Як на Тернопільщині за допомогою мобілізації зводять особисті рахунки
ЧИ МОЖЕ БУТИ МОБІЛІЗАЦІЯ ЗАСОБОМ ЗВЕДЕННЯ РАХУНКІВ?
18 квітня керівнику громадської організації Народна Рада Кременецького району представники райвійськкомату привезли розпорядження (?) від Кременецько-Шумського райвіськкомату. Ним мене зобов’язували отримати повістки для подальшого оповіщення. У додатку значився список осіб, які зафіксовані як члени громадської організації Народна рада, у кількості 14 чоловік. Цілком зрозуміло, що дане зобов’язання я відмовився виконувати, про що було письмово повідомлено.
1. Я, Савчук Віталій Миколайович, очолюю Народну Раду Кременецького району, а не Кременецьку Народну раду, як зазначено у розпорядженні.
2. Законодавством передбачено залучення організацій та установ, тоді як про громадські організації там не зазначається взагалі.
3. Громадська організація є добровільним об´єднанням громадян, і тому я, як керівник не маю повноважень здійснювати щодо даних осіб певні дії.
4. Особливо мене здивував список осіб, яким я маю вручити повістки, які зафіксовані як члени організації. Із зазначених осіб лише шестеро являються на даний час членами організації, всі інші відійшли від неї на різних етапах, починаючи з першого засідання, а трьох із них я навіть не знаю на зовнішній вигляд, один із списку проживає взагалі за межами Тернопільської області.
5. Здивував і розсмішив запис у повістках у графі «Місце роботи» – «Народна Рада», саме це і свідчить про те, що автор даного розпорядження так і не зрозумів, що це за організація. Напевно думає, що ми сидимо у спеціальних кабінетах та отримуємо заробітну платню. За такою логікою скоро повістки будуть роздавати своїм членам керівники «Просвіти», товариства бджолярів, мисливців і рибалок, «Кременчанки» і т.п.
Але від сарказму перейдемо до серйозніших справ. Як би там не було, але як зафіксовано у розпорядженні, його ж невиконання несе за собою відповідальність відповідно до статті 114-1 ККУ, а саме:
«Стаття 114-1. Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань
1. Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період –
карається позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.»
Ось у цьому і криється основний підтекст даного розпорядження – підставити і засудити. Тому що коли тобі по списку всовують людей, яких ти не знаєш, місцем роботи пишуть Народна Рада, до якої вони не мають на даний час ніякого відношення, без зазначення адреси та постійного місця проживання, зрозуміло, що таке розпорядження виконати неможливо, а це називається ПІДСТАВА. І цілком зрозуміло, що справа не у мобілізації, з даного списку, наскільки мені відомо, вже половина пройшла медогляд, а у тому, щоб розпорядження не виконати. Цікаво взагалі, звідки у військкоматі взявся список членів організації? Адже завжди попередньо із військкоматів на підприємства, організації та установи приходив відповідний запит, і вже за даним списком вручалися повістки ПРЕДСТАВНИКАМИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ, ТОБТО ОСІБ ІЗ ВІДПОВІДНИМИ ПОВНОВАЖЕННЯМИ працівникам тих же установ (як було і вручено мені особисто). А зараз? Аналіз списку, та і особливості його написання (наприклад відсутність по-батькові, помилки у прізвищах) свідчать про те, що за основу було взято чорновий список нашої організації ще з початку березня 2014 року. Його мало лише кілька осіб, ось звідти і ростуть ноги – його подав колишній член організації. Уже лише це, можна розцінити як факти помсти із певної сторони (аналіз останніх подій та інформація, яку ми отримали, уже сформували картину з тих осіб, які до цього причетні).
Стосовно військового комісара Ю. Фещенка – на мою думку у даному випадку його так само підставили, як і мене, ввівши в оману. Що буде далі – покаже час.
Весь попередній текст був готовий ще у суботу, після того, як відбулася дана дія. Тоді ж я подзвонив до міського голови Кременця із зауваженням, щодо механізму подання такого «списку». У відповідь – міськрада і особисто він до нього не мають жодного відношення.
Сьогодні, 20 квітня, при голові РДА Ткачуку В.А. відбулася зустріч із ТВО військового комісара Ю.М. Фещенко. Зустріч була неофіційна, деколи на тонах, але кілька підсумків можна зробити.
