Тернопільський “Школярик” “залетів” через іноземні футбольні клуби

Нацкомісія із захисту суспільної моралі виявила на шкільних зошитах рекламу комерційного характеру, яка є порушенням вимог ІІ Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на період до 2016 року», затвердженої Законом України від 05.03.2009 № 1065-VI. Про це сказано в повідомленні апарату комісії.

Перевірка дотримання норм, закладених у програмі «Національний план дій з реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року” про заборону розміщення реклами, крім соціальної, у підручниках, щоденниках та іншій друкованій продукції шкільного призначення, проводилася, зокрема, у березні-квітні.

Так, у березні комісія вивчила зразки шкільних і загальних зошитів і щоденників вітчизняного виробництва в торговельних мережах Запоріжжя, Івано-Франківська, Львова, Одеси, Сімферополя, Харкова, Черкас і виявила там рекламу мобільного контенту, зображення і текстову інформацію про відомих автовиробників і марки автомобілів, мобільних телефонів, зірок шоу-бізнесу (виробники – ТОВ „Мрії збуваються”, м. Бровари; ТОВ „Фабрика поліграфіст-школа”, м. Київ; ВАТ „Видавництво „Зоря”, м. Дніпропетровськ, „Тетрада” м. Київ).

У квітні комісія зробила контрольну закупівлю зразків шкільних зошитів на книжковому ринку Києва «Петрівка» і також виявила там рекламу торговельних марок світових автовиробників (виробник – ТОВ РПА „БРІСК”, м. Харків), автомобілів (виробник — ТОВ „Альт”, Росія), іноземних футбольних клубів (виробник — видавництво „Школярик, м. Тернопіль”).

Також у більшості з цих зразків була відсутня інформація про наявність свідоцтва «Використання в закладах освіти України дозволяється», дата та реєстраційний номер його видачі, повідомляє Нацкомісія.

За підсумками перевірок комісія констатувала відсутність належного контролю за виданням друкованої продукції шкільного призначення з боку державних і місцевих органів влади й відзначила необхідність законодавчого врегулювання цього питання.

У повідомленні також зазначається, що під час перевірок шкільних щоденників і зошитів в 2008 році комісія виявила ще і порушення вимог закону «Про захист суспільної моралі».

“На сторінках зошитів для школярів виробника ВАТ «Видавництво „Зоря“ було розміщена реклама рингтонів для мобільних телефонів такого змісту:» Нажерлася сволота!”, «Візьми мене, ну візьми мене», «Сміх скаженої корови», «Ля ля-ля, Смс-очка прийшла!», «Хлопчик даун», «Радуйся, упир. Тобі СМС від якоїсь гниди» та ін.” — зазначається в повідомленні.

Комісія додала, що поширення цієї реклами вдалося «локалізувати».

Коментарі вимкнені.