Тернопільські підприємці змінюють регламент сесії

24 листопада на одній з найдовших сесій міської ради, було прийнято зміни до регламенту. Варіант, опрацьований усіма фракціями із чималою кількістю змін, не набрав потрібної кількості голосів. Проте кілька суттєвих змін до регламенту депутатам таки внести вдалося. Однією із пропозицій до регламенту була ідея тернопільських підприємців, членів Громадської спілки “Рада бізнесу Тернопілля”, яку вони запозичили у м.Суми. Стосувалася вона громадських експертних комісій при депутатських комісіях. 

Декілька тижнів від «Ради бізнесу Тернопілля» (далі РБТ – прим. ред.) звучить ініціатива щодо створення Громадських експертних комісій при постійних депутатських комісіях. Аби це не були порожні балачки, РБТ підготувала зміни до регламенту Тернопільської міськради та передала їх депутатам, аби впровадили цей задум. 24 листопада на другій сесії міської ради сьомого скликання ропозиція підприємців пройшла погодження більшості депутатів та була включена до регламенту.

– Нашу ідею, схоже, підхопив і міський голова Сергій Надал, який в останніх інтерв’ю говорить про відкритість влади, залучення громади, експертні ради, – каже голова Громадської спілки «Рада бізнесу Тернопілля» Олександр Бораковський. – Це однозначно добре. Проте є сподівання, що бачення мером експертних рад при депутатських комісіях (через які проходять усі питання перед сесією) таке ж, як і наше бачення громадських експертних комісій. Ми вболіваємо за те, аби при кожній депутатській комісії постійно працювала громадська експертна комісія (далі ГЕК – прим. ред.). Тільки тоді громада бачитиме наміри влади ще до того, як ті наміри винесуть на сесійне голосування.

Тож «Рада бізнесу Тернопілля», як і частина громадських організацій міста, докладуть зусиль, аби задум запрацював, і не лише для «галочки», а для реального громадського контролю.

– Підготовлену нами пропозицію щодо ГЕК включили до регламенту, – каже секретар РБТ Христина Феціца. – Тепер, спільно з депутатами та іншими ГО попрацюємо над положенням про ці комісії. Вірю, що вдастся розробити механізм відбору до них за принципом фаховості учасників.

Досвід громадських експертних комісій при депутатських комісіях, нагадаємо, РБТ запозичила у Сумах. Там уже давно діють такі громадські дорадчо-консультативно-контролюючі органи. Основна їхня відмінність від громадських рад, які створені при управліннях чи міському голові, у тому, що ГЕК бачать наміри влади ще до того, як їх втілять. Завдяки такому контролю у Сумах громадському сектору вдалось зупинити сумнівні виділення землі, нераціональне використання бюджету, відчуження комунального майна тощо.

ДОВІДКА

Як зазвичай проект рішення потрапляє на сесію і де можливий громадський контроль:

  1. фізична чи юридична особа звертається через Центр надання адмінпослуг до міської ради;
  2. профільне управління готує проект рішення;
  3. проект рішення з даними, додатками, супровідніми документами розглядає депутатська комісія (саме тут можливий і потрібний контроль у форматі ГЕК при депутатській комісії);
  4. проект рішення (його назва, максимум текст рішення) звучить у сесійній залі, депутати голосують;
  5. рішення (часто без ПІП та адрес) з’являється на сайті міської ради.

Коментарі вимкнені.