Клименко, Кайда та Ломакович приносять прибутки тернопільським ЗМІ

Звіт за результатами моніторингу тернопільської преси 15-21 жовтня 2012 року

З 15.10.2012 по 21.10.2012
Медiа: Преса
Регiон: Тернопільська область

Регiон: Тернопільська область

Загальні тенденції

Протягом звітного періоду тернопільська преса присвятила усім політичним силам, окрім КПУ. З наближенням виборів збільшується і політичний контент.

Основною тенденцією є те, що матеріали стосуються здебільшого кандидатів-мажоритарників та самовисуванців. Публікації про політичні сили практично відсутні, за винятком однієї публікації про партію Н.Королевської «Україна вперед!», де представлені економічні засади програми політичної сили, та однієї публікації щодо ВО «Свобода».

Ще однією позитивною тенденцією є те, що понад 90% замовних матеріалів маркуються як політична реклама. 99%  такого контенту – про мажоритарників та самовисуванців.

У тернопільській пресі є новинні подієві матеріали про перебіг виборчого процесу, аналітичні статті.

Виборчий контент займає понад 60 відсотків газетної площі. Виняток становить газета  РІА+, де політиці відведено дві сторінки із 24-ох. «Вільне життя»: із 16 сторінок – 10 про політику, «Свобода»: із 16 сторінок – 8 про політику,  «Нова Тернопільська газета»: із 16 сторінок – 9 про політику.

У пресі подаються результати соціологічних досліджень, часто з одного округу – презентуються різні дані щодо кандидатів-мажоритарників. Більшість соцдосліджень подаються під рубрикою «політична реклама», що викликає неоднозначне їх сприйняття. Загалом, так звана «війна рейтингів» є типовим явищем для тернопільської преси.

 

Коментар максимальних та мінімальних показників тональності.

Максимальну кількість позитивних показників – самовисуванець  Клименко

Максимальна кількість нейтральних показників – ВО Свобода

Максимальна кількість негативних показників у Свобода (кандидат О.Кайда), УДАР (кандидат В. Ломакович)

Нова Тернопільська газета  Немарковані 7 позитивних  публікацій щодо діяльності самовисуванця Клименка  – усі стосуються благодійних справ за сприянням кандидата та його благодійного фонду «Галичина-Волинь». У газеті є публікації про підтримку кандидата О. Кайди (ВО «Свобода»), однак у газеті є і негативні матеріали щодо цього кандидата. Дві позитивні публікації щодо роботи уряду та президента. Негативне забарвлення мали матеріали щодо кандидатів Н. Хоптян (дружина губернатора) та кандидата від Об»єднаної опозиції  М.Апостола. Позитивно згадували кандидата Петровського (УДАР), самовисуванця Олійника.  Жодних згадувань про КПУ та «Україну Вперед»! У даному номері 5 соціологічних досліджень  з різними переможцями-замовниками.

Газета РІА+ містить 24 сторінки. Політична реклама уся маркована на 5 та 8 сторінках. У номері є абетка виборця. Про владу (приїзд міністра УМВС) писали у позитивній тональності. Одна публікація нейтральна про місцеву владу, щодо організації за збуту продукції під час ярмарку.

«Вільне життя» присвятило повідомлення про усі політичні сили, окрім КПУ. Найбільше публікацій з позитивною тональністю – щодо кандидата від ВО Свобода О Кайди та самовисуванця В.Клименка. Негативна тональність – щодо кандидата від ВО Свобода М. Головка та кандидата від УДАРу В. Ломаковича.

У газеті подається чотири соціологічні дослідження, два з яких з протилежними даними по 167 виборчому окрузі.

Жодних згадувань немає щодо КПУ.

У номері за п»ятницю політичний контент майже відсутній. Одна публікація про приїзд міністра внутрішніх справ України. Газета подає думку читачів, здебільшого негативну щодо діючої влади.

«Свобода» висвітлювала діяльність обласної влади, приїзд міністра внутрішніх справ, подавала інформацію про підтримку кандидата від ВО Свобода різними громадськими організаціями. Є матеріали про благодійні справи кандидата-самовисуванця В. Клименка по 164 виборчому округу. Подаються соціологічні дослідження під рубрикою «політична реклама».

У номері за п»ятницю політичний контент майже відсутній. Одна публікація про приїзд міністра внутрішніх справ України. Газета подає думку читачів, здебільшого негативну щодо діючої влади.

 

Пріоритетність представлення (хто у перших сюжетах та на перших шпальтах – без цифр)

Само висуванець В. Клименко

Голова обласної ради, кандидат у депутати О. КАйда

Губернатор В. Хоптян

Міністр внутрішніх справ України

Теми (без цифр)

Приїзд міністра  УМВС

Добрі справи, благодійність кандидатів під час кампанії

Підтримка кандидатів відомими людьми

Замовний «чорний піар»

Спікери (без цифр)

Кандидати політичних сил

Самовисуванці

Губернатор

Міністр УМВСУ

Опис маніпуляцій та медіаефектів

Замовні соціологічні дослідження, де часто на одному і тому ж округу переможець, той хто замовляв; підтримка кандидатів відомими особистостями, громадськими організаціями, ветеранами, політв’язнями, оприлюднення добрих справ певних кандидатів.

Коментарі вимкнені.