Тернопільські перевізники не надто задоволені додатковим контролем

Близько 30% міських автобусів і тролейбусів у Тернополі вже оснастили GPS- навігаторами. Протягом першого кварталу 2012-го планують забезпечити міський транспорт цими приладами 100%-во, повідомив днями міський голова Сергій Надал. Нині навігатори працюють у тестовому режимі.

– Ми склали графік, який погодили з кожним перевізником, – каже мер. – Уже працює диспетчерська служба, яка в режимі он-лайн бачить переміщення машин на маршрутах. Тепер ми напрацьовуємо досвід, аби згодом уникнути недоліків у роботі системи.

Усі навігатори працюють ефективно, переконує мер. Жодних поломок наразі не було.

– Коли встановили GPS-навігатори на тролейбусах, у них за день зменшився пробіг, – розповідає пан Надал. – Я навіть собі не можу уявити: їздять лінією і проїзд зменшився. Як? Запитайте тих, хто за кермом.

За допомогою навігаторів міська рада планує контролювати перевізників і водіїв, аби транспорт ходив за графіком і не з’їжджав з маршруту раніше встановленого терміну.

– Що це дасть? Ми знатимемо час виїзду водія на маршрут, – каже він. – Будемо бачити, хто з якої години працював, час прибуття на кожну зупинку, адже на зупинках є графік руху. Часом їду і бачу на зупинці три автобуси. Як можуть вони там стояти одночасно? Якщо є графік, то не може такого бути. Це ми зможемо регулювати.

Усі ці дані, як він каже, хочуть зробити загальнодоступним.

– Тоді тернополянин не буде мерзнути на зупинці, – додає Сергій Надал. – Адже, виходячи з дому, він зайде в Інтернет і гляне, коли автобус буде на його зупинці. За три хвилини до прибуття машини одягне куртку і вийде. Окрім того, буде централізоване оголошення зупинок: назва, час, коли там зупиняється автобус.

Перевізники ідею з GPS-навігаторами підтримали, адже їм самим таке нововведення вигідне, пояснює міський голова.

– Часто власник маршруту може не знати, що робить його водій, – розповідає Сергій Надал. – Проте перевізник підписав угоду з міськрадою і зобов’язаний її виконувати. Через недбалість водія він може втратити бізнес, бо через три порушення угоду з перевізником можна розірвати. Є водії, які погано ставляться до виконання обов’язків. Тепер власники фірм бачитимуть, коли підлеглий виїхав на маршрут, коли з’їхав з нього.

До речі, у Тернополі існує конкуренція між перевізниками. Навіть якщо розірвуть угоду з одним, знайдуться інші, запевняє Сергій Надал.

– Більша проблема – із водіями, – додає він. – Але пропозиції від тих, хто хоче брати участь у даному бізнесі, ми отримували.

Нагадаємо, у Тернополі вже кілька місяців їздять із GPS-навігаторами п’ять машин швидкої допомоги. Відтоді стало легше контролювати витрату бензину водіями. Менше часу вони почали витрачати на виїзд до пацієнта. Приміром, якщо на вул. Руській виник затор, прилад показує водію, як його можна об’їхати. Проте самі водії не надто задоволені появою новинки, адже це – додатковий контроль.

До речі кожен навігатор коштує близько 3 тис. грн. Для КП ”Електротранс” ці прилади придбали за гроші з міського бюджету. Приватні перевізники все купують за власні кошти, – пише “20 хвилин”.

-1 thoughts on “Тернопільські перевізники не надто задоволені додатковим контролем

  • 19:14 | 24.01.2012 о 19:14
    Permalink

    дуже хороша ідея, яка має навести порядок з маршрутками

Коментарі вимкнені.