Олексій Кайда відчуває безсилля, а Сергій Надал пасує

Внутрішній світ керівників міста й області  оцінила психолог за їхніми малюнками.

Отож, голова облради Олексій Кайда відчуває безсилля, яке виникає не з його вини, а через обставини. Мер Сергій Надал зараз зіткнувся з ситуаціями, перед якими пасує, і це його дратує. Тобто таким був їхній стан, коли вони малювали. Про це свідчать результати аналізу, який здійснила відомий тернопільський психолог Наталія Гаєвська. Саме їй “20 хвилин” запропонувала охарактеризувати людей за малюнками. Для чистоти експерименту фахівцеві не сказали, чиї саме роботи вона вивчатиме.

Відображає стан на даний момент часу

Щодо самих малюнків, то для аналізу ми обрали ті, які міський голова, голова облради та журналіст власноруч намалювали під час відкриття виставкового залу “Бункермуз” у місті.

– Хочу зупинитися на деяких загальних моментах, які є важливими для інтерпретації, – пояснює пані Гаєвська. – Перш за все, це стосується критеріїв оцінки. Основні з них – цілісність образу, пропорційність складових частин, ступінь їхньої вираженості або деталізації, гармонійність композиції. Аналізуючи малюнок, завжди треба мати на увазі, що він відображає внутрішній стан автора на даний момент, тобто є ситуативним відображенням стану речей. Важливим є контекст, у якому створювали малюнок.

Не приймає якісь обставини в житті

Аналізуючи твір Сергія Надала, психолог, як сама зауважує, виходила з того, наскільки цілісним є поєднання всіх складових частин. Робота створює враження незавершеності та нечіткості.

– Здається, що все зависло в повітрі, ніде немає опори, – говорить пані Гаєвська. – Це вказує на невпевненість автора чи у конкретній ситуації, під впливом якої, можливо, і створювався малюнок, чи в ширшому контексті. Таке враження, що автор сприймає світ через вікно, яке домінує у всьому малюнку. Це говорить на користь того, що людина ніби хоче сховатися від зовнішнього світу, вважає позицію спостерігача більш привабливою, аніж активне втручання у справи. Я можу зробити висновок, що автор на даний момент часу зіткнувся з обставинами, перед якими він пасує. Він обирає позицію “бути у стороні”. Але його це не задовольняє і викликає роздратування.

На це, каже фахівець, вказують використані кольори. Блакитне вікно – концентрація, зосередженість на внутрішніх проблемах, потреба у спокої та задоволенні, самоаналіз.

– Сонце за вікном може символізувати особу, щодо якої автор відчуває дискомфорт, – далеку, недосяжну, бо вона зображена назовні. Або це символ недосяжного спокою, задоволення, якого зараз немає, – каже психолог. – Форма вікна, його домінування вказує на заперечення чогось. Великий хрест – на неприйняття якихось обставин в житті, внутрішній конфлікт і, як я вже зазначала, пасивну позицію.

Кораблик не має достатньої підтримки

Малюнок Олексія Кайди, на думку психолога,  створює цілісне враження. Енергійні штрихи вказують на імпульсивну, незалежну, часом вперту та темпераментну особистість.

– Привертає увагу корабель, який пливе бурхливим морем, ніби не торкаючись його. Це, швидше за все, свідчення на користь того, що автор займає активну життєву позицію, – аналізує психолог. – Він намагається бути в гущі подій. Це не завжди йде на користь, тому що кораблик не має достатньої підтримки і лише торкається води. Це говорить про недалекоглядність автора. Він є включений у теперішній момент, у вирішення нагальних проблем, в яких “ростуть ноги” з минулого, а не проблем на майбутню перспективу.

Вигини хвиль на малюнку, як вважає пані Гаєвська, – це нездатність концентруватися на вирішенні проблем. Тобто людина не націлена на результат, її швидше приваблює сам процес.

– На користь цього говорить обраний напрямок і моря, і корабля – наліво, тобто – в минуле. Він вказує на багато незавершених справ, які є важливими для автора, – каже фахівець. – Це викликає роздратування – використання червоного кольору – і намагання взяти ініціативу у свої руки. Разом із тим є відчуття безсилля. Швидше за все, воно ситуативне – це темно-зелене море із блакитними контурами. Загалом малюнок може говорити про потребу автора в більшій свободі і незалежності від обставин, що склалися. Біла чайка, що летить зліва направо – у майбутнє – говорить про оптимізм і надію, що будь-які проблеми можна вирішити.

Коментарі вимкнені.