Почім Land Cruiser для «Тернопільобленерго»?
Mercedes-Benz GL 450, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Toyota Camry за суми від 300 і більше сотень тисяч – всі ці службові автомобілі належать першим особам області і міста.
Ну, так вже склалось, що у Тернополі (і чи тільки тут?) «шеф» мусить їздити на великій машині, переважно японського чи німецького виробництва.
Не відстають від державних мужів керівники інших обласних організацій. От, скажімо, ВАТ «Тернопільобленерго». Для багатьох мешканців краю стало справжнім відкриттям інформація про те, що у цій «скромній» організації, що займається постачанням енергії населенню, є три автомобілі «Toyota Land Cruiser». Можливо, б про це мало хто б знав, якби не «Вісник державних закупівель», котрий у березні оголосив, що ВАТ «Тернопільобленерго» за результатами тендеру уклало угоду з ПрАТ «СК «Каштан» на страхові послуги у 3,47 млн.грн.
Страхування майна коштуватиме 2,64 млн грн. А що ж конкретніше застрахували тернопільські енергетики?
У 72,49 млн грн. оцінено повітряні лінії та трансформаторні підстанції. Ще 830 тисяч гривень коштуватиме страхування членів пожежних дружин, водіїв та транспортних засобів. Обленерго застрахувало і три автомобілі «Toyota Land Cruiser». Найдорожче оцінено «Лендкрузер 4,7» 2008 р.в. – 520 тис гривень. Toyota Land Cruiser 120, 2005 р.в. у 196 000,00, Toyota Land Cruiser 100, 2006 р.в. у 320 000,00, Toyota Avalon, 2008 р.в. у 256 000,00 грн.
Також, у конкурсній документації наведено дані щодо зарплат 61 члена добровільних пожежних дружин. Виявляється, дружинники з «Терноіпльобленерго» мають зарплати від 2,2 тис грн. до 5,7 тис грн. Страхові суми рівно у …120 разів більші від місячної платні. Все правильно, ризик – справа благородна і дороговартісна.
Не знаю, якими автомобілями дістаються до місць надзвичайних подій дружинники з обленерго. Але точно, не на Toyota Land Cruiser і навіть не на Toyota Avalon. Я не знаю, як оперативно і на чому добираються до місць крадіжок енергообладнання інші спеціалісти-енергетики. Зате я знаю, що уже кілька років поспіль в Тернопільській області невловимі злодії крадуть щороку до 100 тисяч гривень енергоустаткування. Майно сумлінно страхується, потім кимось крадеться, купляється знову, потім… читай з початку речення.
І, характерно, щось не пригадую жодного відкритого судового засідання, де б було «розвінчано» масштабного викрадача майна обленерго. Того підприємства, яке щороку потребує оновлення і модернізації та страхування майна. В тому й числі й автопарку, який, ну зовсім швидко старіє, іржавіє… Прямо вам, як благенький трансформатор підстанції на околиці села. Отого, котре поринає у темряву після кожного подуву вітру і звично очікує на приїзд ремонтної бригади енергетиків… Вони, електрики-монтери, таки доберуться до села тією єдиною, давно розбитою дорогою. Крізь снігові замети і через півметрові ями. Доберуться швидко… Кажуть, в «Тернопільобленерго» є Toyota Land Cruiser. І не одна…
Орест Сарматський
А ЯКЩО не має автомобіля, і їздить в маршрутці – то чи означає це, що він (чи вона) – НАЙБІДНІШІ?