Важливе повідомлення для тернополян про термомодернізацію
Термомодернізація будинку може відбутися тільки за дорученням мешканців. Якщо вони хочуть утеплити будинок, то офіційно делегують відповідні повноваження керуючому.
Діяти за власною ініціативою і брати кредити на модернізацію будинку без доручення власників, керуючий не зможе. Після ухвалення рішення про проведення модернізації, керуючий будинку або ОСББ може звернутися до банку. Там нададуть маршрутну карту, в якій зазначено, що потрібно зробити. Про це розповів в інтерв’ю газеті «Факти» Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.
«Перший крок — енергоаудит будівлі. Після його проведення аудитор видає будинку сертифікат з енергетичними характеристиками будівлі, а також рекомендаціями щодо заходів, які доцільно провести для досягнення максимального ефекту економії енергоресурсів. ОСББ або керуючий зможуть звернутися на торговельний майданчик, де будуть пропонувати свої послуги проектні та енергосервісні організації. Там вони оберуть найбільш якісного виконавця робіт і домовляться з ним про ціну», — повідомив Геннадій Зубко.
За його словами, саме мешканці будуть визначати, які саме роботи потрібно проводити, адже вони повноправні власники свого будинку. Передбачається, що вони зможуть вибрати один з трьох пакетів послуг Фонду енергоефективності, в залежності від того, наскільки глибоко хочуть модернізувати будинок.
«Перший, найпростіший і дешевий пакет передбачає установку в будинку індивідуального теплового пункту (ІТП), що дозволяє регулювати температуру всередині приміщення в залежності від температури на вулиці. Це дає можливість швидко і при невеликих витратах отримати економію до 15-20 відсотків тепла. Другий пакет передбачає, крім встановлення ІТП, утеплення фасаду, даху та підвалу, а також заміну вхідних дверей та вікон на сходових майданчиках. Третій пакет передбачає повну енергомодернізацію: проводиться ще і заміна всіх інженерних комунікацій в будинку і реконструкція освітлення», — зазначив Зубко.
Також важливим чинником проведення термомодернізації будинку є фінансова складова. Віце-прем’єр розповів, що коли люди вирішили, що збираються робити, провели аудит, знайшли підрядника, керуючий будинком з усіма потрібними документами звертається до банку, отримує кредит на енергомодернізацію, перераховує кошти підряднику і той приступає до роботи.
«Банк, видавши позику, відправляє до Фонду заявку на компенсацію частини суми. Однак фонд перераховує гроші не відразу. Заявка залишається там до закінчення робіт. Після цього проводиться повторний енергоаудит будівлі, який повинен показати, наскільки підвищилася його енергоефективність в результаті модернізації. Даний аудит оплачує сам Фонд», — повідомив Зубко.
Контролювати якість проведених робіт буде компанія, роботу якої профінансують європейські донори. Таким чином вона підтвердить, що роботи проведені в повному обсязі, використані якісні матеріали та обладнання. І вже на підставі верифікації Фонд перерахує в банк кошти, які підуть на погашення частини тіла кредиту.
«Передбачається, що Фонд буде компенсувати позику від 30 до 50 відсотків тіла кредиту: 30 відсотків, якщо будинок проводив модернізацію за першим пакету, 40 — якщо по другому, 50 — якщо по третьому. Чим більш комплексно проводити модернізацію, тим істотнішою буде держпідтримка. Крім того, така система буде спонукати власників будинків проводити більш значні перетворення», — зазначив Геннадій Зубко.
Коментарі вимкнені.