Протягом 2024 року на Тернопільщині завершили ремонт 5 мостів


Стабільне функціонування мостів під час воєнного стану необхідне для забезпечення логістики гуманітарних та військових вантажів, цивільної евакуації. Для ремонту стратегічно важливої інфраструктури країни Уряд у 2024 році виділив субвенцію. Джерелом субвенції є залишки виділених 2023 року коштів Європейського інвестиційного банку. По Тернопільській області були включені мости і шляхопроводи, які перебувають в аварійному стані й потребують невідкладного ремонту.
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області у 2024 році мала 4 таких об’єкти. Це штучні споруди важливих для логістики регіону доріг М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече, Р-39 Тернопіль – Броди та Р-41 Обхід Тернополя.
Ще один об’єкт на автомобільній дорозі державного значення Т-23-12 Гусятин – Городок фінансувався затвердженою КМУ програмою «Підтримки швидкого відновлення України».






Під час воєнного стану будівництво, реконструкцію, капітальний, поточний середній ремонт державних доріг призупинено. Передусім кошти спрямовуються на відновлення інфраструктури, яка була пошкоджена ворогом. Тим часом у тилових областях, серед яких Тернопільська, потрібно зберегти в хорошому стані відремонтовані у попередні роки дороги. Це важливо для безперебійної логістики мережею автошляхів країни.


Одним із важливих завдань експлуатаційного утримання транспортної інфраструктури є ремонт мостів, шляхопроводів та водопропускних труб. Всі ці об’єкти називаються «штучними спорудами» та мають критичне значення для збереження безпечного проїзду автошляхами. Для того, щоб під час воєнного стану не допустити ускладнень руху транспорту на державних дорогах, Служба відновлення системно ремонтує аварійні штучні споруди. Наприклад, у 2024 році Служба полагодила такі об’єкти:
• Два мости на дорозі М-30 Стрий – Умань – Дніпро – Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький) у населеному пункті Плотича через річку Стрипа та міст у селі Шибалин. На обох штучних спорудах проведено ремонт конусів, опор та насадок. Виконано антикорозійний захист мостових поверхонь.
• Міст у населеному пункті Скала-Подільська на дорозі Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Борщів – Кам’янець-Подільський. Влаштовано вирівнюючий шар дорожнього покриття.
• Два мости на автомобільній дорозі Т-20-02 Тернопіль – Скалат – Жванець у селах Пробіжна та Колиндяни. На цих об’єктах провели антикорозійний захист підмостових поверхонь, влаштували захисне покриття тротуарів. Виконали ремонт перил та бар’єрного огородження.
• Міст через річку Храмова в селі Новосілка на автомобільній дорозі Т-20-15. Задля безпеки учасників дорожнього руху провели ремонт перил та тротуарних блоків. Виконали підмостові роботи з антикорозійного захисту.
• Міст на 7 кілометрі автомобільної дороги Т-20-17 Гримайлів – Яблунів. На штучній споруді, яка була побудована 1975 року, за півстоліття експлуатації утворилися небезпечні пошкодження, які в подальшому могли призвести до ще більш критичного руйнування. Дорожники виконали лаштування шафових стінок, ліквідацію розмиву земполотна, влаштування нових лежнів та перехідних плит і відновлення дорожнього покриття.


У 2024 на замовлення Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області підрядні організації виконали ліквідацію вибоїн струменевим методом та за допомогою гарячого асфальтобетону, ліквідували пучини та просадки дорожнього покриття. Загалом відновили 145 845 метрів квадратних дорожнього покриття.


Задля безпеки дорожнього руху впродовж 2024 року на державних дорогах області Служба відновлення поновила 192,8 км дорожньої розмітки, нанесла 250 «зебр» та 674 квадратних метрів напрямних острівців. Вздовж державних доріг Тернопільщини встановлено та замінено 120 дорожніх знаків. Відремонтовано 200 м вуличного освітлення.


Співпраця із ТГ та ОВА дозволяє проводити більше робіт на державних дорогах області в умовах обмеженого фінансування експлуатаційного утримання. Завдяки інструменту співфінансування з державного та місцевого бюджету можемо терміново провести ремонт зношеного покриття чи інфраструктури.
Протягом минулого року завдяки співфінансуванню вдалось поліпшити умови проїзду у межах 9 громад області. У межах співфінансування з Тернопільською обласною військовою адміністрацією вдалось відновити підходи до мосту через річку Коропець на автомобільній дорозі Р-87 Галич – Підгайці – Сатанів. Проведені роботи з ліквідації аварійної ямковості, вибоїн, напливів, влаштування вирівнюючого шару асфальтобетону на наступних державних дорогах: М-30 Стрий – Умань – Дніпро – Ізварине в межах Підгороднянської територіальної громади; Р-26 Острог – Кременець в межах Шумської територіальної громади; Р-43 /М-19/ – Ланівці – /Н-02/ в межах Лановецької територіальної громади; Т-20-10 Збараж – Підволочиськ в межах Скориківської територіальної громади; Т-20-17 Гримайлів – Яблунів в межах Хоростківської територіальної громади; Т-20-01 Бучач – Чортків – Скала-Подільська в межах Бучацької територіальної громади; Т-20-16 Бучач – Товсте в межах Трибухівської територіальної громади; Т-20-09 Вишнівець – Ланівці в межах Борсуківської територіальної громади.
Вдячні громадам Тернопільщини за співпрацю щодо забезпечення сталого проїзду дорогами області та безпеки дорожнього руху.
Нагадаємо, що з 1 січня 2024 року кошти, що надходили у Дорожній фонд, з якого здійснювалося фінансування ремонтно-будівельних робіт в тому числі з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, Уряд перенаправив на потреби оборони.


У 2024 працювали над отриманням і в найближчому майбутньому над встановленням тимчасових модульних мостів, які надають нам Сполучені Штати Америки
та Японія
в якості допомоги. Загалом Тернопільщина отримає 3 металевих штучних споруди. Частина тимчасових споруд (мостів) вже прибула в Україну для подальшого встановлення.


Працівники Служби відновлення у Тернопільській області вже пройшли навчання закордоном з монтажу та технічного супроводу виконання робіт зарубіжних мостових конструкцій та готові приступати до праці.
Тимчасові металеві модульні мости – швидке вирішення проблеми аварійних штучних споруд в умовах браку коштів на капітальний ремонт.

На початку минулого року Служба відновлення у Тернопільській області отримала гуманітарну допомогу від Королівства Нідерланди
у вигляді технічної солі. Для протиожеледної обробки доріг державного значення надійшло 2979 тон технічної солі, що дає можливість значно зекономити витрати на зимове експлуатаційне утримання.

