Впливові громадські активісти Тернополя почали боротьбу з потворною рекламою міста
Нарешті. Тернопільська реклама (чи точніше – її потворність) стала лейтмотивом дискусії активістів з відповідальними за рекламу, вивіски та екстер’єр будівель – представниками Тернопільської міської ради. В рамках зустрічі напрацьовано ряд правил для наведення ладу у цій сфері. Однак ця зустріч – лише старт у тривалому поваленні рекламної потвори міста. Сталося це в останній день квітня.
Характер розмови був конструктивним, спокійним, з кваліфікованими ідеями, здоровою суперечкою. Насамперед, учасники зустрічі вирішили акцентувати увагу на усуненні з історичного центру міста “неправильних” вивісок на фасадах м. Тернополя. Нагальними є вул. Валова, Сагайдачного, Руська, бульвар Шевченка. За приклад взяли і досвід Львова, Ужгорода, Івано-Франківська. “Повинні існувати і використовуватися загальні вимоги міської ради до орендарів приміщень комунального значення щодо розміщення реклами – вони не можуть використовувати фасад як завгодно, — сказав один з ініціаторів зустрічіUriSobi. — В історичному центрі міста окремі будинки є архітектурними пам’ятками, фасад яких заборонено змінювати згідно з законодавством. У довготривалій перспективі ми запланували спрямувати погляд підприємців щодо розміщення реклами в місті”.
Директор АRT-клубу “Коза”Ігор Мамус: “Приміром, фірма “Київстар” дуже потерпає за власний імідж. Коли навпроти їхньої реклами розмістити банер, підписаний міською радою про те, що громада міста проти такого вигляду реклами, яка ганьбить місто. Тобто пропоную вчинити справді точковий удар по потворній рекламі, який може стати прикладом для інших”.
Начальник управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради Юрій Дейнека: “Уся робота, що стосується реклами міста, поділяється на три частини: 1) велика реклама (борди і сіті-лайти), за яку стягується плата – основне джерело надходжень небюджетних коштів до міського бюджету (його частка становить 5% всього бюджету Тернополя) –у компетенції управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради; 2) мала реклама (штендери або “шпортали”, парканна і афішна реклама) – у компетенції КП “Парк Загребелля”. Я погоджуюся, що подекуди у нас забагато рекламних об’єктів цього типу, дехто з підприємців не дотримується правил благоустрою – обіцяю, найближчим часом будуть застосовані жорсткіші заходи до цих порушників; 3) вивіски – до 2013 року фактично за них відповідало управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради, але тепер, згідно з законодавством України, вивіска – це мала архітектурна форма, погодження на встановлення якої видає управління архітектури”.
Про правила видачі дозволу: вивіска до 3 кв. м не потребує дозволу ради з питань реклами, поза 3 кв. м. – потребує. У раді з реклами нині є 12 осіб – два заступники міського голови, чотири депутати міської ради, три представники управління стратегічного розвитку міста, представник архітектури, земельних ресурсів, ЖКГ і директор художньої школи. “Впродовж останніх двох років ми надаємо близько 80% відмов на нову зовнішню рекламу, сказав Юрій Дейнека. — Позитивні дозволи переважно надаються на встановлення реклами у так званій третій зоні – об’їзні вулиці. Згідно із законодавством, вивіска повинна бути виключно українською мовою, реклама – будь-якою мовою, але Тернопільська міська рада звернулася до Верховної Ради України щодо україномовності всього зовнішнього рекламного продукту, в результаті – у законопроект внесено відповідні зміни”.
За результатами зустрічі щодо зовнішньої реклами міста вирішено:
- Розробити правила оформлення зовнішньої реклами і вивісок міського рівня. За основу взяти напрацьовані матеріали депутата Тернопільської міськради Михайла Окаринського та досвід інших міст.
- Включити у міську раду з реклами трьох представників ініціативної групи. Зустрічі відбуватимуться щодватижні.
- Естетичний характер вивісок регламентувати дорадчим органом з числа фахівців.
- Пілотний проект регулювання встановлення вивісок застосувати в історичному центрі міста – вул. Валова, Сагайдачного, Руська, бульвар Шевченка.
- В рамках співпраці громадських активістів та муніципальної поліції навести лад з вивіскою у ТОВ “Галицький торговий дім” на вул. Сагайдачного, 1.
- Дати запит, чи існують відповідні дозволи на встановлення вивісок в історичному центрі Тернополя.
Коментарі вимкнені.