На Тернопільщині автомобілі боржників потрапляють на арештмайданчики
За тиждень на арештмайданчики на Тернопільщині потрапило вісім автомобілів. Лише три з них – за порушення правил дорожнього руху.
«Ланос» працівники ДАІ вилучили у жителя Тернопільщини за те, що він не заплатив тепловикам трохи більше тисячі гривень. Дізнатися у самих комунальників – скільки ж часу боржник відмовлявся платити, що аж до авто вилучення дійшло, не вдалося – від коментарів у Тернопільському комунальному підприємстві відмовилися. Однак боржник уже сплатив усю суму і авто собі повернув. Даівці кажуть – це ще насправді була велика заборгованість. Бо подати на авто в розшук можуть і за 80 гривень комунального боргу. «Ми лише виконавці», – наголошують у Державтоінспекції, і виконувати виконавче провадження на розшук транспортних засобів інспектори зобов’язані.
«Часто виявляється, що саме працівник ДАІ є першою особою, від якої автовласник дізнається про розшук його автомобіля. І це – причина більшості конфліктів. Тому інспектор повинен не просто заявити авто у розшук, але й пояснити водієві, яка державна установа і за які гріхи розшукує цей транспортний засіб», – розповідає заступник начальника управління Державтоінспекції МВСУ Володимир Резніков.
Якщо ваше авто таки зупинили, як оголошене в розшук і підтвердили це відповідними документами, ретельно стежте за процедурою оформлення протоколів. На місце затримання авто повинен прибути судовий виконавець з копією постанови суду про примусову евакуацію авто. І два свідки, – наголошує правозахисник Едуард Багіров.
За його словами, «Я рекомендую водіям описувати у протоколі зовнішній і внутрішній стан автомобіля, всі подряпини, технічні пошкодження вказувати в протоколі, що автомобіль, двигун, ходова частина, коробка передач, основні агрегати – справні та в робочому стані. Справа в тому, що якщо автомобіль заберуть на арештмайданчик, там буде проведена оцінка і раптом виявиться, що двигун або, скажімо коробка передач чомусь несправні – роздрібна ціна авто відразу ж зменшиться раза в два, і потім цю різницю автовласнику доведеться ще й доплачувати банкові».
Крім того, наголошує правозахисник, у рішеннях судів не вказано, що витрати на транспортування затриманого авто до арештмайданчика та його зберігання повинен платити автовласник. Відтак це – видатки виконавчої служби. Зараз в Україні у базі даних на розшук – кілька десятків тисяч автомобілів. Запам’ятати усі їхні номери даівці не можуть, тому покладаються на техніку. У кількох областях уже діє система відеомоніторингу транспортних потоків, у пам’яті якої – номери та марки усіх розшукуваних авто.
За останній місяць «даішники» вилучили дві сотні оголошених у розшук боргових авто. Рекордсменом за кількістю таких автівок є Чернівецька область – тут за комунальні та банківські борги своїх власників на арештмайданчики потрапило понад півтори сотні авто.
Коментарі вимкнені.