УПЦ Московського патріархату все більше втрачає свій авторитет і паству навіть на Донбасі

У Волновасі, де кілька місяців тому під «Гради» бойовиків потрапив рейсовий автобус із мирними жителями, у приміщенні колишньої бібліотеки з’явилася громада УПЦ КП. Останньою краплею, яка переповнила чашу терпіння волновасців, стала відмова місцевого священика, представника УПЦ МП, освятити пам’ятний хрест на місці загибелі людей. Про це у соцмережах повідомив позаштатний радник міністра оборони в АТО Олександр Бригинець. «Як розповіли нам iз «кіборгом» Баріном хлопці з відомого блокпоста у Волновасі (там росіяни знищили автобус iз мирними жителями), місцевий російський піп не схотів добровільно освячувати хрест на місці загибелі волновасців. Його довелося додатково переконувати. Та й сам хрест поставила не релігійна громада, не волновасці, а бійці з нашого блокпоста. Ця подія стала ключовою для релігійного життя в місті… Монополіст УПЦ МП почав втрачати авторитет, натомість з’явилася УПЦ КП. Нарешті… За Януковича це було неможливо.. Тепер тут і місце молитви, і волонтерський центр», — написав він.

Не додав авторитету УПЦ Московського патріархату і вчинок митрополита Київського Онуфрія, керуючого справами митрополії митрополита Антонія та настоятеля Свято-Троїцького монастиря архієпископа Йони на урочистому засіданні ВР, присвяченому 70-й річниці Перемоги у Другій світовій, який перед усім світом засвідчив як мінімум зневагу до героїв країни, головними душпастирями якої вони є. Нагадаємо, що в той час, коли Президент зачитував імена бійців АТО, яким присвоїли звання Героїв України (частині з них — посмертно), лише ці троє священиків, у той час, як весь зал, зокрема й іноземні гості та інші релігійні авторитети, підвівся на знак пошани перед пам’яттю бійців, продовжили демонстративно сидіти на своїх місцях. Згодом у прес-службі УПЦ МП пояснили, що таким чином вони виявили протест проти війни на сході.

Утім таке пояснення скоріше скидалося на цинічне за формою і суттю виправдання. Релігійний журналіст Катерина Щоткіна розцінила цей акт як вияв громадянської релігії, яку формує Кремль за підтримки Московської патріархії в Росії, де страждання за Кремль подають як страждання за Христа. «Ця специфічна «послідовність», яку стверджували власними сідницями у ВР владики УПЦ МП, є яскравою ілюстрацією «гібридної війни», яка насправді, без евфемізмів, є війною мерзотників. Керівництву УПЦ МП зручно вважати цей конфлікт братовбивчим» і тим більше «релігійним», солідаризуватися зі сходом, який є «жертвою», а також не визнавати участі у війні російської сторони. Зручно, розумієте? Політично доцільно», — пише вона у своєму огляді в тижневику «Ділова столиця».

Такої самої думки дотримується і голова інформаційного управління УПЦ Київського патріархату архієпископ Євстратій (Зоря): «Свого часу Спаситель засвідчив лукавство фарисеїв і первосвященників, поставивши їм просте питання: хрещення Іоанове було з Небес чи від людей? Взявши цей спосіб за приклад, вважаю, що замість багатьох виправдань сумнівної щирості, які покликані рятувати залишки репутації Московського патріархату в Україні (УПЦ МП), митрополиту Онуфрію та іншим керівниками цієї Церкви достатньо дати просту та однозначну відповідь лише на кілька питань: Чи вважаєте Ви, що росіяни і українці — один народ? Чи вважаєте Ви, що для України краще бути частиною Росії? Чи вважаєте Ви Крим окупованою російськими військами частиною України? Чи вважаєте Ви Росію агресором щодо України (так як це визначене постановою ВР України)?… Достатньо почути від м. Онуфрія, м. Антонія, м. Августіна (головного капелана від МП) та інших чільних ієрархів «так» або «ні», без всяких «з одного боку… з іншого боку», «так, але …» — і більше не треба нічого говорити», — написав він у своєму «Фейсбуці».

Тим часом тенденція переходу релігійних громад з-під егіди УПЦ МП до КП зберігається. Лише минулого року своє підпорядкування змінили більше 30 парафій УПЦ МП.

УМ

Коментарі вимкнені.