Тренувальна база в Тернополі – один з найважливіших проектів Євро-2012

Нинішній рік – ключовий у підготовці до Євро-2012. У 2011-му маємо не лише завершити спорудження і реконструкцію переважної більшості об’єктів Євро-2012 та протестувати їх, але й налагодити їхню «життєдіяльність». Загалом, у рамках підготовки до Євро-2012 наступного року Україна має здати в експлуатацію кілька десятків інфраструктурних об’єктів. Серед них: стадіони, аеропорти, готелі, дороги, тренувальні центри та залізничні вокзали. Про 10 найважливіших проектів Євро-2012, завершення яких планується наступного року, далі в нашому огляді.

1. НСК «Олімпійський» – липень 2011 року

Один з найбільших стадіонів Європи вміщуватиме понад 69 тисяч глядачів. Він матиме унікальне накриття – інженерно складний дах з найбільшим у світі вантово-мембранним покриттям. Інфраструктура стадіону буде відповідати всім вимогам УЄФА до стадіонів категорії «Еліт» – з новою системою безпеки, збільшенням кількості підходів до стадіону та шляхів евакуації, системами відеоспостереження з моніторами і відеокамерами, інформаційно-комп’ютерними технологіями. У жовтні НСК «Олімпійський» набув завершеного вигляду, коли на ньому встановили всі 80 колон для підтримки даху над трибунами стадіону. А після розміщення останнього ригеля верхнього ярусу трибун VIP-зони, в який було залито останній куб бетону в ніч з 19 на 20 жовтня, замкнулися кола, які стягують металеву конструкцію даху. Найближчим часом на арені завершаться зовнішні будівельні роботи і весь робочий процес переміститься всередину приміщень НСК.

2. Тренувальна база «Скіф» (Львів) – липень 2011 року

Реконструкцією стадіону Львівського державного університету фізичної культури передбачається будівництво закритих і відкритих трибун для 4 240 глядачів, шляхи для під’їзду необхідного транспорту та зручний паркінг. Тут також буде збудовано чотириповерховий корпус загального призначення. У ньому розташують приміщення для спортсменів, тренерів, суддів, медичні кабінети, конференц-зал та навчальні класи.

Проектом також передбачено реконструкцію існуючого футбольного поля з розмірами 105х68 м. Заплановано виконати весь необхідний обсяг робіт з дренажу, освітлення та влаштування нового спортивного газону, а також встановлення відповідних секторів для штовхання ядра, стрибків у висоту, довжину. Синтетичне покриття бігових доріжок та секторів  буде відповідати стандартам технічних та міжнародних правил ІААФ. Загальна вартість проекту – майже 80 мільйонів гривень.

3. Львівський стадіон – серпень 2011 року

Львівський стадіон почали будувати у листопаді 2008 року. Арена розрахована на 33 400 місць, з яких приблизно 300 – для почесних гостей у VIP-зоні та близько 150 в зоні скайбоксів. Конструкція місць запроектована таким чином, аби створювати максимальний ефект присутності глядачів на полі. Усі вони розміщені під накриттям, частина якого буде прозорою.

Особливістю проекту є променада, яка розподілятиме потоки відвідувачів між першим і другим ярусами арени. У ній розташують заклади громадського харчування. Водночас променада – важлива ланка у системі пересування та безпеки глядачів. Приміщення для гравців та тренерів, прес-центр, конференц-зал, зона для VIP-осіб, приміщення для організаторів чемпіонату, а також чимало комерційних площ будуть розміщені в п’ятиповерховому адміністративному корпусі.

4. Нові термінал та ЗПС аеропорту «Донецьк» – вересень та грудень 2011 року

Новий аеровокзал розрахований на обслуговування міжнародних та внутрішніх рейсів. У п’ятиповерховій будівлі аеровокзалу, площею 51 тисяч кв.м, потоки пасажирів, які відлітають і прилітають, розділятимуться за дворівневою схемою. Зв’язок між двома рівнями передбачається із використанням естакади з трисмуговим рухом. Зона під’їзду до рівня прильоту містить пішохідну зону та трисмугову проїжджу частину та зупинки індивідуального та громадського транспорту. Зона вибування розташована на рівні відльоту на транспортній естакаді.

Нова злітна смуга, довжиною в 4 км, стане гордістю Донбасу. Вона визначена класом 4F за класифікацією ICAO, і зможе приймати Boeing 747-400, Airbus A-380, Іл-96-300 – тобто усі найбільші повітряні судна, які є на сьогодні у світі, без обмеження їхньої максимальної злітної ваги. Максимальна кількість зльотів-посадок – 36 на годину.  Кількість повітряних суден, які можна розмістити на стоянці, – 118. Загальна площа перонів після закінчення будівництва складе 586 тисяч кв.м. Смугу планують здати в експлуатацію в грудні наступного року, причому до цього її кілька місяців тестуватимуть.

5. Новий термінал аеропорту «Львів» – жовтень 2011 року

Новий аеровокзал аеропорту «Львів» відповідатиме усім вимогам терміналів міжнародних аеропортів з повним комплексом послуг та мінімальними затратами часу на реєстрацію, здачу багажу, проходження митного та прикордонного контролю.  Його пропускна здатність становитиме максимум 700 пас. на годину в одну сторону та 1000 у режимі роботи приліт/відліт.

