У Теребовлі через негоду “погоріла” побутова техніка

У Теребовлі результати буревію не змусили довго чекати. Про це пише Oksana Chopciana в групі Теребовля || ТВОЄ оголошення.

В людей від короткого замикання, котре мало місце 10 березня близько  23 години згоріли телевізори, мікрохвильові, котли, пральні машини.

  • Про приймачі Т2 взагалі промовчу, бо вони згоріли практично в кожного. Переноски розривалися і диму були повні кімнати, проводи до електроприладів світилися. І це ніч. Про страх в очах дітей після цих”феєрверків” також промовчу.  Про те що практично до ранку ніхто не закрив очей зі страху , також не хочу розказувати.  Хіба комусь до цього є діло? – пише жінка.

Зауважимо, що якщо внаслідок перенапруги в мережі згоріла побутова техніка, у першу чергу потрібно зателефонувати диспетчеру електромереж та зафіксувати звернення з приводу того, що сталось. Те ж саме варто зробити, зателефонувавши диспетчеру компанії-управителя/підприємства, яке надає комунальні послуги. Робити це потрібно одночасно, щоб згодом можна було визначити винуватця. Телефонуючи і передаючи сигнал, зафіксуйте час та прізвище людини, яка прийняла ваше усне звернення, номер вашої заявки.

Винним у пригоді є:

1) якщо порушення на внутрішньобудинковій ділянці електромережі – компанія-управитель, надавач комунальних послуг;

2) якщо порушення відбулись поза межами внутрішньобудинкової мережі – постачальник електроенергії.

Але це ще потрібно довести. Для цього варто завчасно подбати про збір доказової бази.

1. Не чекаючи приходу комунальників та електриків, зробіть фото, відео, які можуть підтвердити пошкодження мережі, техніки.

2. Оскільки з’ясувати причину і місце порушення самостійно споживач не може, варто направити звернення в обидві установи з підписами двох сусідів, оформивши їх у 2-х примірниках і надавши їх під відмітку про отримання. На вашому примірнику мають проставити номер вхідного документа, дату та підпис. Якщо відмітку відмовляються ставити, направте звернення з проханням з’ясувати причини перепаду напруги рекомендованим листом (з повідомленням про вручення).

3. Чек та отримане повідомлення зберігайте.

4. Під час обстеження приміщення працівниками комунальних установ має бути складено акт про порушення, при заповненні якого варто наполягати на зазначенні як причини того, що техніка згоріла внаслідок перенапруги. Якщо представник підприємства відмовляється в акті зазначати це, можна написати: «Від підпису відмовився», але акт мають підписати не менше двох осіб (сусідів) із зазначенням: адреси, ПІБ, підпису, паспортних даних.

5. Один примірник акта потрібно залишити заявникові та зберігати.

6. Напишіть звернення до інспекції з енергонагляду у вашому регіоні щодо комісійного обстеження. Складений комісією акт може допомогти встановити причинно-наслідковий зв’язок між перепадом напруги та виходом з ладу електротехніки.

7. Зверніться до підприємства з ремонту техніки, попросіть акт обстеження із зазначенням причини пошкодження, можливість та вартість ремонту, зберігайте чек, квитанцію про послуги сервісного центру з ремонту техніки.

8. Якщо у вас від того, що сталось, підвищився тиск, зверніться до лікаря та зафіксуйте цей факт, а чеки та квитанції з аптеки також зберігайте.

9. Належним чином зберігайте договір на постачання електроенергії, договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

10. Обов’язкова наявність квитанції про сплату комунальних послуг, які підтвердять відсутність заборгованості.

11.Зібравши докази, пишіть обґрунтований лист-претензію, виклавши суть, причини та вимоги. На листі зазначте «додатки» та перерахуйте назви документів та кількість їх аркушів (акт-претензія, чеки, відповіді, висновки).

12. Претензію направляйте або рекомендованим листом з описом вкладення, зберігаючи корінець про отримання, або надавайте особисто в канцелярію установи, запитавши проставити відмітку про отримання (номер вхідного документа, дату, підпис про отримання). Згідно із Законом України «Про звернення громадян» ваше звернення має бути розглянуто впродовж 30-45 днів.

13. Якщо відповіді не надійшло:

– телефонуйте в організацію та питайте, де відповідь;

– звертайтесь до юристів для підготовки позовної заяви для подальшого звернення до суду;

– зверніться до Уповноваженого Верховної ради України з прав людини із заявою щодо порушення ваших прав на звернення, зазначивши обставини справи та назву підприємства, яке вчасно не надало відповідь.

Коментарі вимкнені.