Справжні реалії “прозорого” бюджетного процесу в Тернополі
Майже рік тому, 02.02.2017 р. Експертно-аналітична група “Акцент”зверталася до міського голови Тернополя та депутатів Тернопільської міської ради з пропозицією провести бюджетні слухання відповідно до вимог Статуту.
Для цього члени групи закликали:
1) своєчасно оприлюднити проект міського бюджету шляхом його розміщення на офіційному сайті міської ради в розділі «Бюджет міста» та публікації в офіційному виданні міської ради для якісної підготовки громадськості до бюджетних слухань;
2) ухвалити розпорядчі документи, якими визначається проведення бюджетних слухань;
3) завчасно розмістити на головній сторінці офіційного сайту оголошення про проведення бюджетних слухань;
4) розглянути Тернопільською міською радою, зокрема профільним виконавчим органом та постійними комісіями міської ради усі зауваження та пропозиції, які вносяться за результатами бюджетних слухань та надати обґрунтовану відповідь щодо їх врахування чи неврахування.
Звернення одноголосно підтримали члени профільної постійної комісії міської ради з питань бюджету та фінансів.
Втім норма Статуту щодо проведення бюджетних слухань так і не була дотримана.
Нещодавно Експертно-аналітична група “Акцент отримала відповідь від міської ради.
Перед тим, як розмістити короткий коментар відповіді Тернопільської міської ради, зацитуємо Статут, зокрема п. 6.6.8.
“З метою інформування громади міста про положення проекту міського бюджету й одержання зауважень і пропозицій від членів територіальної громади міська рада обов’язково проводить бюджетні слухання до винесення проекту бюджету міста на сесію міської ради. Оголошення про проведення бюджетних слухань завчасно розміщується на головній сторінці офіційного сайту Тернопільської міської ради та доводиться до відома громадськості міста. Усі зауваження та пропозиції, які вносяться за результатами бюджетних слухань, підлягають обов’язковому розгляду органами місцевого самоврядування, зокрема профільним виконавчим органом та постійними комісіями міської ради.”
У відповіді Тернопільської міської ради читаємо, що 1 листопада було оприлюднено оголошення про проведення громадських слухань та обговорення пропозицій до проекту бюджету. А вже через день (тобто 3 листопада) такі слухання було проведено. Сам проект бюджету було оприлюднено 24 листопада. Звертаємо увагу на те, що інформація про сам факт проведення слухань, його учасників та ухвалених рішень інформація у відкритому доступі відсутня.
Проведений захід не суперечить Статуту. Однак його можна розглядати як окремий захід, окрім передбачених бюджетних слухань. Адже таким чином не було поінформовано громаду про проект бюджету, адже він навіть не був опублікований (!). У зв’язку з цим, члени територіальної громади не мали змоги висловити свої зауваження та надати пропозиції. Таким чином, на нашу думку, норма Статуту про проведення бюджетних слухань не виконана.
Ще більш дивними виглядають пояснення щодо невиконання норми про оприлюднення проекту міського бюджету Тернополя на офіційному сайті Тернопільської міської ради у розділі “Бюджет міста”. На думку авторів листа, цього місцева влада не зробила тому, що бюджет не був збалансований. Через незбалансованість бюджету, його було розміщено в іншому розділі, ніж це передбачено Статутом, а саме “Проекти рішень та порядки денних засідань сесій міської ради”.
Тут щось коментувати навряд чи потрібно.
Сподіваємося, що в 2018 році, таку практику виконання основного документу громади – Статуту територіальної громади буде припинено.
Коментарі вимкнені.