Що втратить Тернопіль, якщо не буде підписано Угоду з ЄС
У разі підписання Україною Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом місцеве самоврядування як найближчий до громади рівень влади відчує на собі позитивні трансформаційні впливи у першу чергу, стверджують у Аналітичному центрі асоціації міст України.
Забезпеченість фінансовими ресурсами на одного жителя громади
Забезпеченість фінансовими ресурсами на одного жителя громади Забезпеченість фінансовими ресурсами на одного жителя громади
Бюджетна забезпеченість територіальних громад в країнах ЄС та Україні суттєво відрізняється. В Україні на одного жителя за рік з місцевих бюджетів витрачається у середньому 3 471,5 грн (найвищий показник у Києві – 4 095,7 грн, найнижчий у Луганській області – 2 890,5 грн). У той же час в країнах «Нової Європи» цей показник – 11 901,68 грн, а «Старої Європи» – 52 258,0 грн. Таким чином, з бюджетів європейських муніципалітетів на одного жителя витрачається коштів у 13 разів більше, ніж з бюджетів українських міст, селищ, сіл.
Видатки місцевих бюджетів на муніципальні послуги
Частка видатків українських місцевих бюджетів, що спрямовується на виконання органами місцевого самоврядування власних повноважень (житлово-комунальне господарство, благоустрій, транспортна сфера, утримання бюджетної та дорожньої інфраструктури, місцеві програми соціально-економічного розвитку тощо), залишається більш ніж утричі меншою, ніж у «Старій» та «Новій» Європі.
Зрозуміло, про європейську якість муніципальних послуг в Україні в умовах, коли лише 8,7% коштів місцевих бюджетів спрямовується на такі цілі, мова йти не може. Саме спрямування більше половини коштів місцевих бюджетів на муніципальні послуги та самоврядне управління забезпечують в країнах Євросоюзу таку високу, поки що недосяжну для українців, якість життя в кожному європейському місті, містечку, селі.
Власні доходи місцевих бюджетів
Бюджет кожної громади як в Україні, так і в ЄС передбачає так звані «власні доходи». Це кошти, що мають витрачатися на забезпечення належної якості життя в населеному пункті – на благоустрій, житлово-комунальну сферу, забезпечення водою тощо.В Україні частка власних ресурсів у загальних доходах місцевих бюджетів протягом 2009-2012 років залишається на рівні, що не перевищує 8 %. Для порівняння, в країнах Європи цей показник складає від 30 до 70 % (Великобританія – 37%, Німеччина – 46%, Франція – 67%). Ось чому рівень та якість життя в місті, містечку чи селищі Європи та України кардинально відрізняється.
Капітальні видатки місцевих бюджетів на одного жителя громади
Як в Україні, так і в ЄС показником перспектив місцевого розвитку є обсяги капітальних видатків місцевих бюджетів. У нас місцеві бюджети продовжують забезпечувати, в першу чергу, лише виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ, оплату енергоносіїв, пільг і субсидій населенню, тобто виконують переважно функції «соціального гаманця».
У країнах ЄС органи місцевого самоврядування активно вкладають кошти в інфраструктуру та місцевий економічний розвиток.
На рисунку видно, що обсяг капітальних видатків на одного члена європейської та української територіальної громади відрізняється у 18 разів!
В Україні у розвиток інфраструктури, тобто у майбутнє громади, вкладається близько 240 грн. на одного жителя, а в країнах «Нової Європи» – 2,5 тис. грн. і «Старої Європи» – 5 тис. грн.
Отже, якщо Угода про Асоціацію з Європейським Союзом буде підписана і успішно виконуватиметься Україною, то це означатиме відповідність нашої країни критеріям членства в ЄС, одним з яких є забезпечення високого рівня якості життя українських громадян. Відтак перспектива покращення життя кожного українського міста, містечка і селища, а не сам факт членства в ЄС, є метою європейської інтеграції
Аналітичний центр Асоціації міст України www.auc.org.ua
з підписанням Угоди про співпрацю з ЄС ми повинні усвідомлювати, що повинні розвивати культуру, оскільки без цього не буває розвитку економіки.
Коментарі вимкнені.