У губернатора Тернопілля Валентина Хоптяна заберуть злощасний джип, на якому вбито людину?

Парламентська опозиція пропонує позбавити високопоставлених чиновників іномарок і пересадити їх на автомобілі вітчизняного виробництва. З відповідною пропозицією виступили народні депутати («Батьківщина») Андрій Павловський, Олександр Бригінець та Юрій Стець.

Ініціатива нардепів-опозиціонерів представлена на розгляд Верховної Ради у вигляді законопроекту № 1122 про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо використання службового транспорту).

«Автомобілі чиновників нагадують бенкет під час чуми. Коли соціально-економічна ситуація в державі надзвичайно складна, держслужбовці, ніби нічого не сталося, продовжують дивувати громадян не тільки золотими унітазами, але і шикарними іномарками. Чиновників потрібно поставити в ті ж умови, в яких живе суспільство», – зазначив один з ініціаторів законопроекту Олександр Бригінець.

Згідно із законопроектом, будуть розроблені правила відчуження автомобілів не українського виробництва і автомобілів, вартість яких перевищує зазначену в статті 33-1 суму. Мова йде про машини, які експлуатуються Кабміном, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними місцевими адміністраціями та їх структурними підрозділами. У той же час державні службовці можуть використовувати для потреб в роботі власний транспортний засіб або транспортний засіб членів своєї сім’ї. Умови та розмір компенсації витрат на його експлуатацію визначається Кабінетом міністрів України.

Законопроектом також пропонується доповнити главу 4 Закону України «Про державну службу» статтею 33-1 «Використання службового транспорту», в якій визначено граничні суми вартості автомобілів для різних категорій посад державних службовців.

Відзначимо, що ініціатори законопроекту не уточнили, про які саме авто вітчизняного виробництва йде мова. Як відомо, ситуація на ниві вітчизняного автопрому важка, якщо не сказати критична. Протягом 2012 року повністю перестали випускати автомобілі такі підприємства, як «КримавтоГАЗ» (Сімферополь), «УкрВолгатехсервіс» (Бориспіль), «Чернігівавтодеталь» (Чернігів), КАРЗ № 5 (Київ), КАРЗ № 6 (Київ), «Анто-Рус »(Херсон), IVECO-КрАЗ (Кременчук),«Автоагрегат» (Краснодон), «АЗ МО» (Київ); припинив виробництво легкових автомобілів ЛуАЗ (Луцьк). Перераховані автозаводи випускали десятки тисяч автомобілів на рік.

Через відсутність умов, що стимулють автомобільне виробництво, Україна може повністю втратити всю галузь. У грудні була припинена робота Запорізького автомобільного заводу (ЗАЗ), і черкаського “Богдану”. Замовлення на КрАЗі і ЛАЗі – мінімальні.

Як відомо, чимало високопоставлених чиновників Тернопілля не відмовляють собі у задоволенні кататися на великих дорогих іномарках. Не є винятком і голова Тернопільської ОДА Валентин Хоптян, котрого пов’язували із смертельним ДТП на Хмельниччині. Нагадаємо, тоді позашляховик “Тойота Ленд Крузер” врізався у “дев’ятку”, – пише За Збручем. Як наслідок, одна людина загинула і ще двох було травмовано. Як виявилося, злощасним джипом користувався намісник Януковича, проте на момент аварії за його кермом перебував тодішній начальник УДАІ в області Віктор Пак. Сам же Хоптян після скандалу заявив журналістам, що їздить на значно меншому та дешевшому джипі “Сузукі Гранд Вітара”, який формально належить його дружині. Деякий час він показово приїжджав на роботу на цьому автомобілі. Утім, пізніше губернатор знову пересів на великий чорний джип марки “Тойота”.

Коментарі вимкнені.