Які перевізники через рік можуть вилетіти з ринку Тернополя
Цього року конкурс щодо перевезення пасажирів у маршрутному транспорті Тернополя пройшов дещо напружено. Так, за словами депутата міськради, члена комісії з питань транспорту Романа Торожнюка, депутати були обурені тим, що перевізники роками не виконували деяких умов договору.
– Згідно з постановою Кабміну, кожен перевізник має мати на маршруті бодай одну низькополу машину для перевезення людей з обмеженими можливостями. Попередні роки цього не було зроблено. Так, перевізники подавали інвестиційну угоду, в якій зобов’язувались придбати таке авто. Однак далі хитрували. От людина виграє конкурс, їй дається дозвіл на перевезення пасажирів на 5 років, і саме на п’ять років із перевізником укладають договір, що протягом цього часу він придбає таке авто. Та ніхто не задумувався про це і нічого не купував.
Тому це була моя основна умова, яку підтримали й інші члени комісії, зокрема Генсерук, Грицишин, Зінь, Поворозник. Тепер місто укладає договір із перевізниками, однак в його умовах уже чітко прописуємо: якщо протягом року вони не куплять або не облаштують низькополих авто, то договір розривається в односторонньому порядку, – каже Роман Торожнюк.
За словами депутата, в Тернополі є до 20 тисяч інвалідів, тому потреба в таких авто – очевидна.
– Кожен перевізник має обладнати по одній такій машині на маршрут. Подібне авто вартує 15 тис. у. о. Однак купувати перевізників ніхто не змушує. Достатньо придбати устаткування і прикріпити. Немає значення, як вони це організують, аби людям з обмеженими можливостями було зручно користуватись громадським транспортом, – пояснює пан Торожнюк.
За словами начальника управління транспорту Тернополя Ігоря Мединського, конкурс на перевезення в маршрутному таксі проходив «скупо». У Файному місті знайшлося лише дев’ять бажаючих надавати такі послуги. В управлінні не приховують, що хотіли побачити більшу конкуренцію, не виключали навіть, що на цей ринок прийдуть жителі східних областей України, які через надскладну ситуацію втратили роботу, однак мають можливість (технічну в тому числі) працювати в нас у сфері транспорту.
До речі, низькополі маршрутки – це не єдина «свіжа» умова, яку поставили перед перевізниками. Також у маршрутному таксі абсолютно безкоштовно, незалежно від кількості, за наявності посвідчення перевозитимуть учасників бойових дій. До цього таке правило діяло «негласно», тепер же його прописали умовах договору.
Також, за словами пана Мединського, у випадку запровадження безготівкової системи оплати за проїзд, перевізник бере на себе відповідальність самостійно встановити обладнання.
Маршрутні автобуси повинні бути великими ,так як за кордоном ,а то не можливо їздити душно грязно,в години пік неможливо сісти в маршрутку битком набиті ,де дивитисься поліція ,касових апаратів в маршрутках не має,білети деколи дають а вониж не обліковуються ті папірчики,має бути сервіс а не тільки щоб кишені деякі набивали собі, хай міська рада вирішить це питання ,а то всі хочуть до європи і кешені собі набити,а елементарного сервісу не має.Називається все для людей ,а може проти людей.