Робочі навички, без яких не обійтися в 2011 році
Чи знаходитеся ви в пошуку роботи або хочете прискорити кар’єрне зростання, – існує низка універсальних навичок, які затребувані в будь-якій сфері. Сьогодні і в найближчому майбутньому роботодавці чекають від співробітників багатопрофільності, володіння сучасними методиками, вміння стратегічно мислити незалежно від позиції і знання іноземних мов. Як і раніше, цінуються комунікабельність, вміння працювати в команді та гарні манери.
Перспективні напрями
За даними сайту USNewsUniversityDirectory.com є напрямки, що дають високі шанси знайти роботу в 2011 році. Це управління проектами, методика “Шість сигм”, Інтернет-маркетинг, контроль виконання контрактів та управління персоналом.
У затребуваних навичок є якісь загальні складові, і ці навички стануть у нагоді для кар’єри в будь-якій сфері діяльності, вважає коуч та консультант Хатун Юбер, власник компанії Executive Stripes, Нью-Йорк. “Якщо розібратися, то всі вони вчать вас одному – як застосовувати принцип зв’язності до того, чим ви займаєтеся. І тут особливо знадобиться вміння управляти проектами”, – говорить вона.
Все перераховане може бути корисним не тільки американцям. Як розповіла RB.ru керуючий партнер рекрутингової компанії MarksMan Інна Суматохіна, сьогодні все більшої популярності набирають концепції “Шість сигм” і “Ощадливого виробництва”. “Методики, розроблені в компаніях Motorola і Toyota відповідно, зараз актуальні не тільки у виробництві, але й інших індустріях, в тому числі у сфері послуг та банківсько-фінансовому секторі, – говорить Суматохіна, додаючи, що MarksMan все частіше одержує запити від клієнтів з різних галузей з побажанням як мінімум розуміння суті цих концепцій.
Багатопрофільність, стратегічне мислення та іноземна мова
На думку генерального директора “3R Recruitment Company” Олени Зажигаліної, внаслідок глобалізації світової економіки і людських взаємин в цілому фахівці насамперед повинні будуть мати гнучкість, здатність вирішувати багатоцільові завдання і володіти кількома іноземними мовами.
“Мова йде не лише про виконання завдань в рамках однієї професії, а ще й про багатопрофільність співробітників, а саме: про володіння навичками кількох професій, – пояснює Зажигаліна. – Так, наприклад, вже сьогодні, багато журналістів поряд зі своїм основним ремеслом добре розбираються в PR-технології, маркетологи, крім своїх обов’язків, займаються рекламою, а у фінансовій сфері головні бухгалтери цілком справляються з роллю фінансових директорів. І ця тенденція буде тільки розвиватися”.
Юлія Демченко, директор з персоналу “3М Росія”, зазначає, що сьогодні, втім, як і раніше, роботодавцям потрібні фахівці з кількома профільними освітами і широким професійним досвідом. “Однак стає все більш очевидно, що сьогодні мало мати тільки вузькоспеціальні навички. У сучасному бізнесі менеджери з продажу можуть проводити маркетингові дослідження для сегментування ринку, маркетологи – вести переговори і розміщувати рекламу, – розповідає Демченко. – Тому необхідно бути універсальним, талановитим, у певному сенсі навіть незамінним фахівцем, готовим вирішувати глобальні завдання, мислити стратегічно, володіти універсальними навичками спілкування, прагненням рости і розвиватися, умінням працювати в команді”.
Інна Суматохіна теж вважає, що здатність мислити стратегічно, вміння розуміти і діяти у відповідності з глобальними завданнями компанії незалежно від рівня позиції, зараз затребувані.
Серед вимог, що пред’являються до співробітників, Юлія Демченко називає також здатність вирішувати одночасно кілька завдань, бути “власником процесу”, лідером, не боятися брати на себе відповідальність, швидко і якісно засвоювати і переробляти велику кількість інформації. А Олена Зажигаліна зазначає, що нарівні з професіоналізмом цінуються такі навички, як комунікабельність і вміння вибудовувати відносини і з клієнтом, і з колегою, і з керівником.
Уміння сподобатися
Для успішного пошуку роботи у висококонкурентному середовищі незайвим буде вміння розбиратися в психології, вважає Хатун Юбер. “Вивчати психологію корисно. Пошук роботи – це великий стрес, а знання психології може допомогти не тільки комфортно почувати себе на співбесіді й розібратися з прихованими очікуваннями наймача, але і зрозуміти, яка робота підходить саме вам”, – говорить вона. І, звичайно, вважає Юбер, ніколи не будуть зайвими вміння оцінити себе і правильно позиціонувати, спілкуватися і задавати розумні запитання, одягатися відповідно моменту і демонструвати хороші манери. Наприклад, приходити вчасно.
Коментарі вимкнені.