Якість освітніх послуг у громадах Тернопільщини: хто лідирує, а хто відстає

У Тернопільській обласній військовій адміністрації презентували результати рейтингової оцінки соціально-економічного розвитку громад за напрямком «Освіта» за січень–липень 2025 року. Про основні висновки під час брифінгу розповіли заступник начальника ОВА Павло Журба та начальниця департаменту освіти і науки Ольга Хома.

Аналітика проводиться відповідно до розпорядження начальника ОВА та охоплює ключові освітні показники у громадах області. Нижче — головні аспекти.

Харчування у школах

Станом на 1 липня 32 громади повністю використали державні субвенції на організацію харчування учнів початкових класів.

Разом з тим, у ряді громад освоєння коштів залишається низьким:

  • Козівська — 41,8%

  • Коропецька — 62,3%

  • Кременецька — 62,7%

  • Бережанська — 62,4%

Підтримка дітей з особливими освітніми потребами

Повністю використали кошти 14 громад. Найгірші показники:

  • Заводська — 60%

  • Білецька, Білобожницька, Скориківська, Микулинецька — по 83%

Впровадження електронного документообігу

Більшість громад уже впровадили електронні журнали у школах. Однак у деяких — ситуація незадовільна:

  • Купчинецька — 66%

  • Золотопотіцька — 50%

  • Почаївська — лише 10%

Національно-патріотичне виховання

Оцінювалася частка закладів, де працюють гуртки патріотичного спрямування — це важливий елемент формування національної свідомості. Найкращі показники – у громадах, які системно впроваджують відповідні ініціативи.

Формування освітньої мережі відповідно до законодавства

100% відповідність вимогам Закону України «Про освіту» щодо шкільної мережі досягнута в таких громадах:

  • Більче-Золотецька

  • Великобірківська

  • Заводська

  • Коропецька

  • Почаївська

  • Скориківська

  • Чортківська

Реалізація проєкту «Нова українська школа»

Аналізується ефективність використання коштів на модернізацію шкільної інфраструктури в межах державної субвенції. Це один із ключових компонентів трансформації української школи у сучасну, комфортну та безпечну для дітей.

Загалом оцінка засвідчила: частина громад демонструє системний підхід до освітньої політики, але в деяких — ще є над чим працювати. Тернопільська ОВА закликає керівництво громад усунути недоліки, зокрема — в частині використання коштів, цифровізації та підтримки дітей з ООП.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *