Депутат «вибив» півмільйона велосипедистам Тернополя

Розглядаючи проект «Про бюджет міста Тернополя на 2016 рік», депутати міської ради прийняли рішення, що з коштів на проведення капітальних ремонтів дворів, не менше 500 тисяч гривень передбачається на розвиток велоінфраструктури міста. Наголосив на цьому свободівець Іван Сороколіт.

Він пояснив, що і до нього, і до колег-депутатів, та навіть на комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства звертаються громадські організації, котрі опікуються розвитком велосипедного руху в місті.

– Тому є пропозиція, щоб хоча б 500 тисяч гривень зняти з загальної статті витрат шляхо-мостового господарства, додавши нову стрічку «Капітальний ремонт шляхового-мостового господарства (розвиток велоінфрастуктури міста)». Це сигнал в тому числі і раднику міського голови з розвитку вело-інфраструктури про те, що чітко цю суму вони матимуть на свої проекти, – запропонував Іван Сороколіт.

Він наголосив, що насправді для облаштування повноцінної мережі велодоріжок, велопарковок, тощо, потрібно значно більшу суму – десятки мільйонів гривень. Проте просив депутатів підтримати рішення бодай про 500 тис.грн., які були б цільово спрямовані на велоінфраструктуру. Адже зараз в проекті бюджету немає жодного графи з прописаними коштами на це.

Міський голова запевнив, що повністю підтримує ідею розвитку велоінфраструктури в Тернополі. Проте зауважив, що створювати будь-яку велоінфрастуктуру потрібно одночасно з ремонтом доріг.
– Давайте ми заб’ємо в бюджеті пропозицію управлінню ЖКГ в межах тих коштів, які виділені на ремонт дорожнього господарства, передбачити в тому числі не менше 500 тис грн на велоінфраструктуру, – запропонував Сергій Надал.

Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Вікторія Остапчук, яка, власне доповідала щодо бюджету міста на 2016 рік, пояснила, що незабаром депутати затверджуватимуть цілу програму про створення велоінфрастуктури. Саме тоді на це і будуть адресно передбачені кошти окремою графою.

Як резюме винесеної Іваном Сороколітом пропозиції, міський голова Сегій Надал поставив на голосування «При проведенні капітального ремонту дворів врахувати потреби велоінфраструктури в розмірі не менше 500 тис.рн.». Дане рішення підтримала більшість – 37 депутатів.

Чи задоволена рішенням сесії велоспільнота міста, “Погляд” запитав у голови громадської ініціативи “ВелоТернопіль” Юрі Собі. 

Він висловив вдячність за увагу до велосипедистів у місті та готовність почати будувати велоінфраструктуру. Виділення цих коштів дозволить зробити перші кроки для безпеки водіїв велосипедного транспорту на дорозі, здійснювати в місті перші найпростіші кроки щодо створення комфортних умов для велосипедистів. До прикладу, зниження бордюрів (це стосується усіх маломобільних груп населення), чи внесення велодоріжок у проекти реконструкції вулиць при їх капітальному ремонті.

– Куди саме підуть кошти – це питання ми обговоримо у нашій організації та з максимально широким колом велоактивістів, – каже Юрі Собі. –  Думаю, почнемо з реалізації якихось простих речей, які будуть допомагати велосипедистам комфортніше пересуватися по місту. Консультувати у проектах, які стосуються ЖКГ і ремонту вулиць. Є розроблена карта етапів створення велоінфраструктури, від неї ми і будемо відштовхуватися при ремонті вулиць. Передбачатимемо створення велодоріжок чи заниження бордюрів чи створення велостійок одразу під час ремонту доріг. Тим паче, що у розробці уже є програма на п’ять років, яка передбачає облаштування контр-смуг, ознакування, маркування велодоріжок основного магістрального маршруту з БАМу на Дружбу і на Східний, тощо…

Коментарі вимкнені.