Студентам центру профтехосвіти влаштували «темну»

На два дні гуртожиток навчального закладу відімкнули від електроенергїі. Причиною такої ситуації стала заборгованість навчального закладу перед РЕМ. Вирішити проблему керівництву училища вдалося лише за кілька днів. Утім запевнити, що такі ситуації більше не повторяться, адміністрація закладу не може.

 

 

На початку минулого тижня у редакції «Номер один» пролунав телефонний дзвінок. Телефонував студент центру профтехосвіти Максим. Хлопець розповів, що у гуртожитку навчального закладу, де він проживає, вже другий день немає світла.

– Зрозумійте, ми не тільки в темноті сидимо, а й не можемо ані вчитися, ані приготувати собі їжу, тому що все обладнання на електриці, – скаржиться Максим. – Ми звертаємось до керівників, але вони нам не кажуть, чому вимкнули світло, коли відновлять подачу електроенергії.

Як з’ясувалося, світло в гуртожитку навчального закладу вимикають не вперше. Подібна ситуація виникала і на початку року. Причиною цьому стала заборгованість навчального закладу перед РЕМ.

Ситуація з фінансуванням у закладах профтехосвіти ускладнилася з 1 січня 2016 року. Саме з цього дня училища перейшли на фінансування з місцевих бюджетів. На початку року Тернопільська міська рада виділила кошти на утримання закладів, що знаходяться на території міста. Звичайно, не в повному обсязі, але це було великим кроком уперед. Однак згодом виконавчий комітет передумав і припинив фінансування. Мовляв, нехай на органи місцевого самоврядування перекинуть не тільки фінансування, а й все майно закладів. Інакше виходить, що громада Тернополя утримує державні установи. І це при тому, що у них в основному навчаються не місцеві жителі, а студенти з районів.

Такі дії влади призвели до катастрофічних наслідків. Студентський гуртожиток на два дні поглинула тьма. І лише після цього влада міста відновила фінансування. Однак до кінця питання досі не вирішено.

У результаті 3 березня студенти та викладачі училищ обласного центру вийшли на акцію пікету. Все відбувалося під стінами обласної ради, де проходила сесія. Колективи вимагали вирішити проблему фінансування, однак представники влади вважають, що освітяни роблять з мухи слона.

Як повідомив заступник директора департаменту освіти і науки Тернопільської ОДА Володимир Чайковський, на фінансування 17 закладів профтехосвіти у 2016 році з обласного бюджету виділено 47,2 млн. гривень.

– Наразі в департаменті створено робочу групу, яка займається питаннями фінансування профтехучилищ, – констатував Володимир Чайковський. – Ми плануємо залучати до її роботи приватних підприємців, представників агрохолдингів, щоб врегулювати дане питання. Ведеться робота, щоб не лише передати ці заклади на місцеві бюджети, а й у повній мірі забезпечити їхнє утримання.

Зоряна Гарасимів

 

КОМЕНТАР

Володимир Цьох, директор центру профтехосвіти:

– У понеділок, 29 лютого, близько 18 години у гуртожиток нашого навчального закладу припинили постачання електроенергії. Буквально сьогодні (2 березня – авт.) з міського бюджету надійшли кошти і ми одразу перерахували їх на організації, які надають послуги. Заклад погасив заборгованість перед РЕМ та водоканалом. Крім того, виплачено стипендії, допомогу дітям-сиротам, а також на 55% профінансовано заробітну плату. Залишалась лише заборгованість за газ.

Проблема справді стояла дуже гостро. Все обладнання, яке знаходиться у гуртожитку, працює на електриці. У кожному блоці є великі електроплити, на яких студенти можуть приготувати собі їжу. Натомість комплексним обідом ми харчуємо дітей лише раз на день.

Заборгованість закладу перед РЕМ виникла через проблеми з фінансуванням. Гроші нам виділяють помісячно. У січні вдалося закрити всі рахунки, а в лютому Тернопільська міська рада припинила фінансування. У результаті ми не мали чим розрахуватися за електроенергію. Як надалі складеться ситуація, залежить від фінансування.

 

Ігор Леськів, голова освітянської комісії обласної ради:

– Торік на утримання закладів профтехосвіти області використано 195 млн. грн. У цьому році маємо ріст зарплати на 30% та енергоносіїв. У результаті, за приблизними підрахунками, витрати на училища зростуть приблизно на 15 млн. грн. і становитимуть майже 210 млн. грн. Близько 77 млн. грн. має надійти з держбюджету, 47 млн. грн. виділено з обласного, ще 18 млн. грн. виділила ТМР. Разом – 142 млн. грн. Виходить теоретично на фінансування училищ області бракує близько 60 млн. грн.

Парадокс у тому, що держава передала на органи місцевого самоврядування фінансування, але позбавила нас можливості управління. Теоретично для економії коштів можна було б оптимізувати мережу закладів, провести злиття, скорочення керівного апарату, однак органи місцевого самоврядування не мають таких повноважень. На сьогодні ці функції належать Міністерству освіти.

ТМР ставить питання, що у закладах профтехосвіти частка тернополян з-поміж інших студентів становить лише 20%. На мою думку, це неправильна позиція. Питання не в тому, кого ми вчимо, а для кого. Куди ці фахівці працевлаштовуються? Зазвичай на підприємства, розміщені в обласному центрі. Уявіть, що ми припинимо підготовку таких фахівців. Уже через 3-4 роки у місті виникне дефіцит спеціалістів виробничих професій.

Номер Один

Коментарі вимкнені.