Аеровокзал складатиметься з основної пасажирсько-технологічної частини та комунікаційно-допоміжної галереї. У центральній частині на першому поверсі розмістяться зали очікування та реєстрації пасажирів, обробка багажу, а на другому і третьому поверхах здійснюватимуться митний, прикордонний контроль та контроль на авіаційну безпеку.

Проект сучасного терміналу у поєднанні стилів хай-тек та етно розробила компанія «Тебодін Україна», до проектування залучалася компанія NACO (Netherland Airport Consultants). Бюджет будівництва – 921 мільйон гривень.

6. Термінал «D» аеропорту «Бориспіль» (Київ) – листопад 2011 року

Запустивши у жовтні поточного року новий термінал «F», у «Борисполі» зводять ще один аеровокзал «D» площею 100 тисяч кв.м. Спорудження об’єкту розпочалося 19 листопада 2008 року. Його будує турецька компанія «Догуш Іншаат».

Аеровокзал, який спеціалізуватиметься виключно на міжнародних рейсах, після завершення робіт стане найбільшим у порту, збільшить конкурентоздатність і розширить можливості на ринку міжнародних авіаперевезень.  Проектна пропускна здатність терміналу «D» – до 3-х тисяч на годину.

Завершити будівництво об’єкту планують у вересні 2011 року, а здати в експлуатацію термінал мають намір два місяці після того – у листопаді.

7. Тренувальна база в Тернополі – листопад 2011 року

Тренувальний центр у Тернополі, який реконструюють до Євро-2012, може стати базою для однієї з команд, яка проводитиме свої поєдинки у Львові.

Тут буде футбольне поле розміром 105х68м. Спортивні майданчики поруч зі стадіоном модернізують та накриють. Під ними влаштують автостоянку. Усі трибуни по периметру стадіону будуть критими. На них встановлять нові пластикові сидіння. До стадіону мають добудувати невелике овальне приміщення, де може розміститися готель та ресторан. Приміщення стадіону розширять на шість тисяч кв.м – тут облаштують додаткове приміщення на колонах. У ньому зможуть розміститися спортзали, ресторани, кафе, офіси та магазини. Стадіон вміщуватиме 12 750 глядацьких місць.

8. Готель «Fairmont» (Київ) – листопад-грудень 2011 року

Готель на вулиці Набережно-Хрещатицькій планує відкрити свої двері для відвідувачів наприкінці наступного року.

Гостям запропонують розміститися в одному з 258 вишуканих кімнат, з яких 62 номери – класу «Люкс». Усі вони, як обіцяють менеджери готелю, забезпечать відвідувачам відчуття витонченої та релаксуючої атмосфери. Окрім стандартних кімнат, на гостей готелю чекають Президентський та Королівський номери, площею 267 та 286 метрів квадратних відповідно. Вони розташовуватимуться на 8-му та 9-му поверхах готелю. «Fairmont» матиме стоянку на 100 автомісць.

9. Друга черга готелю «Victoria» (Донецьк) – IV квартал 2011 року

«Victoria» – це спортивно-розважальний готельний комплекс, територія якого (8,4 га) розміщена в парковій центральній частині Донецька. Наразі в активі комплексу є чотиризірковий готель на 38 номерів. Поряд з цим, ведеться активне спорудження нової будівлі – другої черги готелю. У ньому на 24 поверхи відкриють свої двері 131 готельний номер. З ним 94 кімнати будуть класу «Business», 30 – «Duplex», 6 – «Люкс». Готель «Victoria» матиме також один Президентський номер. Загалом у цих кімнатах зможуть розселитися від 152 людей при одномісному до 260 осіб при двомісному поселені.

У новому корпусі готелю планується ресторан на 130 місць і конференц-зала на 500 осіб. Остання при необхідності зможе трансформуватися у дві окремі площі. Згідно з проектом, у будівлі передбачається нова зона Spa-центру, що займе увесь поверх з перукарнями, кабінетами Spa-педикюру, інноваційної косметології, естетичної стоматології, а також кріосауною та соляною кімнатою.

10. Готель на площі Свободи (Харків) – грудень 2011 року

Майбутній об’єкт розташовуватиметься в самому центрі «першої столиці» – на площі Свободи й стане першим п’ятизірковим готелем Харкова, побудованим «з нуля». Ділянка, відведена для будівництва готельно-торгівельно-офісного центру, розташована в північно-східній частині майдану. На площі в 5238 кв.м зведуть готель на 180 номерів, багатофункціональну залу, фітнес-центр, а також торгівельні й розважальні приміщення. Об’єкт матиме одинадцять надземних поверхів та один підземний рівень з паркінгом на 54 місця, площею понад 1,5 тисячі кв.м, допоміжними приміщеннями.

Спорудження готельного комплексу, яке розпочалося в червні цього року, мають завершити у грудні 2011-го. За словами головного інвестора і координатора Харкова до Євро-2012 Олександра Ярославського, наразі ведуться переговори щодо оператора управлінням готелю. За попередніми розрахунками, спорудження готельного комплексу обійдеться в $100 млн.

Побудувати та реконструювати ці та інші об’єкти єврочемпіонату – не найголовніше, що потрібно зробити наступного року. Зрозуміло, що всі вони будуть спорудженні і здані в експлуатацію вчасно. Ключове питання, яке стоятиме на порядку денному вже завтра, – управління цими потужними структурами. Тому вже зараз потрібно визначатися з менеджерами цих об’єктів і готувати програму експлуатацію споруд під час та після турніру.

Сергій ЮЩИШИН

Коментарі вимкнені.