Парафіяни церкви на Пилипа Орлика стверджують, що проти них розпочали інформаційну війну (офіційний коментар)
Останнім часом у Тернополі, особливо на мікрорайоні “Дружба”, тільки й мови про скандал, який розгорнувся навколо церкви св.Володимира та Ольги (вул.Пилипа Орлика). Сьогодні на сайті Тернопільсько-Зборівської єпархії УГКЦ з’явився офіційний коментар щодо цієї ситуації.
Близько півсотні парафіян храму св. Володимира і Ольги, члени Парафіяльної Ради та настоятель храму о. Роман Цюпка зібралися 7 лютого, о 19.30, у прицерковному приміщенні, аби обговорити план дій щодо мирного вирішення конфлікту довкола будівництва храму та інших споруд на земельній ділянці, якою громада володіє понад 20 років.
Проаналізувавши ситуацію, присутні висунули одностайну позицію та бажають заявити про наступне:
- Парафія УГКЦ св. Володимира і Ольги на чолі зі священиком молиться за збереження миру та мирне врегулювання конфлікту. Пріоритетом нашої спільноти є служіння Богу та добро вірних. Ми не хочемо нікого образити, спричинити матеріальну чи духовну шкоду та найперше запрошуємо усіх до участі в молитві;
- Парафія, як юридична особа, у справі побудови нового храму, житлових споруд, реконструкції прицерковного подвір’я діяла і діятиме виключно у рамках закону. Громада чесно пройшла передбачені законодавством процедури отримання необхідних дозволів та володіє необхідною документацією, яку при потребі готова представити для ознайомлення.
- 17-18 січня на парафії св. Володима і Ольги в межах ділянки, яка має державний акт і є в постійному користуванні громади, згідно декларації про підготовчі роботи інспекції держархбудконтролю від 10 січня, було проведено підготовчі роботи з видаленням зелених насаджень під перспективну забудову соціально-громадських приміщень для потреб громади з надбудовою житлового будинку. Станом на сьогоднішній день не має остаточно затвердженого проекту і макету будівництва. Тому нема підстав говорити наперед про кількість поверхів.
- 13-тикупольний храм Володимара і Ольги в місті будується силами громади і жертводавців вже 15 років. Будівництво є складним і вимагає великих капіталовкладень, якими, станом на сьогодні, громада не володіє. У 2008 році на засіданні Парафіяльної Ради одноголосно було прийняте рішення шукати інвестора та можливі шляхи для завершення будови храму до ювілею 1025-ї річниці Хрещення Русі-України. За останні роки громада отримала від різних державних інстанцій усі необхідні документи та дозволи для залучення інвестора та завершення будівництва храму.
- Стосовно питання земельної ділянки слід зауважити, що вона не межує ні з одним будинковолодінням, крім землі Тернопільської міської ради, яка, в свою чергу, надала всі дозвільні документи. Всі відстані до прилеглих будинків є погоджені в управлінні архітектури і містобудування та внесені в генплан забудови. Тому стверджувати, що парафія чи священик самовільно вчинив зрізання дерев, або ж захопив чиюсь територію немає підстав.
- Парох о. Роман Цюпка з 1998 року спільно з Парафіяльною Радою, яка контролює всі видатки на будівництво храму, здійснюють будівництво. На парафії, як і в кожній юридичній організації, є книги прихідної і вихідної інформації та журнал перевірок. Кожен парафіянин може звернутися до бухгалтера церковної громади, який може дати вичерпну відповідь на поставлені запитання стосовно використання пожертв на будівництво храму.
На зустрічі о. Роман Цюпка зазначив: “Як священик парафії та духовна особа за роки мого служіння я прагнув ставити інтерес, добробут парафії та її вірних на перше місце. Багато справ вдалося здійснити, однак є ще до чого прагнути і над чим працювати у парафіяльній громаді і в духовному житті. Зважаючи на прикре непорозуміння, яке виникло, хочу, в першу чергу, зберегти мир та спокій у даній ситуації, бо саме це дозволить знайти спільний вихід.
Після ознайомлення із публікаціями в ЗМІ щодо даного конфлікту та зустрічі із парафіянами склалося враження, що окремі жителі масиву “Дружба” неправильно поінформовані щодо даної справи, не готові до конструктивного діалогу і, мабуть, окремі з них відстоюють інтереси третьої сторони. Припускаю, що вони можуть бути підбурені різного роду релігійними чи світськими структурами, які за будь-яку ціну ставлять перед собою мету дискредитувати парафію та Церкву”.
Присутні на зустрічі парафіяни ствердили, що проти їхньої громади та священика розпочато інформаційну війну. Парафіяни почергово висловлювали свої позиції та обурювалися діями протестуючої сторони, серед яких, за їх словами, немає практикуючих вірних парафії та поширюється неправдива інформація.
