Педагоги Тернополя вперше в Україні провели альтернативну олімпіаду для четвертокласників

Відкритих альтернативних олімпіад для четвертокласників в Україні не проводять. Тому Клуб обдарованих школярів Тернополя  вирішив провести конкурс “Надія Тернополя” для дітей цього віку.

На олімпіаді зареєструвалося 126 четвертокласників із 17 навчальних закладів міста.

– Ми вирішили працювати з такою категорією учнів, яка взагалі ще не бере участі в олімпіадах, окрім окремих конкурсів – конкурсу імені Петра Яцика, дитячих природознавчих конкурсів та математичних. Але такої відкритої олімпіади, в якій діти могли б проявити себе як особистості, поки що не було. Тому такий захід ми вирішили зорганізувати. Назва у нього дуже промовиста – “Надія Тернополя”, – каже кандидат педагогічних наук,  керівник науково-дослідної лабораторії якості навчання обдарованої дитини Тернополя Микола Николин.

Захід від традиційних олімпіад відрізняється тим, що діти виконують завдання усно, основний акцент робиться на прояві і розвитку креативного мислення і творчих здібностей. Окрім цього, ця олімпіада відкрита, тобто спостерігати за всіма її етапами можуть однокласники, учителі і батьки.

– Звісно, не всі учасники олімпіади могли бути одразу фіналістами, якби нам цього не хотілося. Тому упродовж 8-ми днів відбувався інтелектуальний кастинг. Були цікаві завдання. Наприклад, із чарівного пакета дитина витягала скріпку або термометр і мала  порівняти себе з цим предметом, за допомогою двох спільних і двох відмінних рис. Серед інших завдань також були планування рок-концерту світових зірок естради, зустрічі з Президентом України та екскурсії в лісову хатинку на курячих ніжках. Всі це спрямовано на розвиток творчого і логічного мислення, – зазначає Микола Николин.

До фіналу олімпіади “Надія Тернополя” потрапили 12 дітей – 10 хлопчиків і дві дівчинки. Ця частина конкурсу була проведена у формі відомого пісенного телепроекту “Голос країни”.

Перше завдання продюсери (директори шкіл) слухали з повернутими “спинами” крісел до учасників олімпіади. Оберталися судді тільки тоді, коли учні проявили себе у конкурсі  “Я майбутній п’ятикласник” – це їхня життєва програма на найближчий час. Другий конкурс – командний. Діти під керівництвом тренера складали літній щоденник на певну тему. Наприклад, “Літня математика”, тобто як займатися математикою, щоб не забути цей предмет до початку нового навчального року. Третій – запитання від суддів. У результаті продюсери обирали чотирьох найкращих з кожної команди.

Із  суперфіналістів  визначили одну “Надію Тернополя”, нею стала Софія Мельник.

Зазначимо,  Клуб обдарованих школярів Тернополя (КОШТ) створений два роки тому. Діє він при науково-дослідній лабораторії якості навчання обдарованої дитини Тернополя. Членами стали 1700 школярів. Проведено чимало альтернативних олімпіад, програми яких складають разом з учнями працівники науково-дослідної лабораторії. При КОШТі діють літній академічний факультатив “Альтернатива” (ЛАФА) та зимова альтернативна школа обдарованих (ЗАШО).

Тамта ҐУҐУШВІЛІ, День

Коментарі вимкнені.