Політика Яценюка з приватизації державних підприємств розвалить економіку України, – Олег Барна

Зараз фактично починається схема приватизації «Укрзалізниці». Яценюк із своїми пасинками готував пакет документів щодо приватизації ряду державних підприємств. Про це заявив народний депутат Партії «Солідарність – Блок Петра Порошенка» Олег Барна в коментарі журналістам в кулуарах Верховної Ради.

«В списку приватизації були спиртова галузь, лісове господарство, залізниця. Подаючи цей документ у Верховну Раду Яценюк зрозумів, що депутати не погодять цей законопроект, тому він пішов шляхом приватизації, створення публічного акціонерного товариства. Але мета залишилася підла і цинічна – прихватизація рентабельних державних підприємств. Пам’ятаємо, як почався розвал економіки під час великої приватизації в 90-х роках. За безцінь люди продали майнові сертифікати, які скупили окремі клани. Проводилась державна злочинна політика щодо знецінення цих сертифікатів. Завдяки цьому в державі з’явились перші олігархи, які обманули народ і державу. Недолугі власники задарма розпродали майно і позбулися цих підприємств», – зазначив народний депутат Олег Барна.
«Недолугість і цинізм Прем’єр-міністра полягає в тому, що транспортна, спиртова, енергетична галузі не можуть бути збитковими. Навіть за Союзу і незалежності України вони завжди були прибуткові. А збитковими стали тоді, коли їх почали об’єднувати в концерни, позбавивши юридичного права вирішувати на своєму рівні питання, а все через Київ. Ці підприємства штучно довели до банкрутства, а тепер показують, що державна форма неефективна. Тут питання стоїть швидше не в формі управління, а в менеджменті, кадровій діяльності та недолугості Яценюка. Якщо Прем’єр-міністр вже запрограмований на тому, щоб приватизувати рентабельні підприємства, то навряд че хтось зможе змінити його з свого курсу.
Суть полягає в тому, якщо на посади силовим методом призначаються «наглядачі» і мають на меті довести підприємство до банкрутства для того, щоб потім показати його нерентабельність та приватизувати, то все це заплановано на розвал і занепад. Але якщо тут поставити фахового керівника, дати йому відповідні повноваження, повірте, підприємство підніметься і працюватиме не гірше приватних, приносячи серйозні прибутки», – розповів парламентар.
«Залізниця, паливно-енергетичний, оборонний, військово-промисловий комплекси, зв’язок, транспорт, спирт – це стратегічні галузі, які формують питання національної безпеки, тому повинні бути в державній власності. Наприклад, приватизація єдиного державного підприємства зв’язку «Укртелеком» призвела до того, що тепер наші військовослужбовці позбавлені державного безпечного зв’язку. Залізниця – одна із стратегічних галузей для України з великою мережею, де перевезення можуть приносити великі прибутки.
Я запитав в міністра інфраструктури: «Шановні, куди діваються наші дороги? Вони нищаться, чому нищаться? Тому що фури вагою від 60 тонн і вище возять по асфальтних дорогах. А для чого в нас тоді транспортні залізничні перевезення? Перекиньте на них основний вантаж, заборонивши використання фур. Тоді залізниця буде прибуткова і не руйнуватимуться дороги», – наголосив народний депутат Олег Барна.
За його словами, в Україні багато логістичних компаній, які мають свій заробіток та залежні від певних олігархів. Існує необхідність поставити їх в жорсткі законодавчі рамки, щоб дотримувались і діяли відповідно до закону.
«Моя пропозиція полягає в тому, щоб заборонити використовувати фури на території України, вантажопідйомність яких в завантаженому стані є більше 30 тонн. Зараз потрібно виділити державний кредит на будівництво вантажних вагонів та повернути вантажний корпус залізниці, який був приватизований олігархами. Ще за Януковича логістичні клани взяли їх в оренду за низькими цінами та передавали в оренду виробничим структурам для перевезення по завищеній ціні», – сказав Олег Барна.

Коментарі вимкнені.