Кому тернополянам слід бути вдячними за оновлену “Циганку”?
Саме ініціативній команді URBAN.te тернополянам слід бути вдячними за новий вигляд набережної “Циганка”, які тривалий час працювали над проектом у свій вільний час.
URBAN.te — це Олена Джула-Райфшнайдер (Olena Dzhula-Reifschneider), Martina Daljavska, Nastia Dzhula, Іван Джула, Дмитро Райфшнайдер (Dmytro Reifschneider), Slavik Brin’, Viktor Shupliak та Lesya Chernets, до проекту також долучались: Oksana Varkholyak, Oleg Prokopov, Anjyta Kharchenko.
Команда URBAN.te вважає, що урбаністика потрібна кожному, навіть якщо ви не архітектор чи урбаніст. “Ми всі ділимо між собою вулицю, ходимо по тротуарах, площах…, — зазначають в URBAN.te. — І практично все, що ми при цьому бачимо, нам особливо не подобається. Але змінити це в силах кожному з нас. Найбільша проблема міста, на наш погляд, у тому, що більшість людей живе в очікуванні дива, коли хтось має прийти і все налагодити… Ми ініціативною групою людей, яка об’єдналась в URBAN.te, вирішили не чекати диво-людину, а почати впливати на творення міста самотужки. Великим стимулом також стали події в країні. Постійне відчуття, що потрібно щось робити, змінювати, не сидіти на місці…”.
І ось у січні 2015 р. вони обрали свій «фронт» боротьби — творити комфортне та сучасне місто: працювати над створенням нових та реконструкцією існуючих громадських просторів, щоб зробити Тернопіль сучасним містом “для людей”; розвивати соціальну активність та відповідальність в місті.
Цінності URBAN.te: проактивність, відкритість, відповідальність, дія.
Першим кроком комунікації з громадою з боку URBAN.te була презентація ескізів кількох громадських просторів. Ініціатори хотіли відчути зворотній зв’язок та знайти однодумців, щоб працювати далі. Жвава дискусія, зацікавлення людей дали зрозуміти, що так – зміни потрібні, але люди не знають, як вплинути на них… Розуміли одне: йти до влади потрібно не з проблемами, а з готовими рішеннями. Так і виникла ідея почати детально працювати над ескізом реконструкції набережної «Циганка», яку представили громадськості та владі на місцевому фестивалі «Вуличний ринок» в серпні 2015-го.
Над «Циганкою» команда працювала більше року. За цей час настрої в ініціативи мінялись кардинально. Бували моменти, коли відчували піднесення і що немає нічого неможливого. А інколи, під вагою критики, переважали думки: це все без сенсу.
“Ми дуже раді, що не здались, — кажуть в URBAN.te. — Довели справу до кінця та отримали результат — нову набережну у місті. Це дає нам натхнення та великий поштовх продовжувати далі реалізовувати цілі URBAN.te. Усе це ми робили і робимо у вільний час (після роботи, на вихідних). Ми обрали за волонтерство, те, що вміємо найкраще робити.
Цю роботу позитивно оцінили багато київських, одеських, львівських урбан-спільнот. Це важливий показник, як для міста, так і безпосередньо для кожного з учасників ініціативи.
URBAN.te — let’s do more.
Коментарі вимкнені.