“Ініціативна група складається близько із десятка чоловік”, – каже депутат місцевого округу Михайло Окаринський, який попередньо був присутній на зібранні протестуючої сторони. Він каже, що багато з них взагалі не проживають на масиві “Дружба”, є послідовниками Рун-віри, або ж атеїстами. “Я був на зборах протестувальників та відчув, що проти нас величезна агресія, незадоволення… Їх сторона сильна та організована. Якщо їм не протиставити активну позицію парафії, то Церква програє. Церква, маючи всі законні підстави, всі документи, програє, тому що та сторона є активна. Тому закликаю вас бути активними у відстоюванні своєї позиції… Необхідно скласти план чітких заходів, щоби громадськість через ЗМІ дізналася про вашу позицію. Тим більше цей конфлікт переходить на інший рівень: вже стоїть питання не просто про будівництво, а проти Церкви… Закликаю церковну громаду до максимальної активності”.
Голова Парафіяльної Ради Данило Чепіль дав присутнім наступне роз’яснення (відеосюжет):
Оксана Іноземцева, член Парафіяльної Ради, зазначила наступне: “Ми не можемо завершити будови цієї церкви із своїх пожертв, бо наші люди бідні. Отець Роман чинить благородну роботу, допомагає нам шукати кошти, жертвує усім, щоб наша справа не зупинилася та ми могли спільно славити Бога у храмі. Ми не хочемо кричати чи сваритися, ми хочемо з тими людьми спілкуватися, почути їх і про своє сказати”.
Марія Вонс, член Парафіяльної Ради, додала: “Ми дякуємо Господу, що він нам дав щастя будувати цей храм. Не кожне покоління українців мало таку можливість. А будували храми, бо Церква була джерелом відродження нашого народу. Я хочу низько схилити голову перед отцем Романом за неоціненну працю будівничого цього храму, за старання, чесність і духовний провід”.
Парафіянин Едуард Юзвик сказав наступне: “Якби тут церкви не було, то давно би цю землю розпаювали. Наші українці так просто не збираються. Хтось мусить їх підбурювати… Мені прикро, що є люди, які замість того, щоб самим щось творити, лише руйнують чиюсь працю”.
Мешканець будинку № 4 по вул. Пилипа Орлика Андрій Стець стверджує: “Ініціативна група протестуючих поступає, м’яко кажучи, нечесно. Вони ходили і збирала підписи мешканців прилеглих будинків, однак недокінця пояснювали вірним суть проблеми. Саме тому деякі парафіяни, особливо старші люди, поставили підписи. Моя дружина поставила підпис для запиту в держархбудконтроль, однак, коли її просили підписатися під протестом, вона від цього відмовилася”.
Парафіянка Люба Птиця підкреслила: “Те, що ви отче Романе запланували — робіть, ми за вами обома руками та вся громада вас підтримує. Храм мусимо докінчити”.
Парафіянин, що не назвався, зазначив: “Кожен день будови — це подвиг для парафіян та священика, бо є дуже багато труднощів. Багато праці зроблено і багато ще треба зробити. Я єдине не розумію, чому працівники ЗМІ нас не чують, чому не розповідають про нашу позицію. Ми покоління, яке не освічене в інтернеті, однак з нами треба рахуватися, бо тут справа нашого життя”.
Отець Роман Цюпка закликав вірних до мирного вирішення конфлікту: “Тут нічиї імена ми називати не будемо. Коли говоримо про парафію, то маємо на увазі тисячі вірних, які ще скажуть про свою позицію, група ж незгідних ледь назбирує 40. В неділю, 10 лютого, збиратимемо підписи людей, які за зведення будинку на території парафії. Ми, однак, не хочемо ворожнечі між вірними, а навпаки – палкіше молитимемося до Бога, щоб усі могли розуміти, що ми є один нарід, що є одна віра і одне Хрещення. Лише з Богом ми сильні, як нація. Наш храм та кожна споруда на території парафії є ваші, тут ваша кропітка праця, тяжкий, багатолітній труд, пожертви і саме тому вони служитимуть на благо вірних”.
Пре-служба єпархії
З цього коментару можна зробити один висновок: хто винуватий “НЕВІСТКА”.
Люди, та пора вже керуватись законами, не подобається/неподобається. То ж не на вашій ділянці релігійна громада будує, а на СВОЇЙ!
Завдяки новобудові буде змога провести реальний благоустрій біля сусідніх будинків! Так що тут ліпше радіти, а не протестувати!
Випий, і ти будеш щасливий кілька годин; закохайся, і ти будеш щасливий кілька літ; посади сад, і ти будеш щасливий все життя. (Китайська мудрість) А в нас, здається, навпаки… вирубай сад, і ти будеш багатим. Але бідним духовно залишиться той, хто це зробить.
Не перед вашими вікнами будуватиметься будинок, а перед нашими. І нам років 5, 6 чути будівельні і ремонтні роботи вікна у вікна, і не вам закриють пейзаж за вікном, який для всіх нас надзвичайно важливий. Коли нищили дерева, нищили наші серця.