Як виявилося, список був поданий, все-таки, міськрадою. Але ким, від кого, і саме головне – чому від мого імені? Тобто у даному випадку фальсифікація матеріалів, які подаються у військкомат, а отже широко розрекламована стаття 114(1). Цікаво, прокуратура на це зреагує? Що цікаво, на розпорядженні підпис не Ю. Фещенка, а про список, як він зазначив, не має жодного уявлення. Сам військовий комісар визнав, що здійснення мобілізації через громадські організації це є у дійсності маразм, так як склад несталий, і зобов’язати керівнику вручити членам організації повістки неможливо: тому від даної практики відмовляться (хоча крім нашої організації більше нікому і не робили такої спроби). Комісар пообіцяв, що розбереться у даному випадку.
Виникло у ході спілкування і питання чистих повісток, якими користуються уповноважені особи з органів місцевого самоврядування та інших уповноважених осіб. Тобто уже для більшості жителів міста та району не секрет, що часто представники ОП приходять в якусь установу з чистими бланками, на яких стоять підписи та печатка військового комісара і на колінах вписують у них прізвище особи для проходження медогляду. Звичайно, кожна сторона доводила правочинність чи не правочинність даної дії, і все закінчилося тим, що було викликано наряд міліції, зафіксовано наявність таких бланків, і саме правоохоронці своїми діями мають дати відповідь про законність чи незаконність такого механізму виписки повісток.
Піднялося питання і про «бронь» – хто, по закону, має право на неї. Справа у тому, що дане питання регулюється чіткими інструкціями, особливо щодо номенклатури (простіше кажучи посадовців). Але, як виявилося, дане питання «скрите мраком», нічого конкретного почути не вдалося, і тому доведеться працювати у даному напрямі самостійно.
Прозвучало багато моментів щодо того, як покращити рівень мобілізації. Висувалася пропозиція воєнкомом до міського голови (який за неї радо вхопився) надати всім громадським діячам повноваження розносити повістки: так скоро дійде до того, що ми всі будемо один за другим бігати. Чи буде із цього результат? На нашу, і не тільки, думку, одна із головних причин незадовільного вирішення мобілізаційних завдань (крім особистісних) це абсолютно незадовільна інформаційна політика. На жаль, традиційно, у нас все привикли робити через коліно, зразу ж розпочинаючи завантажувати людину статтями про покарання, ув’язнення і т.д. Чоловіки, члени нашої організації (у тому числі і автор) пройшли або проходять медогляди, ніхто не ховається по простій причині: виконують закон і не піддаються на провокації. Відповідно до законодавства, чоловіки віком від 20 до 60 років, зобов’язані за викликом пройти медогляд, так як за попередні роки база була втрачена. Але це не означає автоматичний призов в армію, даний процес визначається іншими віковими параметрами. Але про це всі мовчать, ніхто з людьми про це не говорить, не пояснює, не роз’яснює. Мало того, своїми необдуманими діями репресивного характеру ще більше відженуть людей: все таки вручення одночасно повістки на медогляд та повістки прийти «з речами» не очікуючи результатів медкомісії є і незаконним, і люди, переказавши це один одному, просто будуть уникати отримання повісток, бачачи, що медогляд, як виявляється, нічого не важить. І тому замість того, щоб вирішувати питання мобілізації у колі прокурора, начальника міліції, есбешника та інших подібних структур треба просто піти до людей, нормально з ними поговорити і стати своїм. Але чи можуть стати такими наші посадовці?
P.S. Головним чинником незадовільної мобілізації, попри всі патріотичні заяви, є реальний бардак у владі, її корумпованість, яка згасила весь той порив, який був ще рік тому. А коли люди ще бачать, що на війні реально наживаються?
Щоб не бути голослівними фото не заповнених (з підписом та печаткою воєнкома) повісток. 15 таких повісток було вилучено працівниками райвідділу в представника міськради. Виникає запитання – а чи не виникне спокуса у працівників міськради вимагати “викуп” в будь кого, щоб не йти в АТО, маючи на руках чисті бланки? Адже впіймавши когось за вухо можна “відправити в АТО, а можна не відправити”, взявши певну суму. Адже при такому підході до справи нашим воєнкомом звітність прирівнюється до нуля – тобто спава має ознаки корупційних дій.
Народна рада
Народна рада
“Ворон ворону ока не виклює” …. але певні результати вже є. Враховуючи, що в райвідділі є ще декілька справ, які активно пробують “замнути” – під В.Б. Галевичом (якщо не отямиться), сильно шатається стілець так як і під М. Гібським. Можливо тому, ці певдоправоохоронці збираються на “наради” в кабінеті воєнкома та поспіхом складають списки призовників в АТО з членів громадських організацій. Активну участь в засіданні цих сталінських “тройок” приймають мер міста та перший заступник.