80 000 гривень аферисти видурили у тернополян
Часто громадяни стають жертвами шахрайських пасток під час продажу чи купівлі товару на платформі онлайн-оголошень. Використовуючи далеко не нову схему, аферисти ошукують людей на чималі суми. У трьох місцевих жителів зловмисникам вдалося видурити понад 80 000 гривень.
48-річний тернополянин хотів придбати мобільний телефон, проте втратив 48 000 гривень. Як з’ясували правоохоронці, оголошення заявник знайшов на одному із торговельних майданчиків. Потерпілий зв’язався із продавцем, аби з’ясувати деталі про товар. Спочатку розмова відбувалася на сайті, а далі шахрай продовжив спілкуватися у месенджері. Аферист запевнив чоловіка, що мобільний відправить без передоплати, а розрахується він за товар після його огляду. Коли тернополянин прийшов у відділення пошти, то виявилося, що посилка була з відповідною пломбою, яку зняти може лише продавець. Потерпілий зателефонував до продавця, який повідомив, що йому потрібно спершу розрахуватися за телефон. Гроші чоловік перерахував на вказану банківську картку, однак шахрай пломбу так і не зняв.
Хотіли заробити, натомість втратили гроші двоє жителів обласного центру. 20-річний місцевий житель розмістив онлайн-оголошення про продаж сабвуфера, а 45-річна жінка хотіла продати газову колонку. У соціальних мережах з ними зв’язалися начебто покупці, які зацікавилися товарами. Продавці перейшли за надісланими посиланнями під час оформлення доставляння. Далі заповнили анкету, зазначивши дані карток та підтвердили проведення банківських операцій. Як результат – з електронних гаманців зловмисники зняли більше ніж 4000 гривень та 28 000 гривень.
За фактами шахрайства слідчі розпочали кримінальні провадження відповідно до статті 190 Кримінального кодексу України.
Працівники поліції застерігають жителів області:
• послуга доставлення здійснюється лише на платформі оголошень;
• не переходьте для спілкування в сторонні месенджери;
• якщо ви все ж таки перейшли за посиланням, ретельно перевірте – воно має збігатися із реальною адресою сайту;
• смс-повідомлення та повідомлення через соціальні мережі, пов’язані із доставкою, не надсилаються;
• не перераховуйте передоплату на картку;
• не довіряйте занадто низьким цінам;
• завжди перевіряйте товар до оплати або під час отримання на пошті.
Коментарі вимкнені.