Дорожня мафія Тернопільщини. Керівник Служби відновлення віддав понад 38 мільйонів колишній фірмі свого батька

Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області під керівництвом Миколи Довгошиї уклала угоду на 38 мільйонів 400 тисяч гривень із фірмою, яку пов’язують з Григорієм Довгошиєю – батьком керівника служби.

Контракт на експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Т-20-14 Підволочиськ – Скалат 1 січня підписано із фірмою «Спец-буд стандарт», власником якої до 2018 року був Григорій Павлович Довгошия.

«Конкурентом» ТОВ «Спец-буд стандарт» у цьому тендері виступала значно потужніша компанія «Техно-буд-центр» Андрія Яреми та Юрія Ханіна. Звісно, перебити цінову пропозицію компанії Григорія Довгошиї «ТБЦ» могла з легкістю. Але фірма гігантів не торгувалася, її ціна під час усіх трьох раундів залишалася на рівні 42 581 564 грн.



Більше того, ТОВ «Спец-буд стандарт» роками заробляло на субпідрядах «Техно-буд-центру». Раніше ми писали, що у 2019 році «Техно-буд-центр» офіційно перерахував компанії Григорія Довгошиї близько мільйона гривень за надання послуг з експлуатаційного утримання тернопільських доріг.

Нині ТОВ «Спец-буд стандарт» переписане на Петра Франковича Зембу, відомого в Скалаті підприємця, який володіє фермерським господарством «Украгропол».

Петро Земба є односельчанином Григорія Довгошиї по Новосілці, яка вказана місцем народження й самого керівника служби відновлення Миколи Довгошиї.

За даними Politerno, управління «Спец-буд стандартом» здійснюється безпосередньо Григорієм Довгошиєю і Петро Земба переймається лише дрібними питаннями фірми.

Сам Микола Довгошия до свого призначення у Службу автомобільних доріг в 2020 році працював у поліції.

Згідно даних з судового реєстру, під час своєї роботи на посаді старшого оперуповноваженого, Микола Довгошия брав участь у розслідуванні кримінального провадження щодо розкрадань державних коштів на підрядах «Техно-буд-центру». Саме в цей час фірма його батька підробляла на субпідрядах у фігуранта кримінальної справи, яку він же і розслідував.

Як стверджувало слідство, посадові особи САД в Тернопільській області, зловживаючи своїм службовим становищем, у змові з посадовими особами «Техно-буд-центру» навмисно завищували вартість робіт, що спричинило втрату бюджетних коштів у сумі 4,32 млн гривень. Однак справа розслідувалась з 2017 по 2019 роки і по ній нікого не арештували, жодних відомостей про обвинувальні вироки також немає.

Кримінальна справа проти компанії Андрія Яреми стала кар’єрним трампліном для старшого оперуповноваженого Національної поліції Миколи Довгошиї. Молодий чоловік, ні багато ні мало, очолив Службу автомобільних доріг Тернопільської області. У той же час мати Миколи Довгошиї – Іванна Володимирівна працює бухгалтером у цигарковій фірмі Романи Яреми.

У 2021 році ТОВ «Вест Роудз Компані», яке пов’язують з народним депутатом від «Слуги народу» Ігорем Василівим, виграло черговий тендер – на експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Р-43 /М-19/ – Ланівці на 53 787 577 грн.

Ігор Василів має близькі відносини з власниками «Техно-буд-центру» Андрієм Яремою та Юрієм Ханіним з часів головування у тернопільському «Автомайдані», а тому прихильність до ТОВ «Вест Роудз Компані» керівника тоді ще САДу Миколи Довгошиї не викликає жодного подиву.

Слід зазначити, що у тому ж 2021 році депутати Скалатської ОТГ та жителі навколишніх сіл висловлювали занепокоєння діяльністю ТОВ «Вест Роудз Компані», як утримувача згаданої дороги. Йшлося про те, що у Підволочиському районі відбувається дивна зрізка здорових дерев фірмою нардепа-“слуги”.

Дерева, за словами місцевих жителів, звозили у село Колодіївка на підприємство із виготовлення  дров’яного вугілля зазначеного вище партнера батька Миколи Довгошиї – Петра Земби. Після перероблювання деревини вантажівки переправляли дров’яне вугілля у невідомому напрямку.

Як писав активіст Михайло Іваненко, голова Скалатськоі ОТГ Петро Савончак «затикав роти» невдоволеним бурхливою діяльністю ТОВ «Вест Роудз Компані» ксерокопією відомого в народі «листка лісоруба» зі штампами та підписом, але без фамілії відповідальних осіб.

У тернопільських бізнес-колах вищезазначений корупційний «спрут» – Ярема-Довгошия-Василів – називають не інакше як – тернопільською дорожньою мафією. Раніше у цій дорожній «трійці» замість прізвища Довгошия стояли прізвища попередників пана Миколи – Юлик та Раїнчук. Своєю чергою Ігор Василів в ролі «борця за справедливість» займався атаками на конкурентів «Техно-буд-центру» та виступав адвокатом Богдана Юлика. Головною мішенню «автомайданівця» роками був порошенківець та голова Тернопільської ОДА Степан Барна, а також начальник Управління капітального будівництва Тернопільської ОДА Віктор Кузяк. Ця команда мала «своє бачення» розподілу дорожнього бюджету, в якому частки для Андрія Яреми не передбачалося, ну або вона була значно меншою ніж після зміни влади. Це звісно не подобалося мультимільйонеру і тоді на сторінці «Автомайдану» з’являлися гнівливі, часто конструктивні пости з критикою обласної влади.

Сьогодні «Техно-буд-центр» повернувся у «вищу лігу» державного замовлення й знову значиться серед фаворитів міністра з відновлення Олесандра Кубракова – компанія уже отримала низку підрядів на будівництво захисних залізобетонних конструкцій на магістральних підстанціях НЕК «Укренерго».  Після того, як фірму Андрія Яреми витиснули з «Великого будівництва» значно ближчі до центральної влади гравці, входження «ТБЦ» на «відновлення» можна вважати воістину тріумфальним поверненням.

Тож, як бачимо, «боги» змилостивилися й віддячили вірному Миколі Довгошиї – дозволили й навіть підіграли в отриманні замовлення на близько мільйон доларів. «Навіть собаки їдять ті крихти, що падають зі столу їхнього хазяїна»…

Політерно

Коментарі вимкнені.