велосипеді або плаває на ставі в іменному човні з “кавою-з-собою”. Принаймні так вважають розробники сувенірів про Файне місто – творча команда “City Code” (у перекладі з англійської означає “код міста”). Днями у продажу стане доступною їхня перша серія подарунків на згадку “Батьки-засновники” – мабуть, перші за всю історію міста сувеніри, за які буде не соромно.
– Чому це Ян Тарновський пропагує нездоровий спосіб життя, мандруючи на велосипеді з люлькою? – жартома запитую в одного із засновників проекту “City Code” Степана Семеніва.
– Просто художник забув Тарновському намалювати на одязі кишеню, куди можна було б покласти люльку, – усміхається. – Великою проблемою наших міст є незнання власної історії. Перед тим, як розробити перший принт, ми вивчали біографічні дані про засновника Тернополя, в архівах шукали його портрети. Своїм проектом хотіли акцентувати на тому, що Ян Тарновський – не ілюзорний персонаж з минулого, а передусім звичайна людина, такий, як всі тернополяни. Вивчення минулого крізь призму сучасного – ось наш підхід.
Спочатку принт з Тарновським надрукують на футболках, які будуть у доступі з прийдешнього понеділка, 17 жовтня. Продаватимуть їх у кав’ярнях в Тернополі, у цілодобовому Туристично-інформаційному центрі, через групу “City Code” в Facebook. Також команда працює над розробкою свого сайту. У майбутньому “City Code” планує випустити брендові світшоти, листівки зі своїми марками, кружки, магнітики, екоторби.
Як каже Степан Семенів, проект “City Сode” орієнтований на розробку сувенірної продукції для міст України. “Почали з Тернополя та Івано-Франківська, – розповідає Степан. – Плануємо продовжити це в Львові, Ужгороді, Рівному, Чернівцях, Луцьку. Ми готові підтримувати і маленькі міста. Зокрема є домовленість із колективом проекту Transimperia, яка займається промоцією Тернопілля, з ними робитимемо серію сувенірів про міста і містечка області, втім формат поки що не відомий. Можливо, це будуть не засновники цих населених пунктів, а особи, прив’язані до них історично. Як от Пінзель в Бучачі. Як варіант, на принтах будуть його скульптури крізь призму бачення сучасників. Найважче знайти здібного художника, який зможе реалізувати ідею якісно”.
Принцип “City Code“: кожну серію принтів із кожного окремого міста малюватимуть місцеві художники.
– Багато часу пішло на вибір крою і матерії для футболок – стандартні, часто неякісні заготовки нас не влаштовували, – каже Степан Семенів. – Ми чотири рази ходили на виробництво тканин, поки знайшли те, що до душі. Футболки будуть поки що лише сірого кольору чоловічих і жіночих фасонів (жіноча лінія починатиметься з розмірів XS і до L, чоловіча з S – до XL). Перший тираж становитиме 200 футболок – по сто на Івано-Франківськ і Тернопіль. За якістю одяг відповідатиме відомим світовим брендам на кшталт “Cropp Town”, “Reporter”.
Орієнтовна вартість футболок 250-300 грн.
Ірина Юрко.
Коментарі вимкнені.